• Emzor1

Bim april 2022

Hej tjejer, 

Jag har en fråga angående ägglossningstest, vet inte om ni kanske kan hjälpa mig få lite klarhet i det hela?

Jag hade svagt sträck men långt ifrån positivt 23-24, sedan ännu svagare sträck 25-26 mars. Kan testerna gå lite upp och ner i styrka innan riktiga äl? Är på cd 11 idag, har en cykel som snittar på 31 dagar. 

Jag har aldrig kört ägglossningstest tidigare men testar varje dag kl 16 efter att ha hållt mig i 3 timmar. Är orolig att jag missat äl fast det borde väl inte ske så tidigt? Har inte haft äl sekret 

• Emzor1

H0nd3ndär: tack snälla! Jag får ta och kolla in den appen :) Jag var så orolig att jag missat min ägglossning, så ditt svar lugnade mig verkligen, tack igen!

• Emzor1

Limandax: skoja inte, jag tror jag köpte hem säkert 15 tester - men jag använde inte alla, men åtminstone 5Skäms

Spännande, håller verkligen med - kul att följas åt! Testar du med ägglossningstest? Jag har än inte fått helt positivt utslag men börjar närma mig, skulle gissa på att jag får fullt positivt imorgon, senast torsdag Glad

Håller tummarna att det går vägen!

• Emzor1

Limandax: Jag kikade lite på den också, men slutade upp med clearblue digital :) idag fick jag glad gubbe, har väldiga ägglossningskänningar på vänster sida sedan i förrgår kväll så det var väl rimligt att få positivt idag, nu är det bara att köra på och hålla tummarna! :)

Det låter som att våra cykler är i väldig synk haha, hoppas verkligen på att vi båda slutar upp med en fantastisk julklapp!

• Emzor1

Evelinagra1: jag skulle se det som positivt att ni hade sex i fredags och söndags, när man gör en sperma donation så ber de mannen avhålla sig från att spruta minst 3 dagar innan donationen för att få så många bra simmare som möjligt. Det där med att köra varje dag runt äl (om man inte själv är jättesugen) tror jag snarare stjälper än hjälper, varannan var tredje dag enligt min teori bör vara det optimala - så man hinner återhämta sig lite mellan omgångarna :)

Håller tummarna!

• Emzor1

Fick positivt äl-test 30nde mars, det var sedan negativt igen redan 31 med dagens andra urin så hade med andra ord kort stegring. Hade samlag 27, 28, 30 mars. Jag har försökt få lite mer koll på min kropp så jag har gjort lite noteringar:

31 mars (på morgonen) extrema smärtor vid livmoder/äggstockarna, försvann någon timme senare som att ingenting hänt.

Igår 3 april - nöp till långt ner i magen något åt vänster i ca. 20 sek, reagerade på det då jag inte upplevt det tidigare. Riktigt tjocka krämiga kritvita flytningar (ursäkta att det är så mycket info).

Det är givetvis för tidigt att ens få några symptom, så att jag känt mig trött och haft konstig aptit bortser jag från helt. tror snarare att det är önsketänkande från min sida så jag försöker vifta bort det för att inte bli för besviken om det inte tar sig den här månaden heller

• Emzor1

Ma123li: det där tycker jag ser ut som ett tydligt positivt och hade definitivt litat på det! STORT GRATTIS!!! 

• Emzor1
    ems1991 skrev 2022-04-06 16:31:24 följande:

Jag förstår verkligen inte varför det inte går. Jag tar ägglossningstest som ger utslag samma dagar i varje cykel och ändå går det inte. Jag har tom nästan slutat dricka kaffe för jag tänker att det går nog lättare om man får i sig mindre koffein. Och mitt älskade cola zero köper jag numera koffeinfritt. Men det verkar ju inte göra någon skillnad. För att inte tala om hur sjukt sugen jag är på ett glas vin, men har ju inte vågat ta något glas på flera månader ifall man är gravid. Vet verkligen inte hur man ska leva :/ Lever ni på som vanligt eller hur lever ni? <3 

Jag lever precis som vanligt, jag tar ett glas vin på helgen om jag vill ha det, jag dricker mitt kaffe och äter brieost om jag vill det. dagen då jag plussar kommer jag givetvis lägga ner det, men jag är inställd på att det säkert tar ett tag tills jag får se ett plus på stickan så att gå runt i flera månader och undvika saker för att jag kanske kan vara gravid känns inte värt för mig.. 

Jag har inte försökt speciellt länge så jag kan inte sätta mig in i din situation, jag vet inte heller vad jag kan säga för att få dig att må bättre.. jag hoppas verkligen att du får se ett plus snart, för det är du verkligen värd <3
  • Emzor1

Ems1991: Jag förstår dig, det är lockande att lägga allt på paus för man vill så gärna att det ska gå fort! Det är inte heller så himla lätt att "bara slappna av" för då hade man givetvis gjort det.. 
    Jag tycker helt klart att du ska unna dig ett glas vin på fredag om du önskar det, och precis som du så hoppas jag att vi alla får plus i april!

• Emzor1
    Kiiwii skrev 2022-04-07 14:11:33 följande:

Jag började blöda nu helt plötsligt? Hade mens för två veckor sedan, ovanligt lite men jag räknade det som mens för det var ju mer än bara lite spottings.. vad fasiken är detta då? Suck.

Kan inte det vara ägget som fäster då? Det kan väl blöda lite då? Eller blöder det mycket nu? :(
Svar på tråden Bim april 2022