• Anonym (U)

    Hur vill ni ha förspel?

    Ser att många kvinnor klagar på att männen lägger ner för lite tid på förspel och är för heta på gröten. Det stämmer säkert men jag skulle gärna höra exempel på hur ni önskar att förspelet ska vara och hur länge. Kanske något för alla män att ta till sig.

  • Svar på tråden Hur vill ni ha förspel?
  • Fjäril kär

    Grejen med förspel är att det aldrig får finnas en tidsgräns. Det finns liksom ingen regel om att x minuter är det optimala. Det handlar om att vara lyhörd från gång till gång. Ibland räcker några minuter, nästa gång en kvart och ibland en timma. Man vet aldrig helt enkelt. Killar behöver fatta det att det inte handlar om exakta minuter utan om att läsa av situationen där och då. Ge henne det hon behöver just då. End of story. 

  • Mimosa86

    Alla kvinnor är olika och gillar olika. Det bästa är helt enkelt att vara lyhörd och känna av. Sexuellrelation måste få ta sin tid och utvecklas också med tiden. Finns inga färdiga koncept.

    Jag ogillar generellt förspel I sängen med en massa pill. Jag är mer pang på rödbetan och att mannen är dominant. Typ passionerat kastar ner mig i sängen typ.

    däremot så kräver jag förspel i form av flirt i vardagen, att man kramar om varandra, smeker en rygg, pussas spontant och visar ömhet och attraktion. Inte att man 10 min innan penetration kommer på att man måste börja ta på varandra för att kicka igång något. Jag vill vara igångkickad innan vi ens når sovrummet.


     

  • Guldnovan

    Jag ogillar uttrycket förspel. Det indikerar på att först gör man en grej. Ok nu är det klart. Då går vi på nästa vilket är själva samlaget. Klart. 

    Jag tycker allt hör ihop.
    Att säga minuter och vad är ju helt omöjligt. 
    Håller med ovan att det ibland börjar långt innan. 

  • Anonym (Matilda)

    Förspel är det som händer medan man fortfarande är påklädd och avgör huruvida man ska ha sex överhuvudtaget. När kropparna tyst kommunicerar med att reagera på kyssar, ögonkontakt, kramar, närhet och attraktionen sprakar bara av att hålla handen och drunkna i ögonen. Jag vill vara kåt innan jag ens vet att jag hamnar i sovrummet. 

    Att ligga i sängen med sug, slick, fingrar, ge/få orgasm etc är för mig en del av det aktiva samlaget. 

  • Någon snubbe
    Guldnovan skrev 2022-01-26 11:44:37 följande:

    Jag ogillar uttrycket förspel. Det indikerar på att först gör man en grej. Ok nu är det klart. Då går vi på nästa vilket är själva samlaget. Klart. 

    Jag tycker allt hör ihop.
    Att säga minuter och vad är ju helt omöjligt. 
    Håller med ovan att det ibland börjar långt innan. 


    Nog beredd att hålla med dig, finns så mycket att göra i sänghalmen och man kan ha mycket trevligt sex utan penetration också. Visst är det trevligt med att få komma men finns många sätt att komma där.

    Mekaniskt sex är tråkigt. samt rutin sex 10 min slick, 10 min sug, 10 min penetration sen sova... blä kan vara utan..

    Var med en tjej en gång som mer eller mindre utövade en form av beröring på mig i nästan en timme, något av det skönaste jag vart med om (det var en grej vi pratat om innan).
  • Anonym (J)

    Inte för mesigt, romantiskt, fjantigt och långsamt. Vill ha ett intensivt och hett förspel. Inte för kort, det blir bara pinsamt, som att man måste. Men inte för jäkla långt heller. 
    Föredrar förspel där vi fokuserar antingen på honom eller mig endast. Jag blir ju kåt oavsett. 
    Han får gärna vara lite rough. 

  • Anonym (Hmm)

    Är ju så olika. Lek och smek under dagen eller retande under kvällen eller så bara pang på vid läggdags.
    Eller bara vakna tillsammans, det funkar också

  • Anonym (Man)
    Fjäril kär skrev 2022-01-26 09:45:57 följande:

    Grejen med förspel är att det aldrig får finnas en tidsgräns. Det finns liksom ingen regel om att x minuter är det optimala. Det handlar om att vara lyhörd från gång till gång. Ibland räcker några minuter, nästa gång en kvart och ibland en timma. Man vet aldrig helt enkelt. Killar behöver fatta det att det inte handlar om exakta minuter utan om att läsa av situationen där och då. Ge henne det hon behöver just då. End of story. 


    Visst stämmer det du säger men det förutsätter att kvinnan på något sätt antingen säger eller visar vad hon gillar, man kan inte liksom gissa allt, vissa skäms men hur ska man då prova sig fram om man inte får alls något feedback på något sätt?
  • Joyho

    Jag tror att människor definierar förspel väldigt olika. För mig är förspel det som händer innan man rör varandras kön. Det kan vara kyssar, smek på övriga kroppen, slick och sug på bröstvårtor o.s.v. Hur långt det behöver vara beror såklart på situationen, dagsform o.s.v.
    Har det redan varit en sexuell spänning i luften och jag redan är kåt så behöver jag inte förspel alls. Har jag däremot inte alls förväntat mig sex, inte mått på topp och sex är det sista jag tänkt på då kan jag behöva ett ganska långt förspel för att komma i rätt stämning och ha en chans att kunna komma.

  • Anonym (gillar inte ordet)

    Jag vill vara med någon som inte kallar det förspel utan som tycker att det är en naturlig del av sexet. Jag utgår då ifrån att det är allt som inte är penetration. Det kan alltså pågå hela sexakten eller knappt alls, allt beroende på vad vi är sugna på för stunden. 

Svar på tråden Hur vill ni ha förspel?