• Cheneyney

Vi som startar IVF 2022

Tyckte det var dags att starta upp ett nytt inlägg för oss som startar IVF 2022.

Vi är ett par i 30 och 31 års ålder, inga barn sen innan. Försökt bli gravid sen 2018 då vi fick ett missfall. Sen kom corona, och dem hittade cellförändringar på mig, så vår resa har varit full med bakslag och tagit tid!! Men nu står vi här i början på vår första ivf och är så taggade!!! 

Vi är idag inne på dag 2 med sprutor, tar Bemfola. Ska på söndag börja med fyremadel, och den gör mig aningens nervös då den inte ska vara så trevlig. 
    Någon som sitter på tips för den, ska man "hugga" in den snabbt eller vad är lättast? :) 
  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2022
  • Cacan8
    Mimzan skrev 2022-04-27 11:59:13 följande:

Det gick bra, hade så ont i äggstockarna o överalllt man läste så var det start på MF, och det var så mitt startade förra gången. Dessutom mådde jag så bra från att varit så trött o illamående innan. Jag var helt 100 på att det var kört. Men fick se ett tickade hjärta, eller såg det knappt för att jag grät så mycket? Hoppas det får hålla sig kvar där inne nu. 
    PMS Ursh för det deppigt värre, tur att man vet att det släpper!  Man känner sig så usel. Men tyvärr kan vi styra mycket men inte naturens gång, må alla kämpar här inne lyckas ni/vi är så värda det. 

Men sååå skönt <3 
  • Anonym8787

Hej, 

jag hoppar in i tråden. Gjorde mitt allra första utplock idag och beskedet vi fick innan vi gick hem var 9 ägg. Nu hoppas vi på att fler blir befruktade. Otroligt orolig för fortsättningen men idag gick bättre än väntat, så jag är ändå hoppfull. Planerad insättning på fredag med ett två-dagars men hoppas såklart vi kan gå till måndag och få ett femdagars. 

??

• Lilleplutt2022
    Edaa83 skrev 2022-04-26 18:48:46 följande:

Nu är vi på RD11. Testade under helgen men bara negativa test. Har börjat blöda men vill inte ge upp hoppet.

Var hemma från jobbet förra veckan pga kraftig huvudvärk, yrsel och trötthet. Tänker att det var biverkningar av Lutinus. 

Inser att den här omgången har kraftigare reaktioner av allt. Har ju trots allt gjort 3 ÄP/omgångar på 6 månader. 

Fick brev igår att inga embryon klarade sig till frysen. Många tankar är det men samtidigt ändå inte. Kan dock inte riktigt glädjas åt alla bilder som vänner lägger upp just nu på deras ultraljud men jag gläds däremot med alla er ivf:are som får positiva resultat.. det är som att jag krigar med er. Er vinst blir liksom en vinst för oss alla i min värld Hjärta

Har testdag på söndag så jag vill inte ge upp än. Har fått tillbaka huvudvärken, yrseln och tröttheten. Kramper/känningar i livmodern har varit igång hela tiden sedan återföringen..  

Ha en magisk dag och fortsätt kriga{#emotions_dlg.flower}

Ge inte upp! Att det är neg är nog inte konstigt med rd11? Blödningen kan ju vara positivt så försök kämpa och tänk positivt. Vet dock också att det är lättare sagt än gjort.
    Jag känner samma som du, kroppen tar en del stryk och min mensvärk och blödning senast var kraftigare än vanligt. Har också gjort totalt 4 äggplock på 7 månader så inte konstigt om kroppen reagerar mer.

