• Anonym (Looser)

    Hur länge ska man orka vänta på en partner som inte känner lust?

    Min partner vill inte ha sex och vi har inget haft på flera år. Kommunikationen har varit dålig och närheten har också varit på sparlåga. De senaste året har vi gått på parterapi och det känns som att vi kommunicera mycket bättre vi krams ofta myser, men till sex kommer vi inte min partner säger att det saknas trygghet. I mig gnager en rädsla att ett rikt sexliv aldrig kommer att inträffa och min partner är nöjd som det är nu. Jag som bestämt mig för antingen måste det bli bra (vilket innebär bland annat sex) eller så lämnar jag. Nu känner jag mig som en riktig looser fast vårt förhållande blivit mycket bättre. Jag vet inte hur länge jag ska hoppas, min partner säger att sexet kommer med trygghet. Det hade varit bättre med ett nej, eftersom redan mentalt bestämt mig för att då lämnar  jag trots hus barn och kärlek finns. Nu bara gnager det och jag funderar på hur länge jag ska orka vänta, vi har trots allt  jobb hårt på vår relation det senaste året och det känns dumt att ge upp på
  • Svar på tråden Hur länge ska man orka vänta på en partner som inte känner lust?
  • Anonym (.)
    Anonym (Kåt kvinna) skrev 2022-03-02 14:25:28 följande:
    Jag antar att du syftar på första meningen i inlägget? Nu håller jag inte alls med om att det får XXX att låta paranoid, för jag förundras själv över alla dessa inlägg (som t.ex. dina) där de som inte vill leva i en sexlös relation framställs som dåliga människor. Men om du bortser från den första meningen i XXX:s inlägg, så kan du ju kommentera resten? Det är som sagt väldigt kloka tankar. Det finns inget i inlägget som tyder på att XXX saknar självinsikt. Hen skriver inte ens om sig själv.
    Det där är dina egna fria fantasier eftersom ingen framställer dem som dåliga människor. Däremot pekar flera på felaktiga föreställningar. Förstår du skillnaden? Det verkar inte så.

    Det finns mycket som pekar på grav sviktande självinsikt. Eftersom du också saknar det (annars skulle du inte ha påstått något sådant) är brist på självreflektion ett sådant tecken, ett annat är att allt annat är den andres fel och det tredje är att man har ensam kommit fram till en lösning helt utan en enda tanke hur det påverkar partnern.

    Frågor på det?
  • Anonym (.)
    Anonym (XXX) skrev 2022-03-02 14:40:11 följande:
    Jag är kvinna, och jag skulle inte heller acceptera att leva utan sex år efter år, om min man inte skulle kunna ge en vettig förklaring till det, och inte vilja göra något åt det. Då skulle jag nog ta en älskare om barnen var under 12-13 år gamla, och skilja mig om de var äldre än så. 

    Du förstör hela det här forumet med din icke-argumentation. Du vet ju inte hur man debatterar, diskuterar. 
    Nu är det så här att det är tillåtet att tycka olika i forumet. Själva iden med ett forum bygger på den tanken.

    Du förstör tråden genom dina diktatoriska fasoner och personliga påhopp.
    Givetvis är du anmäld eftersom sådant beteende inte accepteras i KR.
  • Anonym (Orka)

    Hallå ni kvinnor som skriver om kåt man, fy fan. Det finns mönga exempel på kvinnor som är likadana så lägg bara ner. finns även de som om mannen bara är ett dåligt ligg så lämnas det. Vill eller kan han inte så ska det lämnas. Så lägger ner bara 

    ts, fråga vad det är för trygghet, går den att bygga ? Tror tyvärr efter så här lång tid att det inte kommer att gå

  • Anonym (Good Morning Judge)
    Anonym (Vart) skrev 2022-03-02 12:50:01 följande:
    Varför
    Slöseri med tid att svara på ditt inlägg. Ändå gjorde jag det.
    (ångrar lite)
    Men fortsätt låtsas du, att det inte är någon skillnad.
  • Anonym (Kåt kvinna)
    Anonym (.) skrev 2022-03-02 14:40:10 följande:
    Det där är dina egna fria fantasier eftersom ingen framställer dem som dåliga människor. Däremot pekar flera på felaktiga föreställningar. Förstår du skillnaden? Det verkar inte så.

    Det finns mycket som pekar på grav sviktande självinsikt. Eftersom du också saknar det (annars skulle du inte ha påstått något sådant) är brist på självreflektion ett sådant tecken, ett annat är att allt annat är den andres fel och det tredje är att man har ensam kommit fram till en lösning helt utan en enda tanke hur det påverkar partnern.

    Frågor på det?
    Det är absolut inga fantasier. Du kan ju läsa inläggen i denna tråd, t.ex. En person skriver uttryckligen att hon tycker att man är en dålig människa om man lämnar en relation pga sexbrist. Du skriver själv att TS använder utpressning och ser sin partner som en spermahink. Det verkar vara du som saknar självinsikt, och sedan projicerar du det på andra. Även i andra trådar framställs dessa människor som dåliga på olika sätt. Framför allt framhålls alltid hur fel det är att lämna en relation pga sexbrist.

