Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

    Mitt öga svullnar upp

    Som vanligt är INTE familjeliv ett bra ställe att försöka få diagnos. Sök vård nästa gång det händer.

  • Anonym (.)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-01-19 19:43:13 följande:
    Läste du inte trådstarten? Ts har ju sökt vård.
    Det enda jag kan tipsa om är att mina tårkanaler blir irriterade ibland och då kliar det och blir lite svullet. Detta har inte varit nåt stort problem för mig och händer sällan så jag har inte sökt vård för det. Därför vet jag inte exakt varför jag får det.
    Jo.
    Är du medveten om att man kan söka vård två gånger?

    Ditt svar visar att och varför det kan vara så himla farligt att få diagnos på familjeliv. Självutnämnda googleläkare som kan fördröja ett förlopp som skulle kunna bli mycket allvarligt.
  • Anonym (.)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-01-19 20:00:10 följande:
    Det vet nog både jag och ts att man kan. 
    Nu var det ju så att ts frågade om någon kände igen förloppet.
    Det5 varken du eller TS verkar vara medvetna om är att det kan vara riktigt farligt att försöka googla sig fram till diagnoser eller att ge medicinska råd när man inte har kompetens för det
    Sådan här trådar brukar bli fullt av det och därför behöver man tala om för TS det hen behöver göra - söka adekvat vård. Det är faktiskt inget att diskutera.
  • Anonym (.)
    Babuppa skrev 2022-01-20 16:59:35 följande:

    wall of text


    Så klart ska man vända sig till forum när barnet håller på att drunkna och hjälpen inte kommer. Man frågar på forum hur man ska göra.
    Jupp det har hänt. Jupp barnet dog. Jupp föräldern fick fängelse för vållande.

    Saken är den att man ska använda rätt sak på rätt plats.
Svar på tråden Mitt öga svullnar upp