• Johannus

Let´s Dance 2022

Nu har Let´s Dance börja och jag hoppas det är fler som tittar och vill diskutera om danserna som deltagarna dansar. Välkommen alla som gillar programmet. Skål

• Svar på tråden Let´s Dance 2022
  • molly50
    Johannus skrev 2022-04-17 22:58:16 följande:

Tittar på play nu då jag varit upptagen och svarar på kommentarerna senare. Inte sett programmet och vet inte vem som åkt ut.

Gör så.
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-04-18 11:31:04 följande:
    Gör så.
    Jag tror att jag somnade från  tittandet av Let`s Dance i går när jag skrev att jag tittade ....för jag vet fortfarande inte vem som åkte ut Oskyldig....Tala om att man är slut körd att vara ansvarig för 3 barn under en vecka i min ålder....

Ska försöka hinna titta på play även Let´s Dance under veckan.
  • sextiotalist
    molly50 skrev 2022-04-10 11:42:46 följande:
    Ja,det håller jag med om.

Ja,det gäller ju oavsett vilket program man får rösta i.
    Många röstar på personerna istället för på vad de gör.
    Det här är t ex en danstävling.
    Då kan man inte rösta på vilka personerna är.
    Det är ju som när Lasse Brandeby var med och själv ville åka hem.
    Ändå så röstade folk kvar honom i vecka efter vecka.
    Det tyckte jag var mer eller mindre elakt.
    Nu är det inte en ren danstävling, det är ett nöjesprogram där konceptet ser ut som det gör.
    Domarna tittar på vissa saker, tittarna på annat. Både domarna och de som deltar är väl införstådda i detta, men uppenbarligen inte alla tittarna
  • sextiotalist
    Johannus skrev 2022-04-10 16:44:56 följande:
    Kommer i håg det med Lasse Brandeby. Det är elakt om deltagaren vill åka hem. Men det vore bra om bara juryn kan få döma mer rättvist.
    Brandeby kunde välja att hoppa av. Han hade goda orsaker, hälsan. Men han valde att stanna kvar 
  • molly50
    sextiotalist skrev 2022-04-19 06:00:37 följande:
    Nu är det inte en ren danstävling, det är ett nöjesprogram där konceptet ser ut som det gör.
    Domarna tittar på vissa saker, tittarna på annat. Både domarna och de som deltar är väl införstådda i detta, men uppenbarligen inte alla tittarna
    Ja,men jag tycker ändå det blir fel när personer som kan dansa åker ut mot någon som inte är lika bra.
  • molly50
    Johannus skrev 2022-04-19 01:00:11 följande:
    Jag tror att jag somnade från  tittandet av Let`s Dance i går när jag skrev att jag tittade ....för jag vet fortfarande inte vem som åkte ut Oskyldig....Tala om att man är slut körd att vara ansvarig för 3 barn under en vecka i min ålder....

Ska försöka hinna titta på play även Let´s Dance under veckan.
    Det förstår jag.
    Du får titta när du känner att du orkar. 
  • Johannus

Nu så har jag tittat klart Let´s Dance ...Tog 4 dagar att hinna se förra lördagens dansare....

Första halvan så grät jag massor, det var så känsligt av många dansare.....andra halva  nja....

Men att Lisa åkte ut det får mig att se rött.....Lisa var 1000 gånger bättre än Filip.......Men, men som det alltid är så....Hmmmmm

Men i alla fall så är jag tillbaka. Skrattande

• Johannus
    sextiotalist skrev 2022-04-19 06:00:37 följande:
    Detta är en ren danstävling. Deltagarna har var och en en dansare som är proffs i alla danser. Domarna tittar på allt dem lärt sig en gång i tiden......(Jag har varit dansare tidigare) Har även lärt folk att dansa. så jag vet vad domarna tittar på.....Det tittarna ser ....Vem är det på golvet? Är det min närmaste, kusin, vän, min syster, bror, mamma, pappa........Tittarna BORDE INTE få välja vem som går vidare.....juryn kan sitt jobb..... inte släkt, vänner....Som oftast vinner den som har STÖRST släkt, vänner, kusiner, kusiners kusiner............Nästan så man spyr ....
  • sextiotalist
    Johannus skrev 2022-04-20 23:52:59 följande:
    Detta är en ren danstävling. Deltagarna har var och en en dansare som är proffs i alla danser. Domarna tittar på allt dem lärt sig en gång i tiden......(Jag har varit dansare tidigare) Har även lärt folk att dansa. så jag vet vad domarna tittar på.....Det tittarna ser ....Vem är det på golvet? Är det min närmaste, kusin, vän, min syster, bror, mamma, pappa........Tittarna BORDE INTE få välja vem som går vidare.....juryn kan sitt jobb..... inte släkt, vänner....Som oftast vinner den som har STÖRST släkt, vänner, kusiner, kusiners kusiner............Nästan så man spyr ....
    Nej det är ingen ren danstävling. Det är ett nöjesprogram, ett koncept som tv 4 köpt in. Hade det varit en ren danstävling hade det endast varit juryröster 
    Sedan att du inte gillar konceptet är en annan sak 
Svar på tråden Let´s Dance 2022