• Anonym (Nyfiken kvinna)

    Onanera i relation?

    Onanerar ni på egen hand när ni är i relation? Och då menar jag själv, utan att din partner är delaktig på något sätt.

    Och såklart finns det säkert andra bättre svarsalternativ, men detta är ingen SCB-undersökning. Välj bara det alternativ som passar bäst.

    Om ja, kommentera gärna hur ofta och hur detta kommuniceras i relationen. Vet din parter om det och i så fall ok med det? Onanerar du i smyg? Om din parter inte vet om det, vad tror du hen skulle tycka om saken?

    Om nej, varför? Har du inget behov eftersom du är i relation? Beror det på att din partner inte är ok med det? Eller låter du bli för att du tror att din partner inte skulle vara ok med det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Onanera i relation?
  • Anonym (Kvinna 40+)

    Har fortfarande svårt att helt förstå på mig på kopplingen mellan sexbrist och mer frekvent onani.

    Som jag skrev tidigare så ju mer sex jag har desto kåtare blir jag. Desto mer ( flera ggr / dag) klittrar jag eller onanerar med leksaker.

    För mig står inte alls onani i nån jämförelse med sex. Onani är ju bara till för mig. Min alldeles egna lust och längtan. Min sexualitet. Min passion. Och ja? tillhörande en jäkla massa härliga orgasmer.

    Dom ger mig härlig energi så jag orkar med det ibland tråkiga vardagslivet.

  • Nutid
    Anonym (Kvinna 40+) skrev 2022-01-09 21:38:24 följande:

    Har fortfarande svårt att helt förstå på mig på kopplingen mellan sexbrist och mer frekvent onani.

    Som jag skrev tidigare så ju mer sex jag har desto kåtare blir jag. Desto mer ( flera ggr / dag) klittrar jag eller onanerar med leksaker.

    För mig står inte alls onani i nån jämförelse med sex. Onani är ju bara till för mig. Min alldeles egna lust och längtan. Min sexualitet. Min passion. Och ja? tillhörande en jäkla massa härliga orgasmer.

    Dom ger mig härlig energi så jag orkar med det ibland tråkiga vardagslivet.


    Nu kan jag ju bara svara för mig själv, men jag tror att det kan vara en skillnad mellan män och kvinnor. För mig är det så att sexet oftast blir bättre om jag inte har onanerat för tätt inpå (orgasm). Om det däremot är som nu att min fru inte vill ha sex behöver jag onanera, antingen snabbt bara för lätta på dryckt eller heller länge för att njuta.

    Om jag är i ett förhållande som innehåller sex vill jag inte onanera eftersom jag vill ha sexet med min partner så bra som möjligt.
  • Anonym (JP)
    Anonym (Kvinna 40+) skrev 2022-01-09 21:38:24 följande:

    Har fortfarande svårt att helt förstå på mig på kopplingen mellan sexbrist och mer frekvent onani.

    Som jag skrev tidigare så ju mer sex jag har desto kåtare blir jag. Desto mer ( flera ggr / dag) klittrar jag eller onanerar med leksaker.

    För mig står inte alls onani i nån jämförelse med sex. Onani är ju bara till för mig. Min alldeles egna lust och längtan. Min sexualitet. Min passion. Och ja? tillhörande en jäkla massa härliga orgasmer.

    Dom ger mig härlig energi så jag orkar med det ibland tråkiga vardagslivet.


    Sambandet blir att de gånger du är sugen på sex och lever i en sexlös relation så blir onani ditt enda alternativ. Är man i en relation där man har sex med varandra så väljer man väl det ibland och onani ibland men då kan du just välja. Eller få båda. Jag har svårt att förstå hur man inte kan se sambandet med att många onanerar mer när de inte in få ha sex med sin partner trots att man vill.
  • Anonym (Kvinna 40+)
    Anonym (JP) skrev 2022-01-09 22:02:40 följande:

    Sambandet blir att de gånger du är sugen på sex och lever i en sexlös relation så blir onani ditt enda alternativ. Är man i en relation där man har sex med varandra så väljer man väl det ibland och onani ibland men då kan du just välja. Eller få båda. Jag har svårt att förstå hur man inte kan se sambandet med att många onanerar mer när de inte in få ha sex med sin partner trots att man vill.


    Tja, antar väl att vi alla är olika:) Har olika libidon.

    Jag har också levt sexlöst i flera år under småbarnstiden. Men har sen tidig tonår alltid onanerat och fått orgasm flera ggr/dag.

    För min egen del har jag nog fortfarande svårt för att se sambandet. För åter igen för mig går aldrig en onanistund med orgasm att jämföra med ett gott knull. Då är det så många andra parametrar som ska lita. Och framförallt får du intim närhet från en annan människa.

    När jag levde sexlös så kände jag däremot att onanin gjorde mig mer ledsen på så sätt att jag saknade det samliv vi hade haft tidigare. Blev nog t.o.m. lite bitter. Jag blev mer introvert och släppte inte in min man i mitt inre. Men sen gjorde vi något åt det och nu knullas sen många år tillbaka igen:)
  • LadyC
    Nutid skrev 2022-01-09 21:59:44 följande:

    Nu kan jag ju bara svara för mig själv, men jag tror att det kan vara en skillnad mellan män och kvinnor. För mig är det så att sexet oftast blir bättre om jag inte har onanerat för tätt inpå (orgasm). Om det däremot är som nu att min fru inte vill ha sex behöver jag onanera, antingen snabbt bara för lätta på dryckt eller heller länge för att njuta.

    Om jag är i ett förhållande som innehåller sex vill jag inte onanera eftersom jag vill ha sexet med min partner så bra som möjligt.


    Så är det för min man också, om han onanerar har han svårare att komma vid sex. För egen del tar det någon dag innan jag blir kåt efter att jag onanerat och därför har ingen av oss tillfredsställt oss på egen hand under våra 8 år ihop. Men nu sedan ett tag tillbaka bor vi inte ihop, särbo, och då onanerar han dagligen då vi inte ses. Men det märks ju när vi träffas och har sex, han får ofta avsluta själv. Och det är absolut något som jag stör mig lite på, jag vill att han ska kunna komma med mig, av mig. Samtidigt som jag inte skulle kräva att han inte får onanera när vi bor isär. Jag onanerar ju såklart under de veckorna jag med.
  • Nyfikensomfå

    Jag och min fru har ett underbart sexliv. Men samtidigt så onanerar både hon och jag väldigt ofta på egen hand tex duschen

  • Jonnynilsson

    Om tillfälle ges så drar jag gärna en runk på egen hand en gång i veckan. Vi brukar ligga på helgerna så det är bra att tömma ut lite mitt i veckan.

  • Anonym (Gubben)

    Är gift pensionär. Frun vill knulla 3 ggr i månaden ca. Däremellan runkar jag ett par gånger i veckan. Skönt med egentid också

  • Anonym (Bertram)
    Anonym (Kvinna 40+) skrev 2022-01-09 22:22:22 följande:
    När jag levde sexlös så kände jag däremot att onanin gjorde mig mer ledsen på så sätt att jag saknade det samliv vi hade haft tidigare. Blev nog t.o.m. lite bitter. Jag blev mer introvert och släppte inte in min man i mitt inre. Men sen gjorde vi något åt det och nu knullas sen många år tillbaka igen:)
    Så du gick från sexlös till sexliv med din man? Eller bytte du man?
  • Grossglanz
    Anonym (Kvinna, 35+) skrev 2022-01-09 20:37:52 följande:

    Japp, 1-3 ggr/dag.


    Skönt då är man inte ensam:)
Svar på tråden Onanera i relation?