Inlägg från: Anonym (Koppling) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Koppling)

    Åldersskillnad 16 år

    Hotelliggaren skrev 2022-02-01 16:42:43 följande:
    Bra! Då har vi en deal! Glad Kan vi släppa det nu?
    Nej. Ämnet är alldeles för intressant. Och det är inte bara jag som känner så. Se bara på alla som skriver i trådarna. Få saker upprör och engagerar så mycket, som åldersskillnader ( män och unga tjejer)

    Jag tycker det är fascinerande med alla som är så trångsynta och villa döma andra. Och alla hycklare.
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (Fel?) skrev 2022-02-01 16:56:49 följande:
    Vi är ju upprörda på dig. Inte ämnet för det är inte alls så upprörande som du vill att vi ska tycka.
    Ämnet är mycket upprörande för många kvinnor. Det såg jag redan i min första tråd. Innan jag var draken/kaffedraken. Och det har jag sett i samtliga trådar som jag gjort, skrivit i, och läst.
    Många kvinnor vill döma, är trångsynta. Några känner hat. Och en del är hycklare.
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (välfungerande) skrev 2022-02-01 19:37:24 följande:
    Hon frågade om din åsikt om hennes situation. Inte om din situation och vad du uppfattat att andra tyckt om den. Förstår du skillnaden?
    Jag tycker inte att det är fel. Hennes situation.
    Och så gjorde jag en jämförelse med hur det var för mig, eftersom jag har liknande erfarenheter.
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (okej!) skrev 2022-02-02 23:48:32 följande:
    Okej jag hänger med och fattar galoppen.
    Men vilken är din åsikt i det omvända.
    Jag är tjej 50 plus med attraktiv 20 plus kille
    som tar initiativ mot mig. Atletisk. Mycket.
    Ja, jag är attraherad av honom, han är
    påhittig, fast jag tvekar.
    Vet inte om det vore fel om jag nappar?
    Vore det mindre moraliskt fördömligt
    någon? 

    Personligen tycker jag inte ditt exempel
    rakt igenom fel så länge du under 50 år. 
    Som jag skrev tidigare, jag tycker inte att det är fel.
    Du nämner att han är atletisk. Kan förstå att det är en stor del av attraktionen.
    Det skrev många i mina trådar. Att varför skulle ge en ung tjej vilja ha en gubbe när hon kan få en vältränad hunk?
    Jag tycker att många unga tjejer har fina kroppar, och det gör att man blir attraherad. Så tycker många män.
    Det här har många kvinnor problem med. Män är enligt kvinnor bara ute efter sex, och tjejers unga kroppar.
    För en kvinna är det inte lika äckligt att hon attraheras av en ung man, som är vältränad, och att hon tänder på honom.
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (okej!) skrev 2022-02-04 18:15:56 följande:
    Tack för ditt svar!
    Mmm, en portion av attraktionen handlar nog om
    killens vältränade yttre, han ser oxå bra ut utifrån
    rådande skönhetsideal,
    men mycket handlar oxå om hans sätt att vara.
    Appeal i det yttre och det inre. En 10 poängare. 
    En ung tjej kan väl logiskt intressera sig för 
    äldre man av samma skäl som killen intresserar sig?
    Attraktion är inget könsbundet. Både män och kvinnor
    dras till och attraheras av skönhet och estetik!!
    Vi gillar det omedvetet och dragningen nedärvd i
    vårt dna, vi ska oxå vara symmetriska i ansiktsdrag
    ex vis. Nåt som vi uppfattar vackert. För min del
    finner jag yttre och inre skönhet hos yngre
    och äldre män, och så klart hos jämngamla killar.
    Om jag konsekvent drogs till killar som 20-30 år
    yngre kunde jag ta mig en funderare. Om
    allt i själva verket handlade om en önskan hos
    mig till en "åldersresa"? Att förbli i en ålder 
    jag idealiserade, när mkt kravlöst i ens liv,
    och att få vara tillsammans med någon i den
    kategorin kunde få mig känna mig i personens
    ålder? Omognaden som ofta närvarande (man
    befinner sig i olika faser)
    vore nåt jag fick godta och erfara i min tidsresa? 

    Den dubbelmoral du nämner är orättvis, ifall
    äldre män döms hårdare än kvinnor som varit
    med om motsvarande attraktions asymmetri.    
    Förhåller det sig verkligen alltid så?
    Ja, attraktion handlar ofta om mer än bara utseendet.
    Fast i mina trådar så skrev dom flesta att jag bara var kåt. Jag var inte alls kär, som jag påstod. Har sett samma tendens i otaliga trådar av andra också, så fort det handlar om män och yngre tjejer. Mannen är bara ute efter sex.

