• Fjäril kär

    Är det dumt att försöka mer?

    Se till nu att ta tag i äktenskapet för att ni VILL det och för att ni är verkligen på alla sätt är beredd på att jobba på det som ett enat team. Och inte ta familjerådgivning som en desperat åtgärd som ursäkt för att inte ta tag i en skilsmässa. Förstår ni skillnaden?

  • Fjäril kär

    Det svåraste ni har att jobba med är ju allt ni redan raserat genom bråk, tjafs och hårda ord. Ni har brustit i tillit och respekt så till den grad att han faktiskt träffat någon annan. Då har det gått jävligt långt. Och det kan vara svårt och i princip omöjligt att komma förbi och reparera.

  • Fjäril kär
    Anonym (Vill försöka) skrev 2022-01-15 12:17:31 följande:

    Tack för era råd. Upplever inte att jag förnekar problemen. Jag vet att han inte är perfekt men det är inte heller jag. Och att fortsätta som vi gjort är inte bra men jag hoppas och tror att familjerådgivningen kan få oss på rätt spår. Vi har redan varit där på ett besök och vi fick båda bra tips om hur vi kan jobba vidare. Personen vi träffade trodde att vi har goda möjligheter att lösa våra problem men att det kommer krävas jobb. Kommer självklart inte tvinga honom att fortsätta men jag vill att han ska ge det en chans. Vill han ändå inte så har vi iaf försökt.


    Kom ihåg att det är stor skillnad på att lösa problemet och att stanna i äktenskapet. Det betyder nämligen inte samma sak

    Att jobba tillsammans via familjerådgivningen är ju oftast en ögonöppnare på många plan och många kommer faktiskt till insikt att en skilsmässa är oundvikligt och faktiskt nödvändigt för att kunna reda ut och lösa problemen och destruktiva beteenden.
  • Fjäril kär
    Anonym (Vill försöka) skrev 2022-01-15 12:28:20 följande:

    Jag förstår att jag förstört mycket genom mitt agerande. Vi har hamnat i en dålig cirkel där vi inte tagit fram det bästa hos varandra. Jag är medveten om att mycket är mitt fel. Första gången min man sökte andra på nätet hade vi varit tillsammans i ett år och då var jag fortfarande nykär. Där och då blev jag rejält tilltufsad men vi fortsatte. Denna gången var han mer tveksam till vad han ville och då gjorde det mer ont.


    Fast att han väljer att vara otrogen istället för att lösa eventuella problem är ju hans eget aktiva val och har ingenting med dig att göra. Tvärtom är ju det en ursäkt för att fortsätta vara otrogen...
  • Fjäril kär
    Anonym (Vill försöka) skrev 2022-01-22 01:33:18 följande:

    Bara för att svara på min egen fråga. Ja det var dumt. Han drog iväg och träffade den andra i hemlighet och vill nu skiljas. Känner mig så dum som satsade allt och blev lurad igen. Vet inte hur jag ska orka fortsätta nu?


    Hur har det gått? 
Svar på tråden Är det dumt att försöka mer?