• Anonym (Anonym)

Blir jag medskyldig?

Min man använder droger dagligen och odlar dessutom hemma i perioder, jag funderar på att ringa polisen och anmäla honom. Kommer jag att räknas som medskyldig eftersom jag vet om att det här pågått i vårt hem eller kan jag i så fall komma undan om jag låtsas som att jag bara råkat hitta sakerna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-18 15:02
    Vi har ett barn också, riskerar vi båda en orosanmälan i så fall?

• Svar på tråden Blir jag medskyldig?
  • Anonym (asdf)

Ja, du riskerar också orosanmälan i och med att barnet lever i en miljö med någon som dagligen tar droger och du inte skyddar barnet genom att flytta. Däremot kan det ju komma något gott ur den anmälan om du har chansen att flytta från honom och soc inte vill att han skall ha obevakat umgänge innan han är ren.

• Anonym (L)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-18 15:53:30 följande:
    Vår relation är redan över, vi är gifta på papper enbart.
    Men ni bor med varandra? Är skilsmässan igång?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (L) skrev 2022-02-18 15:57:03 följande:
    Men ni bor med varandra? Är skilsmässan igång?
    Vi har inget val, äger hus och bostadskön är en mil lång. Papper är inte inskickade (såvitt jag vet) men det är bara en tidsfråga innan någon av oss gör slag i saken. Skilsmässan är iaf konstaterad mellan oss.
  • Ddny

Och vad säger han om du säger att ert gemensamma hem där ni uppfostrar ett barn ska va narkotikafritt? Att Antingen plockar han eller polisen bort det, du tänker inte riskera att bli fråntagen barnet pga hans missbruk.
    Vill han odla skiten får han väl sätta upp ett växthus på en kolonilott eller nåt.

• Anonym (U)

Låter som en film detta. Visste inte att folk satt hemma och delade sånt. Speciellt i en familj med barn

• Anonym (U)
    Anonym (U) skrev 2022-02-18 16:17:42 följande:

Låter som en film detta. Visste inte att folk satt hemma och delade sånt. Speciellt i en familj med barn

*odlade
  • Anonym (S)
    Anonym (L) skrev 2022-02-18 15:37:31 följande:

Medskyldig vet jag inte om du kommer räknas som. Skulle tro att ni båda riskerar en orosanmälan. Du har ju vetat om detta hela tiden, liksom. Så länge man inte är en missbrukare hade jag dock inte gjort någon sådan orosanmälan. Inte som att man anmäler föräldrar som tar ett glas lite då och då. Är en annan sak om man är en missbrukare.

Jag hade dock börjat med att göra slut, främst för din mans skull. Han vill nog inte vara tillsammans med någon som kan tänka sig att skvallra och anmäla honom till polisen. Själv hade jag absolut inte gjort så mot min partner. Han tar droger ibland och jag vet om det. Skulle aldrig svika honom och ringa polisför en sådan sak. Golare har inga polare. Gör slut. 

Jag hoppas verkligen inte ni har barn.. hur fan kan man ursäkta ett droganvändande? Det är kriminellt, vad du än må tycka om det. 

trash

• Anonym (L)
    Anonym (S) skrev 2022-02-18 16:28:09 följande:

Jag hoppas verkligen inte ni har barn.. hur fan kan man ursäkta ett droganvändande? Det är kriminellt, vad du än må tycka om det. 

trash

Men att dricka sig varje full gör ingenting? Så länge det inte bryter mot lagen gör det ju ingenting. Skrattande 

Bryr mig inte om någon tar droger någon gång då och då. För mig spelar det ingen roll att det är olagligt. Alkohol är också en drog, enda skillnaden är att det är lagligt.

Då antecknar jag din åsikt. Haha!

• Anonym (L)
    Anonym (L) skrev 2022-02-18 16:55:32 följande:

Men att dricka sig varje full gör ingenting? Så länge det inte bryter mot lagen gör det ju ingenting.  // Skrattande 

Bryr mig inte om någon tar droger någon gång då och då. För mig spelar det ingen roll att det är olagligt. Alkohol är också en drog, enda skillnaden är att det är lagligt.

Då antecknar jag din åsikt. Haha!

Men att dricka sig full varje helg gör ingenting*
  • Anonym (E)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-18 14:59:36 följande:
    Om vi flyttar isär finns inga bevis för tillverkningen längre. Bara för missbruk.
    Vad menar du, ska du ta bevisen med dig?
Svar på tråden Blir jag medskyldig?