• Anonym (TS)

Han glor på andra

Sambon har alltid tittat lite för mycket och uppenbart på andra. Både jag och de andra tjejerna lägger märke till det. Han ser inget problem med det och tycker inte att jag behöver ta illa upp. Han tycker att jag strunta i det och vara nöjd med att det är mig han vill ha. Men det handlar inte om att jag är orolig att han ska vilja ha dem. Det är själva beteendet som är både pinsamt och sårande. Jag har själv varit med om att män tittar på mig när de är med sina respektive, och jag tycker synd om de kvinnorna i det tillfället för männen ser så desperata ut när de tittar alldeles för länge. De vanhedrar sin partner. Och det känner jag att min sambo gör när han visar sitt intresse för de andra kvinnorna så öppet. Om man ser nåt snyggt så tycker jag att man kan sköta det diskret så att man behåller sin partners värdighet och vi-känsla. Men han varken KAN eller vill förstå varför. 

• Svar på tråden Han glor på andra
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Ögonvila) skrev 2022-02-28 22:02:49 följande:

Herre gud va ni kvinnor i tråden överreagerar. Varför tar Ni inte samman och jobbar med er egen osäkerhet? Eller håller er friska fräscha och fasta i hullet så att ni tilldrar era mäns uppmärksamhet. Lovar att era män skulle uppskatta och titta mer på er. 

Att du inte ser hur motsägelsefullt det är det du skriver säger en del. 
  • Anonym (hejtr...)
    Anonym (Stina) skrev 2022-02-28 22:06:38 följande:
    Att du inte ser hur motsägelsefullt det är det du skriver säger en del. 
    fall inte för det
  • Anonym (Och därmed basta!)

Det är respektlöst, kränkande och förnedrande och inte ok.

Säg till honom att det inte under några omständigheter är okej för dig, det ska sluta nu och om du ser honom göra så en enda gång till är han singel efter det!

Så ge honom EN chans, och om han behandlar dig så respektlöst igen efter att du berättat din gräns så gör slut.

Det finns en anledning till att alla män "kollar" men det syns inte för flickvännen och omgivningen någonsin.

• Anonym (Maja)

Vet exakt hur det är, så respektlöst och gränslöst
    tycker du ska sticka från honom å hitta nått bättre

• Anonym (Man5)

Om en man attraheras av er som kvinnor, så kommer han även att attraheras av andra kvinnor. Människor, och speciellt män, har alltid varit besatta av skönhet.

• Anonym (Hmmm..,,)
    Anonym (Man5) skrev 2025-11-01 07:19:21 följande:

Om en man attraheras av er som kvinnor, så kommer han även att attraheras av andra kvinnor. Människor, och speciellt män, har alltid varit besatta av skönhet.

Ja, både kvinnor och män uppskattar skönhet. Men vi normalbegåvade människor stirrar INTE på någon utan tittar i smyg så varken partner eller "objektet" störs/märker av det. Hur svårt kan det vara att fatta detta? Ni som gör så är extremt pinsamma och oförskämda, skäms på er!

//vacker kvinna som fullkomligt avskyr mön som stirrar!!!!
  • Anonym (Fult beteende)

Om en man visar att det är viktigare för honom att få stirra på andra kvinnor, än att du ska må bra. Ja då visar han tydligt sina prioriteringar, och det är inte DU.
    Varför stanna hos en man som inte bryr sig om er?

Det finns inget där att hämta. skaffa ny. för det finns män som bryr sig mer om sin kvinna än andra. Jag har haft en i 30 år som aldrig beter sig så, och som själv anser att det är sunkigt. Om han någonsin ser på andra, så har åtminstone varken jag eller andra märkt av det.

• Anonym (Man5)
    Anonym (Hmmm..,,) skrev 2025-11-01 08:39:53 följande:
    Ja, både kvinnor och män uppskattar skönhet. Men vi normalbegåvade människor stirrar INTE på någon utan tittar i smyg så varken partner eller "objektet" störs/märker av det. Hur svårt kan det vara att fatta detta? Ni som gör så är extremt pinsamma och oförskämda, skäms på er!

//vacker kvinna som fullkomligt avskyr mön som stirrar!!!!
    Det finns en gräns för allt, och man kan inte bete sig hur som helst. Precis som att du är övertygad om att du är vacker, så är jag övertygad om att dom flesta vackra kvinnor gillar komplimangen en blick kan ge. Förutsatt att mannen ser ok ut.

Dom som jag tror har svårast för detta är dom som inte längre har samma attraktionskraft som dom haft tidigare.
  • Anonym (Noshörningsskinn på näsan)

Men vi andra klarar uppenbarligen av att snegla på attraktiva utan att stormglo, ta av vigselringar, flina upp oss och såra den partner vi är med.

Jag hade lämnat en tillställning där min man betett sig så och åkt till random uteställe, så får han väl se om jag får napp eller ej. Eftersom vi tydligen ska bjuda ut oss till andra, enligt honom?

Jävla nötter...
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Noshörningsskinn på näsan) skrev 2025-11-01 13:42:11 följande:
    Men vi andra klarar uppenbarligen av att snegla på attraktiva utan att stormglo, ta av vigselringar, flina upp oss och såra den partner vi är med.

Jag hade lämnat en tillställning där min man betett sig så och åkt till random uteställe, så får han väl se om jag får napp eller ej. Eftersom vi tydligen ska bjuda ut oss till andra, enligt honom?

Jävla nötter...
    Dom flesta klarar det. Men för vissa kvinnor är det nolltolerans och dom blir sårade av minsta lilla. Både kvinnor och män hanterar det olika bra.
  • Anonym (A)
    Anonym (Man5) skrev 2025-11-01 14:19:27 följande:
    Dom flesta klarar det. Men för vissa kvinnor är det nolltolerans och dom blir sårade av minsta lilla. Både kvinnor och män hanterar det olika bra.
    Tror inte att männen skulle uppskatta att kvinnorna glor efter män, övertygad om detta.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (A) skrev 2025-11-01 14:25:26 följande:
    Tror inte att männen skulle uppskatta att kvinnorna glor efter män, övertygad om detta.
    Litegrann är nog ingen fara. Men visst, är man rejält socialt efterbliven och glor på allt så är det ju ett problem. Oavsett om du är kvinna eller man?
  • klyban

Det stämmer så bra, bara för man är i ett förhållande, så betyder inte att attraktionen för andra kvinnor försvinner.

Sen agerar de flesta inte på det alls.
    Personligen så tittar man givetvis, men mycket kort oavsett om sambo är med eller inte.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Olsdotter

Jag tolererar inte sådant respektlöst beteende.

Din sambo är sådan. Du har sagt att du inte uppskattar det, han har klargjort att han anser att du ska acceptera hans beteende.

Du har då att välja på att leva med hans respektlöshet eller lämna.

• Olsdotter
    Anonym (Noshörningsskinn på näsan) skrev 2025-11-01 13:42:11 följande:

Jävla nötter...
    Exakt.

Fattar självklart att min man tittar på andra kvinnor, men har aldrig märkt av det. Inte märker han heller om jag kollar på en attraktiv kille, ingen av oss låter det märkas helt enkelt. En respektgrej.
Svar på tråden Han glor på andra