• Emzor1

Bim april 2022

Vet inte om jag gör rätt nu, har aldrig lagt till mig på en lista tidigare Skäms

1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)

1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)
    3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet) 
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
  • Emzor1

Jag funderar på att testa med ägglossningstester den här månaden, har någon av er erfarenhet av det? Har beställt från RFSU Glad

Min mens är fortfarande sen men fick negativt test imorse på abblo tidigt så jag är 100% att jag inte är gravid tyvärr.. min cykel har alltid legat på 18-30 dagar men nu närmar jag mig dag 32, tänker att det säkert är för att jag vill så himla gärna - typiskt! Trodde aldrig jag skulle säga det, men önskar min mens kom nu så att man bara kan få börja om haha

• Emzor1
    MAKL skrev 2022-03-14 17:06:32 följande:

Välkommen! Glad

Jag har testat med ägglossningstest vid flera olika tillfällen. Har även testat olika sorter, de med två streck och de digitala med smileys. Antar att det är de med två streck som du beställt nu då jag antar att RFSU inte har egna digitala. Nu vet inte jag hur mycket du kan om ägglossningstest så drar lite kort om vad man kan tänka på. Vissa tycker att de med enbart streck kan vara ganska svåra att tyda hur vida det är positiva eller inte. Men så länge båda strecken är lika starka så är det positivt annars räknas allt annat som negativa test. Ibland kan man även behöva testa flera gånger under en dag för att inte missa när testen blir positiva, det kan alltså gå från negativt till positivt på några timmar Glad

Tack! 

Ja men precis de är det med sträck, jag var orolig att det kanske skulle vara lite mer komplicerat än vad man hoppats på haha.. Jättesnällt av dig att förklara så pedagogiskt, det var till stor hjälp! Glad

Obs - såg att jag skrivit fel tidigare, min cykel brukar inte vara 18 dagar utan från 28 som minst!
  • Emzor1

Jag och min man har pratat lite angående taktiker och läst att det är bra att inte ligga varje dag runt ägglossning utan köra varannan då det hinner byggas upp fler "bra/snabba spermier" i jämförelse med att ligga varje dag.

Vad är era tankar och idéer?

Jag är lite rädd för att jag vill för mycket och därmed försöker kontrollera det hela till den grad att hela processen bara innebär stress istället för något roligt och spännande.. 

Förövrigt - välkomna alla nya!

• Emzor1
    MAKL skrev 2022-03-20 07:46:51 följande:
    Jag har också läst något liknande. Dock så produceras nya spermier hela tiden och att dessa inte skulle vara lika bra och snabba har jag väldigt svårt att tro. Så att använda det som ett argument för att inte ha sex varje dag om man så vill tycker inte jag är rimligt. Jag tror mer på att ha sex när man märker av ägglossningssekret eftersom det behövs för att spermierna överhuvudtaget ska kunna komma in. 
    Att tänka att mer sex är bättre är nog vanligt eftersom man vill maxa varje försök. Sen är det helt upp till var och en hur man känner man vill och orkar göra. Vi har testat både att ha sex varje dag runt äl och varannan dag. Inget har ju funkat för oss så det är nog ingen jätte stor skillnad på hur man gör. Jag tror dock att man inte ska tvinga sig att ha sex varje dag om man inte har lusten, det tär otroligt mycket och gör att det inte är kul alls i längden.
    Jag kanske formulerade mig lite dumt, jag menade att man inte verkar tjäna på att tvinga sig att ha sex varje dag runt äl (givetvis ska man göra det om man vill), utan att jag har hört att man "tjänar" mer på att ha sex varannan dag. Jag är orolig att jag vill så gärna och tar bort det roliga igenom att tvinga fram det..

