Ointresserade morföräldrar
Känner stor sorg över mina föräldrars totala ointresse för sina barnbarn. De tycker att de har ?gjort sitt? och att de inte orkar med barn längre. De lustiga är att de varken är gamla eller sjuka, mest bara väldigt självupptagna. Jag skulle önska att mina barn fick en lika fin relation med sina morföräldrar som jag hade med min mormor när jag växte upp. Jag var jättemycket hos min mormor, älskade att vara där och man var ALLTID välkommen hos henne. Hon var ofta barnvakt, både eftermiddagar efter skolan eller över en helg tex.
Mina föräldrar har dessutom slutat fira jul, de tycker inte att de orkar ställa till med julfirande hemma och de har ingen lust att åka iväg någonstans. Så inte ens till högtider är de intresserade av att träffa sina barnbarn. Detta är något jag har väldigt svårt att ta eftersom det för min dotter är givet att man ska fira jul ihop. Hur förklarar man för ett barn att mormor och morfar inte ?orkar med? barn. Till saken hör att mina barn är rätt stora, det är inte små blöjbarn vi pratar om utan en 7-åring och en 10-åring.
Är det fler som har totalt ointresserade mor- eller farföräldrar?