• Anonym (L)

    Min sambo tittar på lesbisk porr

    Anonym (Hm) skrev 2022-01-13 12:55:40 följande:

    Jadu, jag är kvinna och homosexuell, klarar mig också utan sex och har sex när min man tar initiativ aldrig annars. Tror det är rätt vanligt?


    Varför är du tillsammans med en man om du är homo? Vet han om att du är homo?
  • Anonym (L)

    Nej, jag tror inte att man är heterosexuell om man tittar på lesbisk porr. I alla fall inte om man fortsätter titta på det. Det är en sak att ha tittat på det någon enstaka gång av ren nyfikenhet men det är en helt annan sak att fortsätta titta på det, för att man helt enkelt tänder på det.

    Det är lika självklart som att man knappast är heterosexuell om man som man tittar på bögporr. Det säger ju sig självt.

    Antingen är hon bisexuell eller så är hon homosexuell. Har ert sexliv alltid varit på det här sättet? Av din beskrivning att döma så låter det inte som att hon tänder på dig så mycket. Det kan ju vara så att hon tänder på män men kanske inte på dig. Lust har hon ju, i alla fall. Annars hade hon inte onanerat.

    Även fast du tycker att detta är jobbigt att prata om så tycker jag ändå att du bör prata med henne. Du vill väl inte vara tillsammans med henne om det skulle visa sig att hon är homosexuell?

  • Anonym (L)
    Anonym (Lovisen) skrev 2022-01-13 15:53:27 följande:

    Här är en som ofta tittar på lesbisk porr, jag är 100% INTE bi eller homo. Iaf inte känslomässigt. Jag är cirka 30 och har sambo och barn.

    För mig räcker det inte att bli kåt på någon för att kunna säga man är lagd åt det hållet. Kärlek är kärlek och sex är sex, sex ingår dock i förhållande och skulle aldrig få för mig vara otrogen.

    Fast enligt min sambo skulle jag inte varit otrogen om jag haft lite roligt med en tjej, de hade han bara tyckt om.

    Jag har aldrig haft sex med en annan kvinna men jag har tänk tanken. Men jag tror det är mycket för att jag och min sambo har tillsammans fantiserat om trekant med andra tjejer. Och att märka han gå igång på det får mig sugen.

    Sen tror jag att det också är så att jag inte vill kolla på andra killar när dom har sex. Det intresserar mig inte då jag redan har en kille som jag fantiserar om även när vi inte har sex, så jag behöver inte mer av den varan än vad jag redan har och väljer istället att ha härligt med min sambo på den fronten.

    Så ärligt talat fråga henne bara!?

    Alla är olika och ser olika på sex och känslor. Långt svar men attraktion är ibland svårt att förklara


    Per definition så är du bisexuell/homosexuell. En heterosexuell kvinna tänder inte på att se nakna kvinnor. Det är lika självklart som att en heterosexuell man inte tänder på att se nakna män.
  • Anonym (L)
    Anonym (Intebi) skrev 2022-01-13 16:29:51 följande:

    Jag och flertalet av mina tjejkompisar har nog sett lesbisk porr utan att vara bi.

    Det har varit för att vi tänker oss in i den tjejens sits och lesbisk porr tenderar att vara mjukare och mer fokuserad på kvinnans njutning.

    Har många manliga bekanta som inte ser lesbisk porr för det är något som saknas. Det innebär inte att det är mannen de tänder på och därmed är bi..

    Jag tycker heteroporr till 99.99% fokuserar på mannens njutning dessutom ska det gagas och pang på direkt osv osv.

    Finns ju säkert ?bra? hetero porr men svårare att hitta.


    Om man är kvinnor och tänder på att se andra nakna kvinnor så är man inte hetero. Det är lika självklart som att man inte är hetero om man är man och tänder på att se nakna män.

    Jag själv är en kvinna och jag började titta på lesbisk porr för några år sedan. Då förstod jag att jag inte är hetero.
  • Anonym (L)
    Anonym (Intebi) skrev 2022-01-13 16:54:01 följande:

    Jag vet dock att jag är hetero, jag tänder helt enkelt inte på kvinnor. Däremot kan jag tända på en akt som utförs som för mig inte har något att göra med vem som utför det.

    Det är inte att det är just kvinnor som är det upphetsande utan att den som blir tillfredsställd blir det på ett sätt jag själv hade uppskattat.

    Allt är inte så svart och vitt och jag tror man själv vet vad man har för läggning.