    Att jag skulle sakna självinsikt verkar vara något du slänger ur dig bara för att du är sur, för du har ju absolut ingenting att backa upp det påstpendet med. Varken jag eller XXX har skrivit något om våra egna relationer eller sexliv. Att jag skulle sakna självinsikt för att jag inte anser att en annan person verkar sakna självinsikt, är ju rent trams. Ett icke-argument. För övrigt håller jag helt med XXX om att det är rent snömos och svammel som kommer från dig. Du är uppenbarligen inte alls intresserad av att argumentera eller diskutera, utan vill bara uttrycka din ilska och din bitterhet. Det märks ju fr.o.m. ditt första inlägg i denna tråd.
  • Anonym (.)
    Anonym (Kåt kvinna) skrev 2022-03-02 15:58:02 följande:
    Det är absolut inga fantasier. Du kan ju läsa inläggen i denna tråd, t.ex. En person skriver uttryckligen att hon tycker att man är en dålig människa om man lämnar en relation pga sexbrist. Du skriver själv att TS använder utpressning och ser sin partner som en spermahink. Det verkar vara du som saknar självinsikt, och sedan projicerar du det på andra. Även i andra trådar framställs dessa människor som dåliga på olika sätt. Framför allt framhålls alltid hur fel det är att lämna en relation pga sexbrist.

    Att jag skulle sakna självinsikt verkar vara något du slänger ur dig bara för att du är sur, för du har ju absolut ingenting att backa upp det påstpendet med. Varken jag eller XXX har skrivit något om våra egna relationer eller sexliv. Att jag skulle sakna självinsikt för att jag inte anser att en annan person verkar sakna självinsikt, är ju rent trams. Ett icke-argument. För övrigt håller jag helt med XXX om att det är rent snömos och svammel som kommer från dig. Du är uppenbarligen inte alls intresserad av att argumentera eller diskutera, utan vill bara uttrycka din ilska och din bitterhet. Det märks ju fr.o.m. ditt första inlägg i denna tråd.
    Då kan vi konstatera att du har mycket dålig läsförståelse för inget av det du påstår stämmer med verkligheten och det som i själva verkets skrivs.
    Du lägger till ofantligt mycket av dina egna fantasier. Det är på en nivå att du borde kunna söka anställning i Rysslands underrättelsetjänst som soldat i informationskriget och spridandet av desinformation.
    Du vet väl att ryssarna generellt tror att det inte pågår något krig. Den nivå har du.
  • Anonym (.)
    Anonym (Kåt kvinna) skrev 2022-03-02 15:58:02 följande:
    Att jag skulle sakna självinsikt verkar vara något du slänger ur dig bara för att du är sur, för du har ju absolut ingenting att backa upp det påstpendet med. Varken jag eller XXX har skrivit något om våra egna relationer eller sexliv. Att jag skulle sakna självinsikt för att jag inte anser att en annan person verkar sakna självinsikt, är ju rent trams. Ett icke-argument. För övrigt håller jag helt med XXX om att det är rent snömos och svammel som kommer från dig. Du är uppenbarligen inte alls intresserad av att argumentera eller diskutera, utan vill bara uttrycka din ilska och din bitterhet. Det märks ju fr.o.m. ditt första inlägg i denna tråd.
    Absolut inte. Det är bara den som har självinsikt som förstår vad det innebär. Den som saknar det förstår i allmänhet inte vad det är som saknas. Det är liksom definitionen av bristande självinsikt. Paradoxalt nog är det just påståenden som dina som gör att man vet att även du saknar det.

    Jag antar att du inte förstår nu heller och kommer inte göra det på några decennier. Men du kan ju alltid bläddra i en självhjälpsbok, de brukar ha kapitel om självb
    insikt.
  • Anonym (Kåt kvinna)
    Anonym (.) skrev 2022-03-02 16:01:07 följande:
    Då kan vi konstatera att du har mycket dålig läsförståelse för inget av det du påstår stämmer med verkligheten och det som i själva verkets skrivs.
    Du lägger till ofantligt mycket av dina egna fantasier. Det är på en nivå att du borde kunna söka anställning i Rysslands underrättelsetjänst som soldat i informationskriget och spridandet av desinformation.
    Du vet väl att ryssarna generellt tror att det inte pågår något krig. Den nivå har du.
    Nu ljuger du. Signaturen Holy shit skriver i inlägg 24 att man är en dålig människa om man lämnar en relation pga att man inte får sex. Du har skrivit i denna tråd att TS använder utpressning och ser sin partner som spermahink. Det inlägget verkar ha tagits bort, men jag tror det finns citerat fortfarande. Du gör bara bort dig när du förnekar att detta har skrivits i tråden. Mitt intryck att du bara sitter och tramsar förstärks för varje inlägg du skriver.
  • Anonym (Kåt kvinna)
    Anonym (.) skrev 2022-03-02 16:04:23 följande:
    Absolut inte. Det är bara den som har självinsikt som förstår vad det innebär. Den som saknar det förstår i allmänhet inte vad det är som saknas. Det är liksom definitionen av bristande självinsikt. Paradoxalt nog är det just påståenden som dina som gör att man vet att även du saknar det.

    Jag antar att du inte förstår nu heller och kommer inte göra det på några decennier. Men du kan ju alltid bläddra i en självhjälpsbok, de brukar ha kapitel om självb
    insikt.
    Med exakt samma argument kan jag ju hävda att du saknar självinsikt. Du förstår det inte själv, eftersom du saknar det.
  • Anonym (Kåt kvinna)
    Anonym (.) skrev 2022-03-02 16:01:07 följande:
    Då kan vi konstatera att du har mycket dålig läsförståelse för inget av det du påstår stämmer med verkligheten och det som i själva verkets skrivs.
    Du lägger till ofantligt mycket av dina egna fantasier. Det är på en nivå att du borde kunna söka anställning i Rysslands underrättelsetjänst som soldat i informationskriget och spridandet av desinformation.
    Du vet väl att ryssarna generellt tror att det inte pågår något krig. Den nivå har du.
    Jag hade fel, ditt inlägg finns kvar. Det är i inlägg 43 som du påstår att TS använder utpressning och ser sin partner som en spermahink.
Svar på tråden Hur länge ska man orka vänta på en partner som inte känner lust?