Anonym (pfft) skrev 2022-03-07 00:05:15 följande:
Haha hör du inte hur du låter? Du är inte mindre ego för att du sätter människoliv över djurens liv. Jag sätter mina familjemedlemmars liv, där hundarna ingår, först precis som du gör med din familj.
Ja individer kan vara jäkligt oberäkneliga, speciellt människor. Kommer du sitta vid dörren till skyddsrummet och göra en bedömning om vilka människor som är oberäkneliga nog att inte släppas in? Det kommer förvisso inte gå att se. Men eftersom du uttrycker dig med nedsättande ord som "pundare" om människor som lider av missbruk kan jag nog gissa på var din människosyn ligger.
Ja krig är stressigt och ohygieniskt och fult. Ditt prinsessliv får du släppa när kriget kommer hjärtat.
Ditt resonemang är bara löjligt och håller inte i kris. Du går på känsla att dina behov står över alla andras och att du liksom kan göra som du vill, du är t o m beredd att "ta makten" i skyddsrummet med vapen för att få in dina djur...
Det håller ju inte, och det är väl därför du går till personangrepp och tar till förminskande tillmälen för att få ut din frustration.
Du kan inte ens bemöta det jag skrev på ett konstruktivt och resonerande sätt.
Förstår att detta är tufft för dig och alla djurägare, men det är bara att acceptera.
Har du skaffat djur får du sätta sig i säkerhet på landet istället.
Men förhoppningsvis blir det inget krig.