• Johannus

Let´s Dance 2022

Nu har Let´s Dance börja och jag hoppas det är fler som tittar och vill diskutera om danserna som deltagarna dansar. Välkommen alla som gillar programmet. Skål

• Svar på tråden Let´s Dance 2022
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-05-09 11:49:42 följande:
    Då är det ju bra att visa att man faktiskt kan klara av saker fast man är rullstolsburen.
    De som ser ner på funktionshindrade kan inte besitta särskilt mycket empati. Tänk så.
    Det säger mer om dem än det gör om de som är funktionshindrade.
    Jag är själv undersköterska och har sett många i rullstol men som ändå klarar av att göra saker.
    Så jag vet att det går.
    Helt klart går det att som rullstolsburen att göra saker, men man är inte på sammavillkor ute i samhället. 

Vet bara när man är i affären med barnen som då sitter i rullstol så kommer andra kunder och kör sin kundvagn på rullen utan att be om ursäkt.
    Var en gång på Leos Lekland med barnen, en pappa med sina två barn trängde sig före oss när vi skulle göra saker på det olika lekställen och det var inte bara en gång utan hela tiden visade ha sina barn att "Ta ingen notis till det funktionshindrade barnen"....Så rädslan är djup när man tänker på framtiden.
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-09 22:00:52 följande:
    Helt klart går det att som rullstolsburen att göra saker, men man är inte på sammavillkor ute i samhället. 

Vet bara när man är i affären med barnen som då sitter i rullstol så kommer andra kunder och kör sin kundvagn på rullen utan att be om ursäkt.
    Var en gång på Leos Lekland med barnen, en pappa med sina två barn trängde sig före oss när vi skulle göra saker på det olika lekställen och det var inte bara en gång utan hela tiden visade ha sina barn att "Ta ingen notis till det funktionshindrade barnen"....Så rädslan är djup när man tänker på framtiden.
    Det är ju fruktansvärt att det är så.
    Jag har själv hoppat på kryckor ett par gånger då jag skadat mig.
    Och då märkte jag hur dåliga folk är på att t ex hålla upp dörrar för en osv.
    Bara det visar på brist på respekt för andra människor,tycker jag.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-05-10 09:38:07 följande:
    Det är ju fruktansvärt att det är så.
    Jag har själv hoppat på kryckor ett par gånger då jag skadat mig.
    Och då märkte jag hur dåliga folk är på att t ex hålla upp dörrar för en osv.
    Bara det visar på brist på respekt för andra människor,tycker jag.
    Precis det finns ingen respekt hos friska människor.
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-10 22:15:09 följande:
    Precis det finns ingen respekt hos friska människor.
    Det verkar inte bättre.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-05-14 20:32:13 följande:
    Det verkar gå bra för alla även ikväll.  smile1.gif
    Har inte hunnit se vad dansarna har presterat. Kom precis till rummet så jag får se resten nu.....Hoppas fortfarande på Erik till finalen.
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-14 21:21:09 följande:
    Har inte hunnit se vad dansarna har presterat. Kom precis till rummet så jag får se resten nu.....Hoppas fortfarande på Erik till finalen.
    Ja,jag med,

Varvar med esc  på svt så jag ser inte precis allt jag heller.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-05-14 21:22:52 följande:
    Ja,jag med,

Varvar med esc  på svt så jag ser inte precis allt jag heller.
    Ler  för att du hinner se på 2 kanaler samtidigt....Skrattande
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-14 21:32:26 följande:
    Ler  för att du hinner se på 2 kanaler samtidigt....Skrattande
    Haha! Ja. 
Svar på tråden Let´s Dance 2022