    Du är per definition inte heterosexuell om du tänder på andra kvinnor, vilket du ju gör om du tittar på lesbisk porr. Du går ju igång på kvinnorna där. Varför tittar du inte annars på porrfilmer där en kvinna blir tillfredsställd av en man på ett sätt som du själv hade uppskattat? För tro mig, det går att hitta sådana porrfilmer.

    Det är en sak att ha tittat på lesbisk porr bara någon enstaka gång för nyfikenhetens skull men det är en helt annan sak att fortsätta titta på det. You ain?t straight, I?m just saying, sis..
  • Anonym (L)
    Anonym (Intebi) skrev 2022-01-13 17:06:40 följande:

    Jag tänker inte argumentera om min läggning med dig. Jag vet ju vad jag tänder på och inte och som jag försökte förklara handlar det inte om att det just är kvinnor och det verkar inte gå in i ditt huvud. Så du får tänka vad du vill helt enkelt. Jag svarade till ts att det inte behöver betyda att hans fru är bi oavsett vad du själv anser sig sitta på för facit.


    I sådana fall hade du lika gärna kunnat titta på en porrfilm där en man tillfredsställer en kvinna på ett mjukt och fint sätt. Självklart är man inte hetero om man tänder på ett se nakna personer av det motsatta könet. Det finns redan definierat vad som menas med homosexuell, bisexuell och heterosexuell så det är inte något facit jag själv har kommit på.
  • Anonym (L)
    Anonym (Intebi) skrev 2022-01-13 17:25:37 följande:

    Jag har aldrig skrivit att det är just nakna kvinnor jag tänder på, tvärtom försökt förklara flertal gånger för dig att det inte är det som är det relevanta. Sen att du insisterar med att påstå att det är just nakna kvinnor som det hela hänger på får stå för dig.

    Precis som jag skulle kunna bli kåt av att någon jag inte tänder på använder en vibrator på mig. Det är liksom själva akten inte vem som utför den.

    Alla ser inte på porr i samma syfte som dig så du kan inte utgå från sig själv.

    Har aldrig sagt att jag inte sett heteroporr heller. Nu tittar jag sällan porr överhuvudtaget men jag tycker mycket av det som finns är för fokuserat på mannens njutning och jag kan inte relatera till hennes njutning för det känns bara påtvingat och falskt.

    Med ditt resonemang borde även men som tittar på heteroporr men inte kan se lesbisk porr vara bisexuella för de enligt dig per definition tänder på att det är en man (eller två eller tre) med i bilden??!


    Du skriver att du tänder på själva akten och att de blir tillfredsställda på ett sätt som du själv blir tillfredsställd på. Ja, fast det är ju fortfarande nakna kvinnor i filmerna du tittar på. Heterosexuella kvinnor vill inte se porrfilmer där två kvinnor tillfredsställer varandra. Det går ju emot hela definitionen av heterosexualitet. Tror du att heterosexuella män vill se bögporr?

    Nej, jag har aldrig sagt att man är bisexuell om man är man och gillar heteroporr. Jag har heller aldrig sagt att man är bisexuell om man är kvinna och gillar heteroporr.

    Dock tänder de allra flesta män på lesbisk porr. De kanske inte tittar på det frekvent men de tänder på det.
  • Anonym (L)
    Anonym (Lina) skrev 2022-01-13 18:31:24 följande:

    Det finns ju å andra sidan många lesbiska kvinnor som enbart tittar på bögporr. Och en hel del heterokvinnor som tittar på bögporr. Själv tycker jag att det låter konstigt men vem är jag att döma. Jag går inte igång på lesbiskt sex eller bögsex men men


    Jag har aldrig hört eller läst att det finns många kvinnor som tittar på bögporr, varken heterokvinnor eller lesbiska kvinnor. I alla fall inte lesbiska kvinnor.
  • Anonym (L)
    Ocdmänniska skrev 2022-01-13 18:48:21 följande:

    Inte lesbiska kanske men vet att det är inte så ovanligt att kvinnor kollar på gay porr med bara män, gjorde det själv när jag tittade på porr


    Tror inte att det är så vanligt. Det finns säkert en del kvinnor som gör det men vanligt tror jag knappast att det är.

    Inte som män med lesbisk porr.
  • Anonym (L)
    Anonym (Man ca 40) skrev 2022-01-13 19:45:38 följande:

    Självklart kan man tända på lesbisk porr utan att vara homosexuell. Att tjafsa om sånt är bara löjligt. Var och en måste själv få definiera sin läggning och att andra ska göra det åt en blir löjligt. Däremot kan det vara mycket möjligt att man är bi eller homo

    Om man tänder på det.

