• Anonym (Förvirrad.)

Har han varit otrogen?

En tjej har kontaktat mig och säger att min man inte varit mig trogen. Detta ska ha hänt för 4 år sedan då jag va gravid med vår yngsta. Jag visade meddelandet för min man var av på han blir chockad och säger att han absolut inte varit de och vill att jag ska avbryta konversationen med henne och blocka henne. När jag sa att jag ville veta mer så vart han irriterad och sa att hon bara hittat på allt. Nu efteråt kan han inte möta min blick och han verkar osäker. Jag skulle vilja kolla i hans mobil för att se om han har hennes nr och har henne på sociala medier. Om de är så att han varit otrogen för 4 år sedan ska jag förlåta honom och vara släppa allt och gå vidare?

• Svar på tråden Har han varit otrogen?
  • Anonym (Förvirrad.)

Jag tänker att jag ska konfrontera honom igen och ifrågasätta hans reaktion. Om de nu stämmer så skulle jag bli riktigt besviken och kommer att kräva att få veta varför. Han är verkligen mannen i mitt liv och den jag vill leva med men kommer jag kunna glömma de han gjort?

• Anonym (L)
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2022-01-16 19:33:32 följande:

Jag frågade om hon hade några bevis och hon hade bara en konversation där hon säger att hon ska berätta allt för mig vara av min sambo svara att hon ska lägga ner och att han blockar henne. Hon visste att jag va gravid vid denna tidpunkt.

Har du fått se denna konversation?

De har alltså haft kontakt med varandra. Om han har varit otrogen eller ej kan ingen här svara på men de verkar ju som att de har haft kontakt, åtminstone. Be om att få se konversationen. Annars kanske hon bara hittar på.

Be om att få se hela konversationen och inte bara avslutningen som det där verkade vara.

Se till att få fram bevis och be om att få höra hennes story. Fråga ut henne gällande saker som hon borde ha koll på om det är så att hon har varit med din man. Han kan ha varit otrogen men hon kan lika gärna vilja sabotera för er, av andra anledningar.

Frågan är varför hon hör av sig till dig först nu, fyra år senare..
  • Anonym (L)
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2022-01-16 19:47:40 följande:

Jag tänker att jag ska konfrontera honom igen och ifrågasätta hans reaktion. Om de nu stämmer så skulle jag bli riktigt besviken och kommer att kräva att få veta varför. Han är verkligen mannen i mitt liv och den jag vill leva med men kommer jag kunna glömma de han gjort?

Jag tror inte att hon är en helt okänd kvinna för honom. Även om det är så att hon inte talar sanning så måste det ju finnas någon anledning till att hon vill förstöra för er. Man väljer ju inte ut någon random. Menar inte att han måste ha gjort något men han borde känna till henne på något sätt. Kanske är hon olyckligt kär i honom eller liknande.

Börja med att ta reda på om det ens är sant.
  • Anonym (K)

Tycker inte du ska förlåta honom, du var ju för tusan gravid!!

• Anonym (Isabelle)

Tror inte tjejen är en okänd person som vill förstöra. Han vet uppenbarligen vem hon är och borde kunna ge en förklaring!? Om det varit en bekant eller en vän eller tidigare flirt? Säger han att han inte vet så ljuger han. Och han borde kunna förklara vad för typ av relation dom haft och vad som skrevs. Kan vara så att hon ljuger för att förstöra för er men kan också vara så att hon faktiskt är ärlig. Dock låter det skumt i mina öron att hon väntat så länge med att kontakta dig. Nu kan jag tala om hur jag tror det ligger till men det jag säger behöver inte stämma alls.

Jag tror att dom förmodligen legat och att det har hänt nånting att dom bråka eller att hon fick känslor som fick henne att hota honom förut att berätta för dig. Sen kan det ha varit så att han gjort henne nöjd på nåt sätt så att hon inte vill berätta för dig. Att dom fortsatt träffas och ha sex eller att han ger henne falska förhoppningar. Kan vara så att hon fått nog nu av honom då hon märkt att han forfarande är med dig, och just av den anledningen blir så svartsjuk att hon vill förstöra det ni haft... men å andra sidan så borde hon i så fall ha bevis som kan styrka det. Konversationer eller annat... har hon inte det så ljuger hon förmodligen... och kan då faktiskt inte förstå varför... vilket syfte hon har att göra så... tänker ju såhär, han har ju mer anledning också till att ljuga

