• Gravidmedförstabeben

    Snälla hjälp mår dåligt gravid!

    Hej alla behöver hjälp eller om det finns någon som är duktigt på att räkna ut graviditet det är så att jag är beräknad 6 juni 2022 och är i vecka 19+6 idag enligt rutinultraljudet då till min fråga jag hade sex med mitt ex den 10 augusti 2021 och sex med min blivande den 3 september 2021 och framåt vem tror ni pappan kan vara till bebisen om jag är i den gången snälla hjälp mår dåligt 

  • Svar på tråden Snälla hjälp mår dåligt gravid!
  • Blåbärsskogen

    Du har gjort flera trådar med samma fundering, och dessutom fått samma svar. Att du blev gravid i september. Vad vill du ha ut mer av denna tråd?

  • Jag är bara jag
    Gravidmedförstabeben skrev 2022-01-17 18:39:16 följande:
    Okej men eftersom jag är i vecka 19+6 och är beräknad 6 juni 2022 vet du inte då hur lång min menscykel är
    Nej, då måste man veta hur långa cykler du brukar ha. Och vet du inte det kan inte vi veta. Det enda vi kan veta är att du blev gravid ungefär runt den 12:e september.
  • Gravidmedförstabeben

    Okej men oavsett hur lång min menscykel har varit hade jag fortfarande samlag i september och blev gravid i september månad då min graviditet skett i om jag är beräknad 6 juni 2022 och är i vecka 19+6

  • Jbn

    Det går inte att citera så jag kopierar:

    Okej men oavsett hur lång min menscykel har varit hade jag fortfarande samlag i september och blev gravid i september månad då min graviditet skett i om jag är beräknad 6 juni 2022 och är i vecka 19+6

    Oavsett hur lång eller kort din menscykel är så är det tämligen ovanligt att ha mens efter befruktning och ännu mer ovanligt att vara gravid längre än 9 månader.

    Graviditetens längd baseras inte på längden av ens menscykel.

  • svansmamman

    Precis som du fått till svar i alla trådar du skapat och frågat i - om du har bf 6/6 blev du gravid i september. Det är således inte möjligt att du blev gravid efter sexet med ditt ex, om nu inte något är allvarligt fel och du blivit framflyttad typ en månad vilket är omöjligt.

    Ta till dig av alla svar du fått nu och tidigare. Du kommer ändå fortsätta få samma svar varje gång du frågar. Barnet kom till efter sex med din nya kille, grattis! :)

  • Gravidmedförstabeben

    Så som sagt oavsett hur min menscykel och ägglossnings har sätt ut om jag alltså är beräknad 6/6 enligt rul så är det september månad det gäller för mig alltså befruktningen och samlaget och även veckorna jag va gravid i som Jag fick information av på rul stämmer alltså för enligt men senaste mens var jag beräknad 5 juni sen fram tills rul blev jag framflyttad 1 dag alltså till 6 juni varför blev jag framflyttad anledning

  • Gravidmedförstabeben

    Min senaste mens var 29 augusti och enligt rul är jag beräknad 6 juni 2022 och är i vecka 20 stämmer alltså denna räkning att min menstruationscykeln var 29 dagar och att jag blev befruktad 13 september ?

  • Majonnäs

    Alla har svarat men litar du fortfarande inte så ta ett faderskapstest så vet du ! Problem solved.

  • Gravidmedförstabeben

    Ingen har snackat om faderskapstest utan min fråga är öppen som du ser och det jag undrar över är om jag är beräknad 6/6 och idag är i vecka 20 så vill jag veta månaden för mitt fall tack

  • Majonnäs

    Jammen herregud det har ju folk skrivit till dig tusentals gånger!

  • Jbn

    Du kan också ha blivit gravid i augusti och graviditeten har legat latent under en menscykel för att sedan bryta ut i september. 
    I Yrrol så väntar en mans fru ett barn trots att de inte setts på 12 månader, det förekommer ibland.

  • Jag är bara jag

    Det är jättevanligt att det skiljer några dagar på beräkningen på UL eftersom det inte är en exakt vetenskap. Du kanske blev gravid den 12:e september, den 13:e september eller den 14:e. Det spelar ingen roll för det var ungefär då du blev gravid. Du måste försöka ta in detta nu. Man nr. 2 är pappan.

  • Sparklie

    Jag har bf 3 juni och barnet blev till någon gång 10-12 sep. Det är helt omöjligt att ditt ex är pappan, det är för länge sedan. Du frågar samma fråga i massa olika trådar, du har ju fått svar sedan länge. 

  • Gravidmedförstabeben

    Ja men varför driva om sådan grej då detta är seriöst för mig man ska absolut inte driva om sånt då det finns människor där ute som mår dåligt och inte kan bli gravid snälla ta det lite seriöst fy att det finns sådan människor som kan driva om sånt!!!!!

  • Bondmorsan
    Gravidmedförstabeben skrev 2022-01-18 14:17:14 följande:

    Ja men varför driva om sådan grej då detta är seriöst för mig man ska absolut inte driva om sånt då det finns människor där ute som mår dåligt och inte kan bli gravid snälla ta det lite seriöst fy att det finns sådan människor som kan driva om sånt!!!!!


    Det känns som om du behöver läsa på om hur den kvinnliga kroppen fungerar; menscykel, befruktning osv. Hade du kunnat det hade svaret vem som var pappan varit självklart direkt.
Svar på tråden Snälla hjälp mår dåligt gravid!