• Wed 16 Feb 2022 15:03
    2322 visningar
    8 svar
    8
    2322

    Träna via YouTube

    Efter ett trauma då jag fick en fraktur på höften behöver jag tips på klipp/serier på YouTube så jag kan börja träna hemma. Behöver både styrka och kondition och behöver även gå ner en del i vikt. Har inte tränat innan min skada (som är helt läkt, men jag har fortfarande besvär) mer än simmat enstaka gånger och promenerat. Vill inte börja på gym utan vill hålla på hemma. Har någon några tips?

  • Svar på tråden Träna via YouTube
  • Anonym (Jag)
    Wed 16 Feb 2022 15:07
    #1
    -1

    Jag följer gärna denna tråd! Har efter förlossningen lagt på mig så mycket att de klassas som övervikt och behöver komma igång!

    Men via tv:n och youtube hemma då, tips tack! :)

  • Wed 16 Feb 2022 18:30
    #2
  • Anonym (Hanna­)
    Wed 16 Feb 2022 18:53
    #3

    Jag har styrketränat mycket hemma under pandemin. Bygger ihop olika program med kortare och längre program på Youtube. Har två armdagar, två coredagar och två bendagar per vecka. (Oftast händer ju att jag tar uppehåll). 

    Jag stänger alltid av ljudet och lyssnar på annatså kan inte svara på hur peppiga tränarna är, men vilka som jag tycker ha bra program. Jag har heller ingen som helst koll på hur de är som personer, har för andra råd osv osv utan har verkligen bara koll på träningsprogrammen.
    För ren styrketräning gillar jag Caroline Girvan, särskilt hennes hantelträning. Många riktigt bra program att välja på. Ofta riktigt tufft också.  En annan är Heather Robertson.

    Jag kör en del pilates, för lite mer avancerad gillar jag Dansique Fitnes och för lite lugnare Moving Mango. Om man går lite mer åt yogahållet är Boho Beutiful bra. 

    Andra som jag använder kortare program från är;  Bailey Brown, Coach Kel, Madi Morrison, Maria Khoreva. Tine Johansen. Move with Nicole bland annat - men jag plockar friskt och bygger ihop egna program. 

  • Wed 16 Feb 2022 19:11
    #4

    Vet inte hur rörlig och sånt du är men denna snubben är otroligt duktig på träning Och väldigt mycket om både träning och kost. Slå en kik om de är något som skulle funka :) 
    ">



    h
    oppas du hittar något som funkar :)

  • Anonym (fitne­ssblen­der)
    Wed 16 Feb 2022 21:35
    #5
    Jag tränar med "Fitnessblender" sedan flera år tillbaka - älskar dem. Rekommenderar att leta efter träningspass via hemsidan (fitnessblender.com) och inte på Youtube, för på hemsidan finns många filter att använda som underlätta att hitte något passande.
  • Wed 16 Feb 2022 21:40
    #6

    Friskis och svettis

    Yoga with adrienne. 

  • Wed 23 Feb 2022 14:54
    #7
    Anonym (Jag) skrev 2022-02-16 15:07:05 följande:

    Jag följer gärna denna tråd! Har efter förlossningen lagt på mig så mycket att de klassas som övervikt och behöver komma igång!

    Men via tv:n och youtube hemma då, tips tack! :)


    Jag har kollat igenom svaren och även sökt själv och jag tror jag hittar det som gäller för mig: sök på "träning för nybörjaren, Sandra Friberg", på YouTube. Jag ska absolut börja med hennes lågintensiva pass och sen ska jag eventuellt införskaffa en step up-bräda till framtiden! 
  • Anonym (Jag)
    Wed 23 Feb 2022 14:58
    #8
    Pernillus skrev 2022-02-23 14:54:49 följande:
    Jag har kollat igenom svaren och även sökt själv och jag tror jag hittar det som gäller för mig: sök på "träning för nybörjaren, Sandra Friberg", på YouTube. Jag ska absolut börja med hennes lågintensiva pass och sen ska jag eventuellt införskaffa en step up-bräda till framtiden! 
    Jag börjar nog med samma :) 
Svar på tråden Träna via YouTube