Skaffa barn själv?
Hamnat i en situation som äter upp mig. Var i en relation i 2 1/2 år, försökte få barn i 1 1/2 år. Vi köpte lägenhet, försökte få barn och genomgick en omgång IVF (Blev utdömd, för låg äggreserv). Nu för en månad sen bestämde sig min fd sambo att han inte vill göra äggdonation med mig och vill inte ha en relation längre.
Så nu står jag här. 39 år och 9 månader gammal. Sån ångest. Vet inte vad jag ska göra. Gråter 10 ggr per dag. Gråter för att jag blir lämnad. Gråter för att jag inte kommer få en familj. Gråter för att jag inte kommer få några barn.
HUR hantera man detta? VAD gör jag nu?
Har gått i tankarna att man ska släppa detta ett tag. Dejta och hoppas man hittar en ny person. Men sen vet jag inte hur man skulle ta upp detta att man inte kan få barn själv, utan måste ha äggdonation. Inget direkt man tar upp på dejt 2.
Tankarna jag också har hamnat i om jag borde skaffa barn själv. Min barnlängtan har blivit brutal och jag vill inget mer än att ha barn. Skulle gärna vilja komma i kontakt med personer som går i tankarna att skaffa barn själv eller har gjort det. Orkar man? Hur är det att få barn själv? Hur förklarar man för barnet att denna inte har en pappa?