• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Gosan28
    Orkidé8181 skrev 2022-11-22 17:57:15 följande:
    Det är tredje försöket nu :)
    första gången var väl en testomgång, fick bara ut 2 ägg och fick inget tillbaka.

förra gången fick jag maxdos och fick ut 5 ägg.

så denna gången fick ju ändå ut lite mer, å hoppas att något/ några blev befruktade så vi verkligen får tillbaka imorgon. :)

jo men det har gått bra, är helt ok med å ta sprutorna, även om det blev 3 stick om dagen sista vecka :(
    men har mått illa på slutet :/

hur har det gått för dig under behandlingen?
    Åh, håller verkligen tummarna att det går vägen denna gången då! Uppdatera imorgon <3 skönt att du ändå mått okej under behandlingen. 

Vi gjorde stimuleringen våren 2020. Fick ut 15 ägg varav 10 blev befruktade. Ett av dem fick vi tillbaka dag 2 och är idag vår lilla pojke, och 6 gick till frysen. Idag fick vi tillbaks ett FET och har då 5 kvar i frysen.

Gjorde återföring under en naturlig cykel denna månaden så tog bara ovitrelle sprutan och nu lutinus. Väldigt skönt att slippa alla andra sprutor faktiskt! 

Blastocysten vi fick idag hade börjat kläckas! Så det var kul att se, barnmorskan sa att det var ett positivt tecken så håller verkligen tummarna att detta är vår lilla bebisen i magen <3
  • Orkidé8181
    Gosan28 skrev 2022-11-22 18:26:28 följande:
    Åh, håller verkligen tummarna att det går vägen denna gången då! Uppdatera imorgon <3 skönt att du ändå mått okej under behandlingen. 

Vi gjorde stimuleringen våren 2020. Fick ut 15 ägg varav 10 blev befruktade. Ett av dem fick vi tillbaka dag 2 och är idag vår lilla pojke, och 6 gick till frysen. Idag fick vi tillbaks ett FET och har då 5 kvar i frysen.

Gjorde återföring under en naturlig cykel denna månaden så tog bara ovitrelle sprutan och nu lutinus. Väldigt skönt att slippa alla andra sprutor faktiskt! 

Blastocysten vi fick idag hade börjat kläckas! Så det var kul att se, barnmorskan sa att det var ett positivt tecken så håller verkligen tummarna att detta är vår lilla bebisen i magen <3
    Wow, så kul att det ändå gått bra för er <3
    jag har 2 barn sedan tidigare ( inte ivf )  och är över 40 så får se hur det går denna gång.

absolut uppdaterar imorgon :)

förstår att det varit skönt å slippa hela proceduren med sprutor :)
  • Gosan28
    Orkidé8181 skrev 2022-11-22 18:37:22 följande:
    Wow, så kul att det ändå gått bra för er <3
    jag har 2 barn sedan tidigare ( inte ivf )  och är över 40 så får se hur det går denna gång.

absolut uppdaterar imorgon :)

förstår att det varit skönt å slippa hela proceduren med sprutor :)
    Håller alla tummarna! Mysigt med en trea <3 

Ja vi har haft tur i oturen ändå. Men i våras blev vi gravida naturligt men barnets nackspalt visade sig vara 12 mm på KUB... så vi gjorde en sen abort I vecka 15. Det var lite tufft så hoppas att det går bra nu med IVF igen <3 
  • Loppan1994

Hur går det för alla? 
    Jag var på vul igår och äntligen fick vi se ett litet hjärta slå, så nu är det bara att vänta till Januari och hoppas den fortsätter att växa Hjärta

• Sandralinnea123
    Loppan1994 skrev 2022-12-06 08:28:33 följande:

Hur går det för alla? 
    Jag var på vul igår och äntligen fick vi se ett litet hjärta slå, så nu är det bara att vänta till Januari och hoppas den fortsätter att växa Hjärta

Undrar också hur de går för alla, känns som när vi har en liten paus så glömmer man av tråden här, man orkar liksom inte tänka på de hela tiden .. 

Åh vad kul!! Grattis håller tummarna för er !!! Hjärta
  • Orkidé8181
    Gosan28 skrev 2022-11-22 18:59:26 följande:

Ja vi har haft tur i oturen ändå. Men i våras blev vi gravida naturligt men barnets nackspalt visade sig vara 12 mm på KUB... så vi gjorde en sen abort I vecka 15. Det var lite tufft så hoppas att det går bra nu med IVF igen <3 

Oj här har jag missat?
    det blev inget för oss denna gång heller :(

vi har 2 i frysen som vi ska få tillbaka efter jul/ nyår i naturlig menscykel? ska bli skönt å slippa sprutorna, å jag hoppas verkligen att båda klarar upptiningen?

hur går det för er? 

usch så jobbigt/ tufft  med sen abort :/ 

• Orkidé8181
    Gosan28 skrev 2022-11-22 18:59:26 följande:

Förlåt att jag är lite kort i tonen, men blir så trött på FLs emojisar å ibland får jag inte ens iväg meddelandet? hahaha
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-12-13 20:25:07 följande:
    Undrar också hur de går för alla, känns som när vi har en liten paus så glömmer man av tråden här, man orkar liksom inte tänka på de hela tiden .. 

Åh vad kul!! Grattis håller tummarna för er !!! Hjärta
    Nej det förstår jag! 
    Tack :) kom lite ljusrosa på pappret sön/mån vid toabesök så började tänka att de va kört.. men nu är de borta och igår kom första spyan så känns lite bättre nu, men jobbigt att behöva vänta 4v innan man vet helt säkert Hjärta
  • Hejanonymhej

Nu är jag tillbaka här igen efter vårt MA i höstas. Har inväntat ett par mens, och lyckats pricka in mens under klinikens julledighet så NU kom mensen idag och börjar med sprutorna imorgon igen. Denna gången ska jag ta menopur 150E istället för gonal-f. Någon som vet vad skillnaden egentligen är? 

Hur går det för alla i ivf-bubblan? 

• Gosan28
    Orkidé8181 skrev 2022-12-13 20:33:33 följande:

Oj här har jag missat?
    det blev inget för oss denna gång heller :(

vi har 2 i frysen som vi ska få tillbaka efter jul/ nyår i naturlig menscykel? ska bli skönt å slippa sprutorna, å jag hoppas verkligen att båda klarar upptiningen?

hur går det för er? 

usch så jobbigt/ tufft  med sen abort :/ 

Haha förstår dig med emojisarna. Ibland får man bara inte till det. 

Men åh tufft att det inte blev något :( Vårt försök i november blev inget heller. Håller tummarna att ni lyckas i januari då! Kommer ni inte göra fler behandlingar om ni inte lyckas med de 2 ni har i frysen, eller hur tänker ni?

Ruvar nu på embryo nr 2 som stoppades om den 20e december. Tog ett digitalt test imorse som visade gravid. Men har även tagit sådana stickor där jag inte ser att sträcket ökar något i styrka så blir lite orolig... testdag är först på måndag så är väl bara att invänta det. Men hållet såklart tummarna för att det är vår tur nu! Är ändå gravid enligt testet så hoppas bara det håller i sig Hjärta
Svar på tråden IVF 2022