Inlägg från: Anonym (Done that ..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Done that ..)

    Snuttande bebis hur löser man sexlivet?

    Spola upp ljummet vatten i kranen.
    Amma barnet samtidigt som pappa fyller en 2 liters pest med ljummet vatten och bäddar ner den i barnsängen.
    När barnet ammat klart - byt flaskan mot barn i en varm och skön säng ....
    Då knullar ni!

  • Anonym (Done that ..)
    Anonym (Done that ..) skrev 2022-02-16 20:25:24 följande:

    Spola upp ljummet vatten i kranen.
    Amma barnet samtidigt som pappa fyller en 2 liters pest med ljummet vatten och bäddar ner den i barnsängen.
    När barnet ammat klart - byt flaskan mot barn i en varm och skön säng ....
    Då knullar ni!


    PET försås .... inte pest, haha
  • Anonym (Done that ..)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-02-16 20:51:24 följande:
    Säg inte det. Det finns barn på 3-4 år som fortfarande har napp, och ts bebis använder ju hennes bröstvårta som napp.
    Tre år och har napp?? WTF??
    Aldrig hänt här kan jag säga - bara lathet från föräldrar i så fall.
  • Anonym (Done that ..)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-02-16 21:04:15 följande:
    Jag ser dem överallt, ser helt sjukt ut. Och också äldre barn som sitter i sulky eller barnvagn. Märkligaste var när jag såg en pappa/gubbe kämpa på med en sulky som skulle av bussen, ungen i såg ut att vara i skolåldern.... Vårt barn blev av med nappen runt ett år, det känns mer lagom.
    Håller med dig totalt - mina barn gick själva i skogen när de var riktigt små - nappen dumpades tidigt. Sulky användes bara på Kolmåden typ, annars fick de knalla själva. 
    Tror många föräldrar inte vågar ställa krav och curlar sönder sina barn.
    Säkert inte populärt men så är det . låt ungarna växa själva!
    Som förälder får man stå vid sidan och vägleda helt enkelt.
  • Anonym (Done that ..)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-02-16 21:20:19 följande:
    Det har du rätt i :) Och man måste inte bryta från en dag till en annan, som jag sa till ts förut så är det bra att vänja av med napp (eller vad det än handlar om), och det går ändå rätt fort bara man är konsekvent.
    En del kan ju se det att vara "hård" - annars kan man ju se det att barnen får växa upp och lösa problem och situationer på egen hand.
    Jag har alltid "släpat" med mina barn överallt sedan de varit små.
    Folk glodde på mig när jaf pratade med en ett-åring i kundvagnen på ICA om vad vi skulle äta på kvällen.
    Sröd och utveckla barnen - inte linda in dem.
Svar på tråden Snuttande bebis hur löser man sexlivet?