Men jag antar att du har rätt - det gör nog ingen större skillnad om man har sex varje dag eller varannan, men man lyssnar ju lätt för mycket på vad som sägs när man så gärna vill något.
  • Emzor1
    Chilins skrev 2022-03-20 11:27:20 följande:
    Jag vill bara flika in att jag och min sambo försökte varje dag kring äl, under ungefär 4-5 dagar och det tog sig inte. När vi provade varannan dag, dvs avstod sex på dagen för glad gubbe på ägglossningstest men hade sex dagen innan och dagen efter så tog det sig. Det är så mycket som ska stämma som man själv inte kan påverka tänker jag så det viktigaste är nog att göra såsom man själv vill. För oss var det bättre för oss själva och lusten att inte ha varje dag 
    Ja du ser! Jag tänker att jag förstör för mig själv igenom att så gärna vilja, alltså att jag blir stressad istället och helt manisk när det gäller att testa sig.

Grejen är den att jag och min man blev gravida för något år sedan, jag åt mini ppiller men var helt klart inte punktlig gällande tiderna att ta dem. Dvs det var inte kl 22 varje kväll utan ibland var det 18, ibland var det 22, jag var väl dum och tänkte att det inte skulle försämra skyddet - vi låg bara en gång den månaden och lyckades väl pricka det perfekt för gravid blev jag. Vi valde att göra en abort då vi inte var på rätt plats i livet för barn. 

Bara för att det gick "så lätt" då så tror jag att jag har en förskönad bild över att det är lätt varje gång, och därför blir stressad för att jag har väl börjat inse att det inte är lätt att få barn, långt ifrån för alla. Så ja, jag är en övertänkare som stressar upp mig för allt - så jag tänkte försöka jobba på att bli mer avslappnad. För som du skriver, ibland händer det när man inte försöker så jäkla mycket 
  • Emzor1

Rebeckae: kunde inte citera, fy vad jobbigt - jag förstår verkligen vad du menar... Åt du ppiller innan eller hade annat skydd? Sen jag tog ut min spiral har jag inte märkt av äl sekret heller, men har inte kört äl tester förens den här månaden heller, har bara "antagit" att jag haft äl..

Jag tänker att om du haft skydd i form av hormoner och nyligen slutat så kanske det tar ett tag för kroppen att komma tillbaka? Sen jag tog ut min spiral har min cykel vart oregelbunden vilket den aldrig varit tidigare..

Jag håller tummarna för oss den här månaden!

• Emzor1

Rebeckae: Ja men stress kan det mycket väl vara! Det fick mig att fundera kring om min spiral verkligen vart det som stört min menscykeln som tidigare alltid varit regelbunden eller om det är stressen..

Körde du med äl tester från början eller började ni med det nyligen? Kan det orsaka stress hos dig eller är det snarare att du så himla gärna vill att det ska gå vägen?

Förra månaden tänkte jag inte på något annat än att testa positivt, tog kanske 10 graviditetstester och ville inte acceptera att det var negativt haha.. 

• Emzor1

Evelinagra1: Jag hade också tankar om att december skulle vara en jobbig månad att få barn, dels för att jag likt du är född i november och min man i december - är lite rädd att barnet inte känner att det får en egen födelsedag när det är så mycket runt om.

Sen om vi får ett plus den här månaden blir barnet beräknat på julafton, men vi har resonerat och kommit fram till att det blir den finaste julklappen någonsin i så fall, och att man kan fira födelsedagen separat också för att barnet ska känna att det verkligen är dens dagGlad

• Emzor1

Jag måste bara tacka alla er tjejer för att ni skriver och delar med er, jag finner verkligen sån lugn i att veta att man inte är ensam när det gäller otålighet haha,

Sen känner jag mig samtidigt dum som bara är inne på andra försöket och är otålig ändå - men vad kan man säga? Vill man verkligen något så känns det verkligen som att tiden står stilla.

Jag vill även säga att jag är så sjukt imponerad av er tjejer som försökt en längre tid och ändå kämpar på, jag hoppas verkligen det går vägen för er den här månaden för jag är säker på att ni kommer bli så fantastiska mammor! (Givetvis hoppas jag att det går vägen för oss alla den här månaden)

Svar på tråden Bim april 2022