Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Farmen 2022

Kommer nog att bli flera tävlingar i veckan med dem som har amuletter...Tyckte jag hörde att 2 kommer att få packa sin väskor och lämna i nästa program. Hoppas inte Arlind får lämna.....Helst Monika, Bea, Keisha, Jonas och prins någon av dem kan få åka hem.

• Johannus
    molly50 skrev 2022-03-07 21:43:51 följande:
    Helst Monica eller Keisha,känner jag.
    Ja helst Monika antingen nu i tävlingarna eller att hon hamnar i tinget sen en efter en. Sen skulle det vara spännande att Arlind och Jonas skulle vara i final och att Arlind slår ut Jonas då skulle jag säga att det var årets bästa program7kväll  av Farmen....(Önska kan man ju få) För annars har årets Farmen varit riktigt dålig. Man har inte sett dem jobba med uppdragen. Uppdragen har varit dåliga, men det har gått igenom. Tidernas sämsta tinget för det har nästan bara varit husförhör. Man får verkligen hoppas att tv-teamet har snappat upp hur det över allt skrivits om att årets Farmen varit den sämsta genom tiderna.

Föresten såg att Keisha hade en pincett som hon nopprade ögonbrynen med! Inte 17 fanns det pincetter på 1800-talet.....Nej ska Farmen gå ut med att vara från 1800-talet då ska det vara så också. Inte moderniseras på grund av deltagarna. I så fall ska man ta in deltagare som är mellan 65-85 år så har dem bättre förståelse för hur en farm ska skötas.

Oj blev långt, men i bland är man skriv sugen. Skrattande
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-03-07 21:44:25 följande:
    Ja,jag äter ju kyckling jag med.
    Men jag klarar inte av att se dem slaktas.
    All slakt är jobbigt....Vet inte hur jag klarade av att se när jag var liten...
  • Johannus
    nomina skrev 2022-03-07 23:20:29 följande:
    Håller med, har själv jobbat på slakteri och tycker att gårdsslakt är det absolut bästa både för djur och köttkvalite!
    Så äter hellre gårdsslaktat än att köpa i butik.
    Hoppas på att ha egna höns och kalkoner i framtiden så man kan få riktigt gott kött jämfört med butikernas. 
    Men kan ändå förstå chocken om man inte sett slakt tidigare. 
    Jag har vuxit upp med några kor, kalvar, gris, lamm/får, hund och katt. Har haft kanin, marsvin, och en landsköldpadda. Varit med om grisslakt, kalvslakt....Men själv har jag inte skaffat boskap när jag flyttade hemifrån.

Köper däremot kött från gårdar direkt ofta....Då vet man att det är färskt och inte stått på hyllan i affären flera dagar.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-03-08 19:41:19 följande:
    Förstår att Monica irriterar sig på Helens och Keishas fulspel.
    Men hon gnäller ju en hel del själv också.
    Trist att Monika går och gnäller framför Arlind som inte vill höra sånt. Han sa att det drar ner på hans energi och det förstår jag..
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-03-08 19:55:38 följande:
    Dags för lite femkamp. Kul. Det är ju trots allt sista kvällen för två personer då de ska tävla om att få vara kvar på Farmen sen.
    Usch vad spänd jag är vem/vilka som ska få lämna Farmen. Önskar att det är Monika och Keisha som åker.
  • Johannus
    nomina skrev 2022-03-08 21:08:33 följande:
    Det såg riggat ut. Tror allt han får gjort sins uppdrag!
    Jag litar inte ett dugg på Jonas att han skulle vara klar med burarna. Han är lat och tror att han är säker eftersom han har 3 amuletter. Han har vid flera tillfällen sagt att det inte spelar honom någon roll och uppdragen inte blir godkända.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-03-09 19:53:58 följande:
    Och Monica blev kvar. Arre och Bea åkte. Attans!

Men varför fick inte Arre väga sin sista bit? Det tycker jag var lite orättvist. Den hade ju kanske kunnat väga mer exakt.
    Trist så in i h-vete att Arre åkte ut...Arre och Bea hade kunnat vinna istället för dessa två brudar som jag inte kan alls med.

Håller med att alla borde ha fått väga sina så man egentligen så vem som kom närmast.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-03-09 19:55:05 följande:
    Nu får man hålla alla tummar för Cissi. Hon är den som har visat att hon skulle klara livet på Farmen bäst.
    Håller helt med att endast Cissi av dem som är kvar är en värdig vinnare trots att jag inte gillade henne i början. Gillar nog inte hennes hetsiga humör som hon har ibland.
  • Johannus

Inte kul att fortsätta se när ens favorit åkte, men jag önskar honom allt gott och att det för honom blir trevligt att komma hem till familjen.

Svar på tråden Farmen 2022