    Jag har ju dessutom ytterligare information om relationen som ni inte har, men allt kan man så klart inte skriva.

    Jag har fått en del input. Tack! På fl är allt ofta då enkelt. Bara att fråga henne?! Ha! Då hade jag väl redan gjort det. Det skulle aldrig leda till nåt bra utan med stor sannolikhet göra bor relation sämre.

    Är det fler som vill skriva, gör gärna det


    Ingen har sagt att man är homo om man som kvinna tänder på lesbisk porr. Däremot är man, per definition, åtminstone bisexuell.

    Om var och en själv måste få definiera sin läggning och inte utgå ifrån de definitioner som redan finns så kan en man som ligger med bara män och bara blir kär i män lika gärna säga att han är hetero och inte alls bög. Hör du inte hur konstigt det blir?

    Kommunikation är a och o. Kan du inte prata med din kvinna om saker och ting så är det nog lika bra att ni gör slut oavsett hennes läggning. Helst igår.
  • Anonym (L)
    Anonym (Lina) skrev 2022-01-13 19:55:49 följande:

    Känner flera tjejer som gillar bögporr, för att det är två snygga killar som blir objektifierade antar jag. Och lesbiska butch-flator som tittar på bögporr för att dom identifierar sig med män och mannen som sätter på. Sexualitet är verkligen komplext.


    Att du känner tjejer som gillar bögporr innebär naturligtvis inte att det är vanligt att tjejer tänder på det.
  • Anonym (L)
    Anonym (Lina) skrev 2022-01-13 20:16:43 följande:

    Intressant att du är så motvillig till att acceptera att det är många som tittar på både det ena och det andra och har gränsöverskridande fantasier.


    Det är inte någon allmän, känd sanning att många kvinnor tittar på bögporr. Du kanske känner några som gör det men det betyder inte att det är vanligt. Det finns till och med en lista över vilka kategorier kvinnor tittar på mest i porr och bögporr fanns inte ens med på den listan. Till och med lesbisk porr var vanligare.
  • Anonym (L)
    Anonym (Man ca 40) skrev 2022-01-13 20:20:12 följande:

    Jo, på fl är det lösningen på allt. Kommer man inte överens om disken är det lika bra att sälja kåken, dela pensionssparandet, låta barnen växa upp med delade föräldrar. Allting är svart eller vitt. En relation är inte mer än just den här diskussionen?:)


    Eller så börjar du med att prata med henne för att höra hur hon tänker.
  • Anonym (L)
    Jagorkarinte skrev 2022-01-13 20:38:54 följande:

    Blir allvarligt provocerad, googla på defintion av bi/homo. Dom t.om förtydligar på ungdomsmottagningen etc att du kan ha sex i motsatta könet utan att vara lagd åt det hållet. Det är verklingen inte svsrt på vitt.

    MIN definition att vara bi är när man kan få känslor med båda könen. Men det är ju vad jag tycker, jag kanske har fel uppfattning, vad vet jag. Jag har ett flertal kompisar som slickat tjejen under ffm, haft sex med tjejer flera gånger eller bara kolla lebb porr och kallar sig ändå heterosexuell. Dom hävdar att dom inte få känslor för tjejer, utan gjorde det/gör det för det är najs/rolig grej att va med/ se kvinnor/ffms ibland. Säger någon att ens läggning är hetro så är den det, oavsett vad. Det är bara fjantigt att för man ser kvinnoporr så är man pront homo

    Helt sjukt vad den äldre generationen är trångsynt och vet allt *suck*


    Ingen har sagt att man är homo för att man ser lesbisk porr som kvinna och tänder på det. Bi, däremot. Tänder man på andra kvinnor så är man ej hetero. Punkt.
  • Anonym (L)
    Anonym (Lina) skrev 2022-01-13 20:48:30 följande:

    Ja men den vanligaste porren att kolla på i Sverige var ju enligt en ny undersökning äldre kvinnor, mammor och hentai (alltså tecknad porr). Bland både kvinnor och män. Det är baserat på vad folk söker på. Är det inte lite underliga kategorier? Det jag menar är att folk har så otroligt olika smak för porr och det här med att vissa tjejer kollar bögporr är knappast något nytt. Nytt för dig kanske. Även om det kanske är vanligare att tjejer kollar på heteroporr eller lesbisk porr. Vad kollar du själv på för porr, vore spännande att veta? Jag är heterotjej och kollar mest på gruppsex med en tjej och flera killar.


