• cosinus

Alla dessa uv-kläder till barn

Nä jag har inte haft det men dels bor vi i norra delarna av landet så lusten att ha väldigt lite kläder är väl mer begränsad än i Skåne och dels har de fixat solen i den mån de utsatts för den bra.

Jag har haft solhatt och lite för stora t-shirts till stor del. Man bränner sällan underarmar och underben om man inte ligger och pressar och är det något barn gör så är det att vara i rörelse konstant. Sen har de som små sovit middag när solen varit som elakast och har det varit riktigt varmt har de trivts bra i skuggan. Jag har köpt solskyddsfaktor typ sommaren 2014 och 2018 som varit riktigt varma bara. Annars har jag inte behövt smörja ens. De har badat, frusit, klivit upp och klätt på sig. Utomlands har vi smort en del men inte haft uv-kläder för även där har de blivit så rackarns kalla av konstant blött tyg mot kroppen när de badat att det varit bättre att de fått bada och sen få på sig kläder som täcker.

Barnen har aldrig bränt sig medans de varit så små att jag varit ansvarig för klädsel och smorsel.

Svar på tråden Alla dessa uv-kläder till barn