• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Sandralinnea123
    Loppan­1994 - åh va kul för er! Håller mina tummar för er att de funka hela vägen och ni får en liten Hjärta

Jag har lite känningar i magen, känns ibland som de sticker till en stund, så hoppas just nu bara att de är för de börjar förändras i livmodern haha Skrattande.

Haha jobbiga symptom du fått haha 
  • Sandralinnea123
    Bix1 
    Åh va tråkigt med det innan.. men man får tänka på att då var de inte meningen att de skulle ske just då... 
    Du ska absolut inte tappa hoppet redan! De kan bara vara att hormonerna inte är tillräckligt höga! 

När jag satte in sist då var de dock färskt embryo så var jag tvungen att vänta på nästa riktiga mens innan jag fick börja nu... 
  • Bix1
    Loppan1994 skrev 2022-11-08 20:45:14 följande:
    Hej absolut! Nej men va tråkigt att det slutat utvecklas, största oron nu när jag plussat!! 
    Ge inte upp än, finns ändå chans att det ska ta sig denna gången eftersom du bara är på rd5! 
    Funderar oxå på det om man kan börja direkt eller om man måste vänta tills den "riktiga" mensen kommer och inte bortfallsblödningen.
    Hur känns de med lutinus i kroppen för dig? 
    Tack! Ja verkligen, kom som en chock. Hur man nånsin ska kunna slappna av och njuta av graviditeten förstår jag inte. :(
    Ja jo det är sant. Känns inte så i kroppen, men man vet ju aldrig. 
    Hur går det för dig, vart är du nånstans i allt detta? Har läst igenom tråden men minns inte riktigt vem som var vart. 

Efter återföringen har jag känt mig lite light headed, mensvärk, ilningar och stick i livmodern, deppig och trög i magen. Utöver kletet då. Det borde vara lutinus-relaterat eftersom det kom direkt. Har testdag 17 nov, lite sent tänker jag. Har BIM imorgon.. 
  • Bix1

@Sandralinnea123
    Jag verkar inte kunna svara. Om jag tryckt tumme upp, ner så var det inte meningen. Försökte svara. ;)

Tack, ja så är det verkligen. Det hjälper mig ju att hantera det, men blir samtidigt frustrerad. Nääär blir det min tur. 

Såg att du var på Rd3? Hur mår du? :)

• Loppan1994
    Bix1 skrev 2022-11-09 17:57:41 följande:
    Tack! Ja verkligen, kom som en chock. Hur man nånsin ska kunna slappna av och njuta av graviditeten förstår jag inte. :(
    Ja jo det är sant. Känns inte så i kroppen, men man vet ju aldrig. 
    Hur går det för dig, vart är du nånstans i allt detta? Har läst igenom tråden men minns inte riktigt vem som var vart. 

Efter återföringen har jag känt mig lite light headed, mensvärk, ilningar och stick i livmodern, deppig och trög i magen. Utöver kletet då. Det borde vara lutinus-relaterat eftersom det kom direkt. Har testdag 17 nov, lite sent tänker jag. Har BIM imorgon.. 
    Nej verkligen inte... håller mitt pluss i sig så ska jag ringa avdelningen där jag gjorde operationen för utomkveds så ska jag boka in ett ul så snabbt som möjligt, men vågar inte ringa nånstans än för känns inte som de kommer gå vägen..  Jag är på rd 7 idag men plussade på rd 5. Har testdag 16e egentligen.
    Har samma symptom som dig där jag har kramper i livmodern/äggstockarna oxå haft det sen dag 1. Men nu har ja även fått att jag är törstig hela tiden och antingen svin varm eller fryser massa haha... och denna rinningen fyyy... vet inte riktigt när jag har bim eftersom min äl kom senare än den skulle så antingen skulle jag haft mens igår eller nu på fredag för då är det 2v sen jag hade ägglossning, tycker ändå det är konstigt att jag kunde testa så långt i förväg 
  • Sandralinnea123
    Bix1 - 
    Jaha haha ingen fara mitt citera funkar knappt haha..

Förstår dig helt, man vill ju bara att de händer och gärna igår liksom haha... 
    Jag har försökt ha en väldigt lugn inställning att de tar sig när de tar sig liksom... sist jag hade återinföring & blev troligtvis överstimulerad så visste jag att de inte kommer funka liksom kände de i hela kroppen. Men efter denna återinföring så har jag hoppats så mycket och har inte alls den känslan att de inte kommer funka så de kommer nog bli tufft om de inte tar sig denna gång... 

Ja testdag den 18 november, men tänkt tjuvtesta i helgen haha, jag mår bra använder inte lutinus denna gång, endast lite lite känningar I magen & känner mig lite svullen i nedre regionen om man säger så haha.. 
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-11 16:05:32 följande:
    Ruvardag 5, väldigt ljust streck på positivt, eller är de bara jag som ser det ? 
    Är det ett sånt test där de bara ska va ett sträck? Jag ser iaf :)
  • Loppan1994

Mitt va ju oxå jätte svagt på rd5 knappt så de gick få med på kort så testa imorgon bitti igen men tror absolut på att de är positivt Hjärta

• Loppan1994

Jag fick en blödning eller mer rosa flytning igår kväll och hela fm idag.. hoppade över pinnen som är till lutinusen och hoppas på att de är den som irriterat! Har inte kommit nått mer sen runt kl 12 iaf

Svar på tråden IVF 2022