Inlägg från: Beccus |Visa alla inlägg
  • Beccus

    Farmen 2022

    molly50 skrev 2022-02-06 20:59:19 följande:

    Så synd det blev om dem nu.
    När de spelar spel så är det tydligen ok. Men inte när någon annan gör det. Märkligt...


    Japp, väldigt märkligt. Klart man har hemlängtan, det måste man få ha, men alla är ju där för att köra sitt race och vinna. Ger man sig in i leken får man även tåla leken.. Levin har varit för godtrogen, han har gjort som andra har sagt, han hade nog kommit längre om han hade gjort som han ville istället..tror jag iaf..
    Kommande vecka blir nog tuff
  • Beccus
    molly50 skrev 2022-02-07 19:37:35 följande:

    Mycket pip och gnäll på Bella och Kisha nu.


    Även på Monika.. hon verkar tro att hon vet mycket och känner till allt efter så kort tid.. 
  • Beccus
    Johannus skrev 2022-02-07 21:50:48 följande:
    Om jag irriterar mig på Bella och Kisha så  gör jag det hundra gånger mer på Monika som gapar och härjar utan att känna någon av deltagarna ännu. Hon verkar skum.
    Håller med. 
    Johannus skrev 2022-02-07 21:56:04 följande:

    Skulle inte Nicklas, Arlind, Abel och Cissi vara på Farmen skulle veckans uppdrag inte bli färdigt. Jonas satte direkt killarna att jobba med nåt han själv aldrig skulle klarat av....Ok att killarna sa att dem aldrig byggt rökeri, men det kommer dem att klara.

    Tänker verkligen följa denna vecka och kolla hur många knop Monika kommer att göra. Så även Kicha och Bella.



    Tror med dom löser röken. Det som irriterade mig mest med den var att Jonas sa att det blir Niklas fel om dom inte klarar det uppdraget, han blev satt som byggledare för den. Men jag kan känna att alla uppdrag är storbondens ansvar, denne ska ju fördela uppdragen till rätt personer, kolla att allt går bra, hjälpa till där han kan osv. Är det ett uppdrag där flera känner sig osäkra så måste ju hela gruppen hjälpas åt till slut så att det blir klart. Alla vill ha belöningen, då får man oxå se till att jobba för den. 
    Monika, bella och Kisha kommer inte att jobba mycket, dom har inte gjort det hittills och nu är storbonden på deras "sida" så blir en slapp vecka för dom...
  • Beccus
    molly50 skrev 2022-02-09 19:54:02 följande:

    Bra. Niklas ställer dem mot väggen om stölden av smöret och honungsvattnet.
    De slår såklart ifrån sig och gnäller istället över att Niklas och Gerty varit i storbondestugan.
    Åh,vad jag har svårt för de där tjejerna! 


    Jag med. Hoppas de åker ut snart. Dom har inget där att göra 
  • Beccus
    molly50 skrev 2022-02-10 08:36:27 följande:
    Jag såg att tjejerna var på honom om att välja Gerty.
    Vi får väl se om han är lika lättmanipulerad som Levin.

    Ja,hon är på Keisha mycket. Kanske lite väl mycket. Men samtidigt så kan jag förstå om hon stör sig på Keisha då hon beter sig som en förvuxen tonåring bland.
    Mästrar gärna och kräver att andra ska be om lov innan de gör saker osv.
    Samtidigt frågade hon själv,och de andra tjejerna,inte om lov när de tog smöret och honungsvattnet.
    Så det är lite dubbelmoral där.
    Men jag tycker också att Gerty kan vara lite gnällig.

    Ok. Det var tråkigt. Hoppas också att det inte är Arre. ven om jag hellre skulle se Niklas som vinnare då han kör med ärligt spel.
    Keisha ger jag inte mycket för och jag tycker det är bra att gerty ifrågasätter lite där, keisha är ju som sagt en förvuxen tonåring och full med dubbelmoral. Så länge hon gör saker är det ok, gör andra likadant så är det inte ok. Ser gärna att keisha åker ut innan Gerty.  
    Kvällens val blir spännande, vet inte alls vem Jonas kan tänkas välja. I finalveckan vill jag helst se arre, Niklas och Cicci. 
  • Beccus
    Johannus skrev 2022-02-11 18:26:30 följande:
    Jag vet inte om det är värt och titta mer om Arre eller Nicklas åker ut.

    Ut ska folk som är elaka, mobbare, tjuvar och som bara vill käftas. och det är Kischa, Bella, Monika, plus att Levin och tjejerna fick med Jonas i deras tjaffsiga gäng. Hade Jonas i början hamnat med Nicklas och Arre så hade han varit en snäll kille, men han verkar göra som andra vill. Har ingen egen vilja.
    Tjejerna har verkligen lyckats manipulera i år.  Hoppas verkligen inte att nån av dom 3 är kvar i final veckan 
  • Beccus
    molly50 skrev 2022-02-14 08:50:31 följande:
    Niklas skulle få välja två storbondekandidater,så han kan ju välja Cissi med.

    Sen hoppas jag de tar ut Keisha så att hennes hånfulla flin tvättas bort.
    Cicci är ju på torpet så hon kan inte väljas till storbondekandidat. 

    Keisha har inget att skryta med när det gäller kunskap iaf så det där flinet kan hon torka bort. Bara ren tur att hon var närmast med vikten. Hoppas hon åker ut fort nu. 
  • Beccus
    Johannus skrev 2022-02-21 22:11:40 följande:
    Fattar inte vad Abel tänkte när han valde Kischa till Storbonde.  Men egentligen finns det ingen på Farmen som passar som storbonde.

    Uppdragen blir bara sämre och sämre eller lättare och lättare. Om man tittar på Torpet så har det som är där mer att göra på 4 personer än gänget på Farmen.
    Håller med.. inte många av dom kan sköta en farm, en del är ju fortfarande rädd för djuren.. 
  • Beccus
    molly50 skrev 2022-02-24 19:40:25 följande:

    Ingen jag kommer att sakna,kan jag ärligt säga.


    Samma här
  • Beccus
    molly50 skrev 2022-02-27 20:48:37 följande:

    Bea valde styrka i tinget.
    Återstår att se hur det går med hennes hand.


    Inga problem med den handen.. 
Svar på tråden Farmen 2022