    Angående utseendet, så skrev många att unga tjejer vill ha vältränade hunks som får upp den. Varför skulle hon välja en gubbe?
    Allt handlade plötsligt om utseendet då.

    Jag tycker också det är anmärkningsvärt med hyckleriet.
    Jag har stött på det både irl och här på FL. Även läst massor om det i några år nu, på andra forum, även utländska.
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (Koppling) skrev 2022-02-04 18:51:41 följande:
    Ja, attraktion handlar ofta om mer än bara utseendet.
    Fast i mina trådar så skrev dom flesta att jag bara var kåt. Jag var inte alls kär, som jag påstod. Har sett samma tendens i otaliga trådar av andra också, så fort det handlar om män och yngre tjejer. Mannen är bara ute efter sex.

    Angående utseendet, så skrev många att unga tjejer vill ha vältränade hunks som får upp den. Varför skulle hon välja en gubbe?
    Allt handlade plötsligt om utseendet då.

    Jag tycker också det är anmärkningsvärt med hyckleriet.
    Jag har stött på det både irl och här på FL. Även läst massor om det i några år nu, på andra forum, även utländska.
    Det här tycker jag är intressant.
    När jag skrev om att alt handlar om utseendet när det gäller män och unga kvinnor.
    Annars så kan kvinnor attraheras av en man för att hon tycker om honom, hans personlighet t ex. Finns så många olika orsaker till att kvinnor attraheras av en man och vill ha honom.
    Dock inte när det handlar om män och unga kvinnor.

    Då handlar allt om utseendet.
    Och bara det.

    Intressant att ingen här har svarat på det.
  • Anonym (Koppling)

    Jag såg en skådespelerska som jag gillar, sett henne i filmer och serier.
    Hon är 36 år och ihop med en man som är lika gammal som mig, 50.
    Kan dom verkligen ha nåt gemensamt med så stor åldersskillnad?

  • Anonym (Koppling)
    Anonym (Ingen) skrev 2022-03-29 13:48:29 följande:

    Med den åldern är det inget fel alls känner jag. 

    Ens ålder delat på 2 + 7 är en bra formel för vad som är okej nedåt. Men sålänge man är vuxen å färdigutvecklad (25+) så är det lugnt, när det handlar om unga eller tonåringar är stor ålderskillnad osmakligt åt båda håll. 


    Enligt den formeln så kan jag träffa kvinnor på 32 år. Det är hela 18 år yngre!!

    18 år!!

    Vi kan väl inte ha nåt gemensamt?
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (F) skrev 2022-03-29 14:32:10 följande:

    Inget fel med åldersskillnad så länge det inte handlaR om K-draken för då är det systerns regler som gäller. Men bara då.


    Det är sant. Hon måste godkänna kvinnan först.
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (Ingen) skrev 2022-03-29 15:15:29 följande:
    Det är ju upp till er å kan helt klart diskuteras - sen om det handlar bara om sex eller relation, vad har ni båda gått igenom i livet, vad vill ni m livet, var ni står osv, är ju väldigt olika.

    Jag tycker formeln är bra som lägsta möjliga ålder utan att det blir äckligt iaf. 40åriga tanter å gubbar som limmar på  18-20 åringar eller ännu yngre är bara äckligt. (Jag har sj varit den unga många ggr o jag följer stereotypen av trasig ung tjej m daddy-issues som eg bara velat ha trygghet o kärlek men blandat ihop det m sex å sagt alla klysjor i boken för att ursäkta men såhär i efterhand, näe fyfan va utnyttjad jag blev Kräks o klart vi inte hade någe gemensamt alls.
    Det var tråkigt att höra, tycker det är så hemskt med unga tjejer som har dom erfarenheterna Gråter

    Jag stötte på en 20 år yngre tjej (24) och träffade en 25 år yngre tjej (22), efter att hon kontaktat mig.
    Dom flesta kvinnor tycker att det är äckligt med den åldersskillnaden.
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (Ingen) skrev 2022-03-29 15:38:49 följande:
    Finns massvis m trasiga unga tjejer som söker sig t äldre. Finns självklart undantag men dom är få... tror trasigheten är störst procentuellt, sen dom som vill ha något (drar sig till äldre med status/pengar, o nånstans långt där efter kommer undantagen som är äkta kärlek bortom åldersgränser (OBS gäller fortfarande VUXNA människor!!).

    Du verkar hakat upp dig o fått en allvarlig fixering, varför vet jag inte, har du sökt terapi för att bearbeta det du vart med om? Du lär ju inte träffa nån ny med den fixeringen du har, vilket är tråkigt..
    Ja, jag kunde läsa här att män vill styra unga tjejer, och att tjejerna blir utnyttjade.
    Jag kände inte igen mig i den beskrivningen.
    Jag har aldrig velat styra en tjej, inte heller utnyttja nån.

