• Anonym (Anonym)

Blir jag medskyldig?

Min man använder droger dagligen och odlar dessutom hemma i perioder, jag funderar på att ringa polisen och anmäla honom. Kommer jag att räknas som medskyldig eftersom jag vet om att det här pågått i vårt hem eller kan jag i så fall komma undan om jag låtsas som att jag bara råkat hitta sakerna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-18 15:02
    Vi har ett barn också, riskerar vi båda en orosanmälan i så fall?

• Svar på tråden Blir jag medskyldig?
  • EpicF

Om han odlar hemma, i etst hem så kam du absolut ses som medskykdig till odlingen. Finns inte en chans att du inte vet om att han odlar hemma. 

• Anonym (Anonym)
    Ddny skrev 2022-02-18 15:59:21 följande:

Och vad säger han om du säger att ert gemensamma hem där ni uppfostrar ett barn ska va narkotikafritt? Att Antingen plockar han eller polisen bort det, du tänker inte riskera att bli fråntagen barnet pga hans missbruk.
    Vill han odla skiten får han väl sätta upp ett växthus på en kolonilott eller nåt.

Att han kommer att sluta använda droger om nåt år eller så när barnet är äldre. Han fattar inte det där med risken.
    EpicF skrev 2022-02-18 17:08:48 följande:

Om han odlar hemma, i etst hem så kam du absolut ses som medskykdig till odlingen. Finns inte en chans att du inte vet om att han odlar hemma. 

Med tanke på att han har sina saker i ett låst rum där jag aldrig är så, jo. Det är fullt möjligt.
    Anonym (E) skrev 2022-02-18 16:56:18 följande:
    Vad menar du, ska du ta bevisen med dig?
    Varför skulle jag ta med hans grejer?? Det är så klart han som monterar ner allting och tar bort, det är inte ens säkert att han kommer dem längre fram eftersom han hittat en kompis som köper åt honom.

• klyban
    EpicF skrev 2022-02-18 17:08:48 följande:

Inte efter vad TS sagt(Så är det mycket osannolikt) och lagen kräver inte att TS anmäler detta.
    The End!

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-18 15:59:20 följande:
    Vi har inget val, äger hus och bostadskön är en mil lång. Papper är inte inskickade (såvitt jag vet) men det är bara en tidsfråga innan någon av oss gör slag i saken. Skilsmässan är iaf konstaterad mellan oss.
    Varför väntar man på att "nån" ska lämna in ansökan? 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Vrf) skrev 2022-02-18 18:32:10 följande:
    Varför väntar man på att "nån" ska lämna in ansökan? 
    För att bara ena vill skilja sig.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-18 18:40:21 följande:
    För att bara ena vill skilja sig.
    Det är ju oväsentligt. Den som vill kan  lämna in egen ansökan. 
    En ansökan om skilsmässa måste man inte vara överens om. Det vet du garanterat. 
  • Anonym (Skyldig)

Din man//ex kan alltid hävda på att du är medskyldig i att du ex kränger till andra. Han kan ljuga till sin fördel. 

Att dörren är låst kan han hävda med att det är för att barnet inte ska ta sig in och att du inte hade tillgång till rummet men att du visste vad som föregick (vilket du egentligen vet ju) samt att du var med och tjänade vinst på att han odlade och sålde.

Jag skulle istället flytta ifrån och Inte anmäla för det kan bli komplikationer för dig.

visst kan du stå på dig och mena på att du inget visste och du har till fördel att du inte kommer lämna positiv test, men var försiktig. Han kan mkt väl dra in vänner i detta som kanske ljuger till hans fördel för att jävlas med dig om du anmäler 

• Anonym (Skyldig)
    Anonym (Skyldig) skrev 2022-02-18 19:03:31 följande:

Din man//ex kan alltid hävda på att du är medskyldig i att du ex kränger till andra. Han kan ljuga till sin fördel. 

Att dörren är låst kan han hävda med att det är för att barnet inte ska ta sig in och att du inte hade tillgång till rummet men att du visste vad som föregick (vilket du egentligen vet ju) samt att du var med och tjänade vinst på att han odlade och sålde.

Jag skulle istället flytta ifrån och Inte anmäla för det kan bli komplikationer för dig.

visst kan du stå på dig och mena på att du inget visste och du har till fördel att du inte kommer lämna positiv test, men var försiktig. Han kan mkt väl dra in vänner i detta som kanske ljuger till hans fördel för att jävlas med dig om du anmäler 

Sedan kan du göra en orosanmälan gälande att han brukar 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Vrf) skrev 2022-02-18 18:53:17 följande:
    Det är ju oväsentligt. Den som vill kan  lämna in egen ansökan. 
    En ansökan om skilsmässa måste man inte vara överens om. Det vet du garanterat. 
    Ja det vet jag mycket väl.
    Anonym (Skyldig) skrev 2022-02-18 19:05:08 följande:
    Ja det är väl enda möjligheten. För han kommer inte sluta med det, 100 % säker. Särskilt som vi är överens om att barnet ska bo hos mig.

• Anonym (Skyldig)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-18 19:42:25 följande:
    Ja det vet jag mycket väl.
    Anonym (Skyldig) skrev 2022-02-18 19:05:08 följande:
    Ja det är väl enda möjligheten. För han kommer inte sluta med det, 100 % säker. Särskilt som vi är överens om att barnet ska bo hos mig.

Ja alltså jag önskar bara allt väL, men jag menar bara på att om du anmäler honom så kan det sluta illa. Ord mot ord. Det kan bli tufft och likaväl som du kan vinna på att göra det så kan du även förlora på det om han skulle dra det så långt som han skulle kunna göra, om han vill. 

Du har ju som sagt vetat om det och han skulle nog kunna ljuga allt mer för att göra det svårt för dig 

Svar på tråden Blir jag medskyldig?