Lilleplutt2022 skrev 2022-04-24 14:09:36 följande:
Man vet aldrig, kan ju vara så att du lyckas på första försöket!
Jag beställde boken It starts with an egg och har lärt mig oerhört mycket genom att läsa den boken. Finns att beställa på amazon och rekommenderar att läsa den, hade gärna läst den tidigare men bättre sen än aldrig!

Jag har också läst den boken och ätit CoQ10 samt en massa andra kosttillskott som föreslås i boken sen 2020. Blev gravid med inseminering totalt 3 gånger förra året (vet inte om det var pga kosttillskotten) och förlorade nu senast min lilla tjej i december så har sen dess fått börja om med alla kosttillskott igen sen december. Gjorde min första ivf i mars och vart besviken över att det bara vart 6 ägg, fick till frysen men de var B-kvalitet och inte A som är det högsta. Skalan var A-C hos min klinik. Trodde verkligen CoQ10 skulle ge bättre kvalitet då jag tagit en stor dos varje dag, samt allt annat jag tar som ska vara bra enligt boken.
Jag fortsätter ta mina kosttillskott och hoppas att högre dos medicin vid nästa ivf i maj ska ge fler och bättre ägg, ska tydligen få gonal-f (först sa de menopur). Vet inte om det är bra eller dåligt, tiden kommer utvisa.
Tröttsamt att aldrig komma i mål, ännu en vän som blivit gravid nu, som inte ens hade planerat för det, sånt gör mig så less på min situation. Vet inte hur länge till man ska orka med att få andras roliga nyheter. Nu är jag sist kvar i min vänkrets utan barn, trots att vi började försöka flera år innan alla andra. Livet är inte rättvist, hur hanterar ni andra denna orättvisa när saker känns tungt?