• Anonym (bitter)

Otrogen igen...?

Hej,
    Måste skriva av mig.
    Vi är ett par som levt ihop i många år och har två nu vuxna barn.

För ett tag sen var min fru och en väninna och hade skoj i en annan stad.
    Skulle umgås och ha trevligt hette det. Då de båda är lite vimsiga och har dålig koll, så jag hade jag informerat min fru när sista tåget hem gick.

Senare på kvällen skickade jag ett sms för att höra så de kom med tåget.
    De hade så klart missat det skrev hon, och satt nu och snackade med några killar på en bar. Jag blev lite sur, men fick till svar att väninnan skulle bjuda på en övernattning på hotell. Fine, tänkte jag, men var fortfarande lite sur.

Efter ett tag skickade jag ett nytt sms för att höra om de fått tag i hotellrum.
    Visade sig att de nu var hemma hos en av killarna de snackat med, och att de skulle sova där. Då slapp de betala för hotell tycktes det.
    Jag blev jättearg så klart, men också orolig. Låg vaken hela natten.

Hörde av mig på morgonen och undrade när och om hon hade tänkt komma hem. Fick till svar det skulle käkas frukost först hos den här snubben, sen skulle de ta tåget.

När hon väl kom hem så var jag jättearg och kläckte ur mig både det ena och andra.
    Hon bad så mycket om ursäkt för det hade blivit så ¨fel¨.
    Fick sen höra en bomullsvariant enligt mig själv, att det varit väninnan som velat det hela. Hon berättade att hon hört att väninnan smugit in till den här killen och haft sex, när hon trodde min fru sov.
    Ska man tro på detta???

Kan berätta att för många år sen, så var de två hos ett par andra killar och hälsade på. Sas det iaf.
    Min fru har erkänt att det var mer än så nnu många år efteråt.

• Svar på tråden Otrogen igen...?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-22 14:32:25 följande:
    Vad är sanningen?
    Det är den du aldrig kommer få så länge du accepterar att hon själv får välja om hon vill ljuga eller säga sanningen.

Det blir lite som att i ett polisförhör säga... vi vill gärna att du säger sanningen men om du inte gör det så är de ok det med.Flört
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-03-22 14:32:25 följande:
    Vad är sanningen?
    Är du samma person som "Really" i tråden "Otrogen en gång alltid otrogen"?
    Förmodligen, för ni kör samma stilKräks
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-22 14:37:00 följande:
    Det är den du aldrig kommer få så länge du accepterar att hon själv får välja om hon vill ljuga eller säga sanningen.

Det blir lite som att i ett polisförhör säga... vi vill gärna att du säger sanningen men om du inte gör det så är de ok det med.Flört
    Hur ska man göra för att någon inte ska välja själv tänker du?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-22 14:37:00 följande:

Så det hon berättar inför vänner efter några glas vin och som är väldigt graverande för sig själv, behöver inte vara sanning?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-22 14:37:59 följande:
    Är du samma person som "Really" i tråden "Otrogen en gång alltid otrogen"?
    Förmodligen, för ni kör samma stilKräks

Så var det med att hålla sig till ämnen. 
    Förmätna små härskartekniker och antydningar om läsförståelse istället för att faktiskt argumentera i sak. 

Det står ingenstans uttryckligen att sambon varit otrogen tidigare, det står att det hände mer än att hon sov över hos några killar och att det kom ut till vänner efter vin. 

• Anonym (FYI)
    Anonym (FYI) skrev 2022-03-22 14:44:43 följande:
    Så det hon berättar inför vänner efter några glas vin och som är väldigt graverande för sig själv, behöver inte vara sanning?
  • Anonym (bitter)

För att klargöra lite:
    Den första gången som jag skriver att hon har erkänt, handlar om ett tillfälle i början av vårt förhållande.
    Då hon och väninnan stack till ett par killar. Jag har frågat henne om det hände något den gången flera gånger tidigare, och då har hon nekat.
    Sen sitter vi bland vänner och har trevligt, och då kommer frågan upp igen av en anledning som jag inte minns.
    Då säger hon inför våra vänner att killen fick det att gå för henne. Alltså sex i mina ögon. Väldigt trevligt inför våra vänner.
    Hon hävdar att det var i början av vårt förhållande, och att hon inte var säker på hur hon ville ha det. Det är förklaringen jag får.
    När sen det där med övernattningen och missat tåg och dylikt händer, så börjar man fundera. Det här händer mycket senare i vårt förhållande.
    Man börjar tänka på vad som kan ha hänt alla de gånger hon varit iväg med den här väninnan och då också kollega.
    Julresor med jobb och övernattningar.
    Kryssning där jag inte fick följa med, för det var bara tjejkompisar som skulle åka.
    Visade sig att så var det inte alls, utan fick reda på att flera killar hade också varit med på kryssningen.

Hon påstår fortfarande att det bara har hänt den gången i början av förhållandet.
    Det kan ju så klart vara sant, men man kan undra.....?

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (bitter) skrev 2022-03-22 14:51:53 följande:

För att klargöra lite:
    Den första gången som jag skriver att hon har erkänt, handlar om ett tillfälle i början av vårt förhållande.
    Då hon och väninnan stack till ett par killar. Jag har frågat henne om det hände något den gången flera gånger tidigare, och då har hon nekat.
    Sen sitter vi bland vänner och har trevligt, och då kommer frågan upp igen av en anledning som jag inte minns.
    Då säger hon inför våra vänner att killen fick det att gå för henne. Alltså sex i mina ögon. Väldigt trevligt inför våra vänner.
    Hon hävdar att det var i början av vårt förhållande, och att hon inte var säker på hur hon ville ha det. Det är förklaringen jag får.
    När sen det där med övernattningen och missat tåg och dylikt händer, så börjar man fundera. Det här händer mycket senare i vårt förhållande.
    Man börjar tänka på vad som kan ha hänt alla de gånger hon varit iväg med den här väninnan och då också kollega.
    Julresor med jobb och övernattningar.
    Kryssning där jag inte fick följa med, för det var bara tjejkompisar som skulle åka.
    Visade sig att så var det inte alls, utan fick reda på att flera killar hade också varit med på kryssningen.

Hon påstår fortfarande att det bara har hänt den gången i början av förhållandet.
    Det kan ju så klart vara sant, men man kan undra.....?

Tack för förtydligande. 

Jag förstår att du grubblar. Jag förstår också hennes reaktion om du frågar henne upprepade gånger när hon anser sig ha förklarat och det är gammalt och begravet. 

Fast det är ändå svårt att dra direkta paralleller som någon slags bevisföring med de saker du nämner, det är ältande och grubblerier som stjäl energi och närvaro. 

• Anonym (bitter)

Det som känns så jäkla ruttet är sättet som jag fick reda på det.
    Inför goda vänner. Fy fan vad jag kände mig dum och bortgjord.
    Det tog hårt.
    Har svårt att släppa just det. Otroheten då kan jag nog köpa.
    Men man undrar ändå....

• Anonym (Förvirrad)

För att förtydliga mig själv.

Att man har ett par bollar i luften som singel är ju inte ovanligt eller märkligt. Inte att man är tveksam och velig mellan alternativ i inledningsskedet heller.

Men hon valde ju dig. Och ni har hängt ihop. Det måste ju vara ett långt, långt större bevis på tillgivenhet än något i början, kanske till och med innan enligt hennes sätt att se på det, av förhållandet? 

Svar på tråden Otrogen igen...?