• Friger
    Anonym (Isabelle) skrev 2022-01-16 21:20:24 följande:

Tror inte tjejen är en okänd person som vill förstöra. Han vet uppenbarligen vem hon är och borde kunna ge en förklaring!? Om det varit en bekant eller en vän eller tidigare flirt? Säger han att han inte vet så ljuger han. Och han borde kunna förklara vad för typ av relation dom haft och vad som skrevs. Kan vara så att hon ljuger för att förstöra för er men kan också vara så att hon faktiskt är ärlig. Dock låter det skumt i mina öron att hon väntat så länge med att kontakta dig. Nu kan jag tala om hur jag tror det ligger till men det jag säger behöver inte stämma alls.

Jag tror att dom förmodligen legat och att det har hänt nånting att dom bråka eller att hon fick känslor som fick henne att hota honom förut att berätta för dig. Sen kan det ha varit så att han gjort henne nöjd på nåt sätt så att hon inte vill berätta för dig. Att dom fortsatt träffas och ha sex eller att han ger henne falska förhoppningar. Kan vara så att hon fått nog nu av honom då hon märkt att han forfarande är med dig, och just av den anledningen blir så svartsjuk att hon vill förstöra det ni haft... men å andra sidan så borde hon i så fall ha bevis som kan styrka det. Konversationer eller annat... har hon inte det så ljuger hon förmodligen... och kan då faktiskt inte förstå varför... vilket syfte hon har att göra så... tänker ju såhär, han har ju mer anledning också till att ljuga

Han behöver ju inte varit otrogen även om han stakar sig lite på orden när han får saken kastad i ansiktet 4år senare.

Kan ju vara något galet ex som hört av sig som han avvisa redan då.

Något galet är det i vart fall med att vänta 4 år.
  • Anonym (Förvirrad.)

Jag har pratat med min man som va jätteledsen och berättade allt och han inte alls varit med henne utan vara varit hemma hos henne på jobb de kan kollega intyga. Han har inte skrivit med henne på sociala medier då han inte hade de vid den tid punkten. När jag själv tänkte efter så har han aldrig smuslat med telefonen utan jag har fått använda den och jag behövt. Han har inte kommit hem senare från jobbet och jag har alltid kunnat nå honom på mobilen. Har inte märkt några avvikelser i hans beteende eller i vår sexliv. Jag har valt att lita på honom för han säger själv att han inte skulle offra 16år och 2 barn för en annan tjej. Hoppas jag gör rätt. ????

• Anonym (ooo)
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2022-01-17 10:28:05 följande:

Jag har pratat med min man som va jätteledsen och berättade allt och han inte alls varit med henne utan vara varit hemma hos henne på jobb de kan kollega intyga. Han har inte skrivit med henne på sociala medier då han inte hade de vid den tid punkten. När jag själv tänkte efter så har han aldrig smuslat med telefonen utan jag har fått använda den och jag behövt. Han har inte kommit hem senare från jobbet och jag har alltid kunnat nå honom på mobilen. Har inte märkt några avvikelser i hans beteende eller i vår sexliv. Jag har valt att lita på honom för han säger själv att han inte skulle offra 16år och 2 barn för en annan tjej. Hoppas jag gör rätt. ????

Då låter det som att han skulle behöva fråga henne vad det är hon sysslar med. Om han enbart varit hemma hos hemma pga jobb, så har hon väl inget direkt att säga? Vad var hon ute efter? 
    Om han gör det, så ska han spela in samtalet så att det inte blir tveksamheter efteråt, vad som blev sagt. 
  • Friger

Det han säger låter trovärdigt och han har inte gett någon annan orsak till att inte lita på honom. Jag skulle ha släppt saken.

Det är fullt möjligt att stöta på märkliga människor. Det gör vi alla någon gång i livet. En märklig detalj är ju faktiskt att vänta fyra år med att höra av sig till dig. En normal människa hade släppt det vid den tiden.
  • Anonym (Ko)

Om du känner att det är något du kommer kunna släppa och gå vidare från så spelar det väl ingen roll vad någon annan säger.

Hade någon okänd person kontaktat min partner och påstått att jag varit otrogen men jag absolut inte var det hade jag gärna velat prata med den personen framför min partner om vad fan den påstår, hade inte bett min partner avbryta konversationen och blocka personen.

Det behöver inte betyda att han varit otrogen, men varför så angelägen att bryta er kontakt isf.
Svar på tråden Har han varit otrogen?