• MammAmma

Dejta introvert?

No offence, men du verkar inte ha någon aning om vad "introvert" betyder? Det är inte som nån slags diagnos eller nåt ovanligt fenomen hos ett fåtal personer, utan en personlighetstyp som vilken annan. Det enda det innebär är att socialt umgänge och kontakt dränerar oss på energi och vi behöver tid för oss själva för att ladda batterierna. Hur fort man dräneras och hur lång laddningstid man har beror helt på hur introvert man är. Just introverthet i sig har inget att göra med hur pass uttrycksfull eller känslosam man är, det är ett annat personlighetsdrag. Googla lite så klarnar det nog väldigt snabbt upp. 

• MammAmma
    Anonym (Amy) skrev 2022-03-19 00:34:33 följande:

MammAmm: Jodå jag vet mycket väl vad det är. Men varför blir han helt tyst när jag berättar hur jag känner? Såhär tyst har det det aldrig varit 

Ingen aning, han är väl bara inte sorten som är bekväm med att prata om känslor. Det har dock inget att göra med att han är just introvert. 
  • MammAmma
    Anonym (Amy) skrev 2022-03-19 02:45:51 följande:
    Har inte varit några problem innan, inte heller att höra av sig mycket 
    Okej, det har fortfarande inget att göra med att han är introvert. Det låter helt enkelt bara som att han inte kommit lika långt som dig i förälskelseprocessen och därför har backat lite. Antingen för space för att känna efter hur han själv känner för dig, eller för att ge dig space till att svalna lite. Oavsett borde han förstås kommunicera detta till dig men det är ju ofta lättare sagt än gjort. 
Svar på tråden Dejta introvert?