Inlägg från: Laktrisens |Visa alla inlägg
  • Laktrisens

    Någon med PCO som är sugen på syskon?

    Hej!
    har inte pco men utebliven ägglossning (alltid regelbunden mens) men äl hoppa över väldigt ofta, hade äl nu i februari men annars har jag sällan ägglossning. Har tid för letrozol besök om 2 veckor så hoppas få hjälp. blev gravid på första kuren letrozol förra gången, sonen är två år i sommar så känns som de är läge för syskon!! Följ gärna åt!Hjärta

  • Laktrisens
    amandakollb skrev 2022-04-08 21:51:39 följande:

    Hej och vad kul att du hittade hit :D kul att följas! hur vet du att du har utebliven ägglossning fast du har regelbundna cykler? :) har läst fler skriva de också så är nyfiken!


    Vad skönt att det gick så fort förra gången, för mig tog det sig på tredje kuren så hoppas på något liknande denna gång med. får ni också betala för att köra igång med letrozol då ni har ett barn redan?:) 


    Ja verkligen! vi gjorde en utredning för jag blev inte gravid på ett år o enligt prover som togs hade jag ingen ägglossning, samt fick aldrig utslag på äl test eller kände av ägglossning, inga flytningar etc.
    trodde verkligen jag hade ägglossning eftersom min mens inte strular, den har alltid kommit väldigt regelbundet men troligtvis är de ju äl som uteblir ändå för jag aldrig blev gravid. Ja precis, de kostar 1500 kr har jag för mig för en behandling och ultraljud. Får ni med betala? tredje kuren är ju jättebra att lyckas på, skönt att det fungerade för er!

    När ska du börja med letrozol? Har du försökt länge med syskon? 
    jag längtar så tills vi kör igång med kuren i maj, o hoppas att de ska gå fort, men tror att de kommer ha längre tid o flera kurer denna gången, känner de på mig. Hur går dina tankar o känslor inför letrozol behandlingen? mådde du dåligt av tabletterna sist? Funderade på hur jag mådde men minns knappt..
    kul följas!
  • Laktrisens
    Viccyy skrev 2022-04-09 14:30:01 följande:

    Va kul att fler hittat hit.

    Min förra cykel slutade med mens tyvärr exakt 10 dagar efter ÄL så hade en cykel på ca 49-40 dagar.

    Är på CD 10 nu i en ny cykel och väntar på ÄL, käkade enkeldos letrozol denna gång också så hoppas på en snabbare effekt igen. Har bokat VUL men inte förens ganska sent i cykeln, dom hade ingen tidigare tid. Men om jag får sen ÄL igen så är den tiden perfekt men annars får jag bara avboka o, jag får tidigare ÄL. 

    Laktrisens 
    wow regelbunden cykel utan ÄL, inte hört förut. Vad sa läkarna att det beror på? kul att följas åt.

    Amandakollb 
    Ni kör igång med letrozol  i maj? 


    De visste inte men troligtvis pga några mediciner som jag äter, min läkare sa att dessa tabletter kan hämma ägglossningen..( är reumatiker)
    hoppas att de ska gå bra för dig o att de funkar med denna kuren letrozol!:)
  • Laktrisens
    Viccyy skrev 2022-04-09 23:49:00 följande:

    Okej jag förstår! Men vad Skönt att dom verkar ha koll på va det är för något! 

    Ja jag hoppas verkligen vi kan skapa ett syskon denna gång! Förra gången hann vi liksom inte riktigt med så mkt mys när det väl va ÄL! Så hoppas på att vi får till det denna gång haha! 


    ja annat testar jag nog dubbeldos nästa månad! ????

    har du kört letrozol Nu? 


    ja precis! De känns bra, o skönt att de finns hjälp att få :) förstår, hoppas att ni prickar äl!
    jag hoppas få börja i maj då läkarbesöket är om 2 veckor, så blir lagom till mensen i mitten på maj. men ultraljud ska väl göras först så får hoppas att de ser bra ut o vi kan börja. Förra gången hade jag en cysta så fick vänta typ 4 månader med första kuren :(  så hoppas få börja direkt denna gång, för väntan är jobbig ..!
Svar på tråden Någon med PCO som är sugen på syskon?