    Jag förstår att det finns kvinnor som tittar på det. Jag säger bara att det knappast är vanligt.

    Hentai har jag aldrig förstått mig på.

    Nu för tiden tittar jag nästan bara på lesbiskt men även en del trekanter, ffm. Ibland kan jag kolla på vanlig straight porr men det är inte så ofta nu för tiden. Jag är bi.
  • Anonym (L)
    Anonym (Vanligt) skrev 2022-01-13 20:51:16 följande:

    Det är rätt vanligt att heterokvinnor tittar på bögporr


    Knappast.

    Jag önskar att jag tände på bögporr men jag gör inte det, tyvärr. Har försökt men det går bara inte. Finner det nästan motbjudande. Kan tycka att det är hett att se två snygga killar hångla men inget mer än så.
  • Anonym (L)
    Anonym (Alla tänder inte på porr av samma skäl) skrev 2022-01-13 22:45:48 följande:

    Du verkar inte riktigt förstå att det inte behöver vara nakna kvinnokroppar i sig tjejer som kollar på lesbisk porr tänder på. 


    Av vilket skäl man än tittar på det så är det nakna kvinnokroppar i filmen man tittar på.
  • Anonym (L)
    Anonym (Vanligt) skrev 2022-01-13 22:54:40 följande:

    Jo, det är det


    Nej. Du har faktan framför dig. En person la ut en bild på vilken porr män respektive kvinnor tittar mest på. Bögporr fanns inte ens med på listan så vanligt skulle jag inte påstå att det är.
  • Anonym (L)
    Anonym (Lovisen) skrev 2022-01-14 02:36:43 följande:

    Nej. Du måste nog bli en lite bättre människo kännare innan du sätter dig och säger till folk vilken läggning dom har baserat på upphetsning.

    Känslor och njutning/kåthet är två helt olika saker. Det du skriver till alla i den här tråden är skit snack. Du kan inte påstå att ingen som tittar på lesbisk porr är heterosexuell. Grattis till dig som lärt känna dig själv och insett du är bi, men alla är inte som dig. Dina känslor och dina erfarenheter till porr är inte samma som oss andra. Vi andra här kanske kan titta på lesbisk porr utan att ta det ett steg längre känslomässigt.

    Som sagt grattis till dig som har lärt känna dig själv. Men alla är ej som dig så du kan absolut inte säga till andra vilken läggning dom har utifrån vad för porr dom tittar på. Make no sence


    Det är inte jag som har kommit på sexuella läggningar och hur de definieras.

    Sexuell läggning handlar inte bara om vad man dras till rent känslomässigt, som du verkar tro. Det handlar lika mycket om vilket kön man tänder på och blir upphetsad av. Tittar man på lesbisk porr som kvinna så är man ej hetero. Kolla upp definitionen av samtliga sexuella läggningar om du ej tror mig. Om du är en sådan som tycker att man minsann kan strunta i befintliga definitioner och definiera sin läggning helt själv så kan man ju lika gärna säga att en man som bara ligger med män är hetero. Hör du hur dumt det låter?

    Jag har inte fel. Jag har rätt. Det är ni andra som lever i någon slags förnekelse.
  • Anonym (L)
    Anonym (Fia) skrev 2022-01-14 16:22:34 följande:

    Jag tittar på lesbisk porr för det är enklare att leva in sig i. Hetroporr är ofta inriktad på mannens njutning och perspektiv vilket jag inte kan relatera till. Det handlar inte om att jag tänker att tjejerna har läckra bröst osv utan mer lever mig in i hur det känns med tunga och fingrar på de ställen de är i filmen. Jag skulle lika gärna kunna titta på samma aktiviteter med en man och en kvinna men de är svåra att hitta.

    Jag har aldrig tänt på en kvinna i verkligheten.

    Jag vet inte vad det är för hittepådefinition du kör med men jag är inte lesbisk eller bi.


    Det finns heteroporr som fokuserar på kvinnans njutning. En heterosexuell kvinna vill givetvis inte titta på nakna kvinnor när hon onanerar. En heterosexuell man vill givetvis inte titta på nakna män när han onanerar. Det är snarare motbjudande. I varje fall inte upphetsande.

    Man måste inte ha tänt på en kvinna i verkligheten för att vara bi/homo.

    Påhitt? Det kallas bisexuell om man blir kär i eller tänder på både män och kvinnor.
Svar på tråden Min sambo tittar på lesbisk porr