    Ja, det är många som skrivit samma. Att jag verkar fixerad vid unga tjejer och att jag borde söka vård.
    Det här är bara ett ämne jag skriver om på ett forum, för jag tycker att det är intressant att höra olika åsikter.
    Speciellt från dom som vet allt om andra människor.
    Det är fascinerande.
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (upp till var och en) skrev 2022-03-29 15:31:07 följande:
    Nä men det är ju helt otroligt!!! Berätta mer.....trodde inte att det fanns någon medelålders man som stötte på så unga tjejer som kunde vara hans döttrar.
    Jo, det är faktiskt sant.

    Det är också så att en del män som attraheras av unga tjejer inte tänker på dom som sina egna döttrar.
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (Smurf) skrev 2022-03-29 16:03:39 följande:
    Hur ställer du dig till terapi?
    Det är inget jag tänker söka.
    Det är sant att jag skriver allt för mycket här på forumet om åldersskillnader, men det är mest ett tidsfördriv.
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (Ingen) skrev 2022-03-29 16:01:15 följande:
    Tror det är vanligt att män tänker som du men att dessa män blir ett redskap i tjejens självskadebeteende utan att ens va medvetna om problematiken. Det är inte en likvärdig relation med dom skillnaderna. Sen kan man få ut något endå men det är otroligt många tjejer som varit i dom situationerna o ångrat sig längre fram när de jobbat lite m sig själva..

    Hur det var i ert fall har jag noll åsikt om för det vet jag inget om, jag vet bara hur jag själv och måååååånga andra tjejer jag pratat med fungerat i just sånna här situationer. Jag har självmant sökt mig till äldre pga mina egna problem, vilket jag insett senare. Att man söker sig i en radie om 5 år upp eller ner är väl normalt men när det rör sig om 15+ år i unga år där man är så långt ifrån varandra utvecklingsmässigt det tror jag bottnar i olika issues. Även just att ha det som kink tror jag också ofta bottnar i samma trasighet. Men som med allt finns undantag.
    Jag vet inte mycket om det som du pratar om, mer än att jag läst en del, och även träffat unga tjejer som varit utsatta för övergrepp m.m.
    Jag tycker det är väldigt ledsamt, och jag förstår inte hur man kan vilja göra en tjej illa.

    Det är många andra som "vet" allt om andra, såna som dom inte har träffat ens.
    Jag tycker att det är störtlöjligt.

    Hon jag träffade var 22 och hon sa att hon föredrar äldre män. Jämnåriga ville bara prata sex, och var för på.
    Jag ville bara vara snäll mot henne, och jag försökte inget.
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (Smurf) skrev 2022-03-29 16:27:16 följande:
    Varför inte? Du framstår som en person som mår jättedåligt, så varför inte terapi?
    Jag har mått dåligt ett bra tag nu, men hoppas det ska lätta nu i vår och sommar.
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (Smurf) skrev 2022-03-29 16:48:17 följande:
    Äsch, vänta inte! Du är värd att må bra redan idag, så prata med vårdcentralen, de brukar kunna hjälpa.
    Tack Solig Jag mår bättre än jag gjort senaste veckorna, så det kommer gå bra. Mått sämre än såhär tidigare.
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (Ingen) skrev 2022-03-29 15:15:29 följande:
    Det är ju upp till er å kan helt klart diskuteras 
    Precis. Det kan diskuteras.
    Vad är det som gör att många vill lägga sig i?
    Kan man inte sköta sig själv, eller är det mycket svårt det?
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (Alicia) skrev 2022-03-31 21:25:22 följande:

    Varför skulle det vara fel, om båda är med på det?

    Jag är extremt attraherad av en man som är 15 år äldre än jag. Så fort jag träffar honom tänker jag på att ha sex med honom. Men är inte singel, så det kommer inte hända.


    Vad tycker du om män som tänker så om kvinnor som är 15 år yngre än vad han är?
  • Anonym (Koppling)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-04-01 09:15:32 följande:
    Men det är väl stor skillnad på att tänka det om en kvinna  än om alla kvinnor? Som du uttrycker dig, så verkar du tänka sexuella tankar om alla kvinnor som är mkt yngre bara för att dom är yngre.

    Denna kvinna tänker det om EN man.

    Så varför detta eviga tjat på vad kvinnor tänker om det? Det finns inga rätt eller fel svar på dina frågor. 
    Ok. Är det skillnad om en man träffar EN kvinna så tänker han på att ha sex med henne, jämfört med om en kvinna träffar EN man där hon tänker på att ha sex med honom?
Svar på tråden Åldersskillnad 16 år