Inlägg från: Ebo88 |Visa alla inlägg
  • Ebo88

    Gravid med en narcissist/psykopat

    Du gör som du vill, det är ju självklart men ta dig en ordentlig funderare på denna för det är inte 100% självklart att han Inte kommer vilja vara delaktig när han väl förstår att du kommer  behålla barnet.

    Det här låter ju inte sunt alls och det skulle lika gärna kunna bli 100 gånger värre för dig. 


    Han kan komma till att kräva gemensam vårdnad när barnet blir äldre och så länge du inte har nå klara bevis på att han är så hotfull mot dig som du säger, så kommer det bli svårt.

    Sedan vet jag inte hur det ser ut när ett barn är litet men vad jag tror är väl att pappan ändå har rätt till umgänge och du får inte neka honom det heller. (Rätta mig gärna om jag har fel på den punkten)

    Så frågan är om du är villig att riskera ett framtida liv där denna människa eventuellt kommer vara en del av ditt liv för en ganska lång tid framöver. 


     

  • Ebo88
    tovikan skrev 2022-02-07 05:37:31 följande:

    Hej! Ville mest hoppa in och skriva att inte bry dig om vissa kommentarer som folk i denna trad skrivit. Blev helt paff nar jag sag vissa inlagg.. Nu ar jag inte valdigt aktiv har, men anda. Undrar vilka det ar som sitter bakom skarmen?.. formodligen folk som mar valdigt daligt.

    Jag har barn sjalv, sa jag "vet vad man far". Det finns ingen man alskar sa mycket! Sa lange du bryter kontakten men denna psykiskt sjuka man, och har stod fran familj och vanner (det ar en bonus saklart), sa tror jag du fixar detta galant! Karleken for ditt barn overvager allt. 


    Sen ar det viktigt att ocksa soka hjalp, och prata med nagon. Det maste vara fruktansvart jobbigt att ha varit i en sadan relation. 

    Vad du an bestammer dig for, flytta sa langt ifran den mannen du bara kan.... 

    Lycka till!


    Problemet här ligger ju i att hon inte kan bryta med mannen.

    Han kan lika gärna skita i TS och barnet och låta dom vara för all framtid men sen kan hon också flytta 250 mil bort och får han för sig att flytta efter för att ha hälften av rätten till sitt barn, så kan inte TS stoppa honom.

    Ts gör självklart som hon vill men hon måste även ha i åtanke att hon kanske inte kommer bli kvitt denna människa för en väldigt lång tid framöver 
Svar på tråden Gravid med en narcissist/psykopat