Håller tummar och tår att du ruvar på guldägget!Hjärta
  • Mimzan
    Anonym (Ärtan) skrev 2022-04-24 21:47:42 följande:

Ruvardag 8.

min första ivf. När jag läser om alla era olika metoder och instruktioner från era kliniker tänker jag ?herregud vad många olika sätt det finns?. Förvirrande för mig som är ny i allt detta. 

jag tar vaggisar och skulle - om allt var normalt - få mens i morgon. Upptäckte att det vita från vaggisarna var svagt rosa i eftermiddag. 

efter att ha deppat ihop fullständigt med mens- och huvudvärk och hävt i mig godis frågar jag i stället hör. Finns det fortfarande hopp? 

Hur har det gått för dig? {#emotions_dlg.flower}

• Mimzan
    Anonym8787 skrev 2022-04-27 14:33:18 följande:

Hej, 

jag hoppar in i tråden. Gjorde mitt allra första utplock idag och beskedet vi fick innan vi gick hem var 9 ägg. Nu hoppas vi på att fler blir befruktade. Otroligt orolig för fortsättningen men idag gick bättre än väntat, så jag är ändå hoppfull. Planerad insättning på fredag med ett två-dagars men hoppas såklart vi kan gå till måndag och få ett femdagars. 

??

Härligt lycka till nu {#emotions_dlg.flower}
  • Petraa
    Mimzan skrev 2022-04-27 11:59:13 följande:

Det gick bra, hade så ont i äggstockarna o överalllt man läste så var det start på MF, och det var så mitt startade förra gången. Dessutom mådde jag så bra från att varit så trött o illamående innan. Jag var helt 100 på att det var kört. Men fick se ett tickade hjärta, eller såg det knappt för att jag grät så mycket? Hoppas det får hålla sig kvar där inne nu. 
    PMS Ursh för det deppigt värre, tur att man vet att det släpper!  Man känner sig så usel. Men tyvärr kan vi styra mycket men inte naturens gång, må alla kämpar här inne lyckas ni/vi är så värda det. 

Så härligt att det gick bra, har tänkt på dig, vet själv känslan av när man tror ett MF är på g, i mitt fall så har det ju tyvärr alltid slutat med det men man får ändå hopp när det går bra för andra :)
  • Mimzan
    Petraa skrev 2022-04-28 14:44:38 följande:
    Så härligt att det gick bra, har tänkt på dig, vet själv känslan av när man tror ett MF är på g, i mitt fall så har det ju tyvärr alltid slutat med det men man får ändå hopp när det går bra för andra :)

Ja fy bubblan! 

Nu var vi igår på sista ul på kliniken där dom mätte o kollade upp allt.  
    Pricken hade växt precis som den skulle. Läkaren sa att mina äggstockar fortfarande var fulla med blåmärken sedan äggplocket o att blödningen kommer troligen från det. 

Så nu måste jag ringa vanliga bm o skriva in mig men drar mig fortfarande för jag är så rädd att det ändå kommer gå åt pipan.  Ursh nojiga klubben! 

• Edaa83

Vår resa slutar här. Har precis gjort testet (officiella testdagen idag) och det blev negativt. 3 omgångar via landstinget och tyvärr ingen graviditet eller ens embryon till frys. 

Dags att fundera över nästa steg. Men först blir det att landa, vakna och ta tid för oss.. Ett stort lycka till, till alla er andra... fortsätt krigaHjärta

• Mimzan
    Edaa83 skrev 2022-05-01 07:04:12 följande:

Vår resa slutar här. Har precis gjort testet (officiella testdagen idag) och det blev negativt. 3 omgångar via landstinget och tyvärr ingen graviditet eller ens embryon till frys. 

Dags att fundera över nästa steg. Men först blir det att landa, vakna och ta tid för oss.. Ett stort lycka till, till alla er andra... fortsätt krigaHjärta

Det var tråkigt att höra. All lycka till er och hoppas ni hittar en bra nästa plan Hjärta
  • Cacan8
    Edaa83 skrev 2022-05-01 07:04:12 följande:

Tänker på dig. Hoppas det går bra för dig, oavsett vad nästa steg blir Hjärta
Svar på tråden Vi som startar IVF 2022