• Cheneyney

Vi som startar IVF 2022

Tyckte det var dags att starta upp ett nytt inlägg för oss som startar IVF 2022.

Vi är ett par i 30 och 31 års ålder, inga barn sen innan. Försökt bli gravid sen 2018 då vi fick ett missfall. Sen kom corona, och dem hittade cellförändringar på mig, så vår resa har varit full med bakslag och tagit tid!! Men nu står vi här i början på vår första ivf och är så taggade!!! 

Vi är idag inne på dag 2 med sprutor, tar Bemfola. Ska på söndag börja med fyremadel, och den gör mig aningens nervös då den inte ska vara så trevlig. 
    Någon som sitter på tips för den, ska man "hugga" in den snabbt eller vad är lättast? :) 
  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2022
  • Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-04-22 12:39:52 följande:

Äggplock imorse, ska tillbaka på måndag för att få tillbaka 2 st Om allt går som det ska Glad

Lycka till med återföringen imorgon håller tummarna för dig! Hjärta
    Fick du veta hur många ägg de fick ut totalt?

Själv ska jag börja med ägglossningstest på onsdag, när det väl visar positivt så ska vi boka in dag för FET. För 2 månader sen så fick vi avboka FET då ägget överlevde inte upptining så nu håller jag tummar och tår att det ägg vi har i frysen nu är starkare Solig
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-24 13:26:28 följande:
    Lycka till med återföringen imorgon håller tummarna för dig! Hjärta
    Fick du veta hur många ägg de fick ut totalt?

Själv ska jag börja med ägglossningstest på onsdag, när det väl visar positivt så ska vi boka in dag för FET. För 2 månader sen så fick vi avboka FET då ägget överlevde inte upptining så nu håller jag tummar och tår att det ägg vi har i frysen nu är starkare Solig
    Tack GladHjärta

De fick ? bara ? ut 3 så jag är försiktigt hoppfull, men så länge de inte avbokar så antar jag att man kan leva på hoppet Glad

Hoppas det går bättre för er denna gång, man känner sig så maktlös :/

Jag har 2 barn sedan tidigare å hoppas verkligen att det ska gå vägen, men statistiken säger ju att man troligtvis behöver mer när ett försök?
  • Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-04-24 13:34:17 följande:
    Tack GladHjärta

De fick ? bara ? ut 3 så jag är försiktigt hoppfull, men så länge de inte avbokar så antar jag att man kan leva på hoppet Glad

Hoppas det går bättre för er denna gång, man känner sig så maktlös :/

Jag har 2 barn sedan tidigare å hoppas verkligen att det ska gå vägen, men statistiken säger ju att man troligtvis behöver mer när ett försök?
    Man vet aldrig, kan ju vara så att du lyckas på första försöket!Solig

Jag beställde boken It starts with an egg och har lärt mig oerhört mycket genom att läsa den boken. Finns att beställa på amazon och rekommenderar att läsa den, hade gärna läst den tidigare men bättre sen än aldrig! Skrattande
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-24 14:09:36 följande:

Jag beställde boken It starts with an egg och har lärt mig oerhört mycket genom att läsa den boken. Finns att beställa på amazon och rekommenderar att läsa den, hade gärna läst den tidigare men bättre sen än aldrig! Skrattande
    Tack för tipset GladGlad
  • Petraa
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-24 14:09:36 följande:

Jag har också läst den boken och ätit CoQ10 samt en massa andra kosttillskott som föreslås i boken sen 2020. Blev gravid med inseminering totalt 3 gånger förra året (vet inte om det var pga kosttillskotten) och förlorade nu senast min lilla tjej i december så har sen dess fått börja om med alla kosttillskott igen sen december. Gjorde min första ivf i mars och vart besviken över att det bara vart 6 ägg, fick till frysen men de var B-kvalitet och inte A som är det högsta. Skalan var A-C hos min klinik. Trodde verkligen CoQ10 skulle ge bättre kvalitet då jag tagit en stor dos varje dag, samt allt annat jag tar som ska vara bra enligt boken.

Jag fortsätter ta mina kosttillskott och hoppas att högre dos medicin vid nästa ivf i maj ska ge fler och bättre ägg, ska tydligen få gonal-f (först sa de menopur). Vet inte om det är bra eller dåligt, tiden kommer utvisa.

Tröttsamt att aldrig komma i mål, ännu en vän som blivit gravid nu, som inte ens hade planerat för det, sånt gör mig så less på min situation. Vet inte hur länge till man ska orka med att få andras roliga nyheter. Nu är jag sist kvar i min vänkrets utan barn, trots att vi började försöka flera år innan alla andra. Livet är inte rättvist, hur hanterar ni andra denna orättvisa när saker känns tungt? 

• Anonym (Ärtan)

Ruvardag 8.

min första ivf. När jag läser om alla era olika metoder och instruktioner från era kliniker tänker jag ?herregud vad många olika sätt det finns?. Förvirrande för mig som är ny i allt detta. 

jag tar vaggisar och skulle - om allt var normalt - få mens i morgon. Upptäckte att det vita från vaggisarna var svagt rosa i eftermiddag. 

efter att ha deppat ihop fullständigt med mens- och huvudvärk och hävt i mig godis frågar jag i stället hör. Finns det fortfarande hopp? 

• Orkidé8181
    Anonym (Ärtan) skrev 2022-04-24 21:47:42 följande:

Ruvardag 8.

min första ivf. När jag läser om alla era olika metoder och instruktioner från era kliniker tänker jag ?herregud vad många olika sätt det finns?. Förvirrande för mig som är ny i allt detta. 

jag tar vaggisar och skulle - om allt var normalt - få mens i morgon. Upptäckte att det vita från vaggisarna var svagt rosa i eftermiddag. 

efter att ha deppat ihop fullständigt med mens- och huvudvärk och hävt i mig godis frågar jag i stället hör. Finns det fortfarande hopp? 

Är också på våran första, fick bara ut 3 ägg i fredags, har en tid idag för insättning? men hoppas bara att det verkligen blir så å att de inte hör av sig under förmiddagen ?

Gillar inte alls LutinusenRynkar på näsan
  • Anonym (VLW)

Hejsan! 31 f och 35 m här, försökt i 3 år, varav 2 år med läkarhjälp, manlig faktor. 
    Fått remiss till RMC Linköping och har första mötet på onsdag! (27/4). Galet spännande! Man vågar ju knappt boka flygresa i all denna ovisshet! 

Har ringt och hört mig för lite och verkar som vi får sprutor osv på en gång, försökte få möter online men näh! Var lite annat som skulle hända.. ???? enda jag vet ändå länge! 

• Orkidé8181

Fick samtal från kliniken, endast ett ägg har befruktats så vi ska dit på onsdag istället ( förhoppningsvis )?
    så hoppas verkligen det klarar sig tills dess :/ 

• Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-04-25 12:22:44 följande:

Fick samtal från kliniken, endast ett ägg har befruktats så vi ska dit på onsdag istället ( förhoppningsvis )?
    så hoppas verkligen det klarar sig tills dess :/ 

Oh det där är ju så jobbigt när man måste vänta och hoppas in i det sista. Håller verkligen tummarna för att den överlever och är ditt guldägg! 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2022