• Anonym (Eleven)

Lära sig deepthroat

Att ta kuken hela vägen ner i halsen verkar för vissa vara hur enkelt som helst. För mig är det omöjligt, det tar helt stopp. En del säger att det bara är att träna men jag tycker jag har gjort det nog nu.

Jag börjar tro att man antingen är född med förmågan eller inte.
    Eller finns det någon här som lyckats träna upp sig till att klara deepthroat trots att det varit omöjligt från början?

• Svar på tråden Lära sig deepthroat
  • Puffy231

Jag hann inte läsa alla kommentarer men läste ditt inlägg och några svar.

Mina frågor till dig: tycker du om att suga av, får du njutning av det?

Blir du exalterad av tanken att du har kontroll över hans manligaste del i kroppen?

Ger det dig något ? 

Allt har med känslan och viljan att göra. Svarar gärna när du svarat på någon av frågorna/ det finns alltid lösningar ;)

• Hotelliggaren
    Anonym (Helt onödigt) skrev 2022-04-14 23:32:33 följande:
    Det här tycker jag är helt fel inställning. Kvinnan suger av mannen, han knullar inte hennes mun. Det handlar om att hon ger honom njutning, inte att han tar njutning av henne. Hon suger av honom, hon är den aktive.

Lite samma som analsex. Att bli "knullad i rumpan" är ett fel sätt att se det, nej du knullar honom, med din rumpa. Det enda hålet där mannen är den aktive är i vissa ställningar vaginalt. När det handlar om oralt eller analt, så är det du som väljer att ge, inte han som skall ta. Då bestämmer du djup, tempo osv. och risken för obehag och smärta är väldigt liten. Dessutom blir det förnedringsfritt, du ger honom något fint, han tar inte något ifrån dig.   
    Fast om båda parter gillar det så är det väl ok? Och man kan ju kombinera, börja med att hon teasar och slickar, suger. Vill man avsluta med lite rent munknull gör man det, eller växlar. Samma som vid slick, man kan slicka helt på egen hand eller ligga under henne och hon gnider sig över mun o ansikte medan han slickar. Alla gör olika, och alla vill inte alltid göra lika, Omväxling förnöjer.
  • Anonym (Q73)
    Det här tycker jag är helt fel inställning. Kvinnan suger av mannen, han knullar inte hennes mun. Det handlar om att hon ger honom njutning, inte att han tar njutning av henne. Hon suger av honom, hon är den aktive.

Lite samma som analsex. Att bli "knullad i rumpan" är ett fel sätt att se det, nej du knullar honom, med din rumpa. Det enda hålet där mannen är den aktive är i vissa ställningar vaginalt. När det handlar om oralt eller analt, så är det du som väljer att ge, inte han som skall ta. Då bestämmer du djup, tempo osv. och risken för obehag och smärta är väldigt liten. Dessutom blir det förnedringsfritt, du ger honom något fint, han tar inte något ifrån dig.   

Jag beskriver vad jag tycker om. Tycker nog att du möjligen generaliserar  

För mig låter din typ av sex lite, förlåt, men tråkig.  När jag ger mannen en avsugning gör ju jag det både för min och hans njutning. Att variera sitt sexande tycker jag är det som är spännande. Att t.o.m. kanske gå in i olika roller. För mig finns det inte något sexigare än att se en man njuta. Och om jag låter honom inom situations tecken knulla mig så är det ju kanske i huvudsak just för att få ta del av den där djuriska njutningen. och för att jag själv njuter av det med. 

Jag tänker att sex är ett samspel med ett givande och tagande. Jag ser inget problem med att det skulle vara förnedrande så länge båda parter är med på det. 

• Anonym (Delta)

Jo, ibland är det precis det som man vill, att bara helt hämningslöst råknulla hennes mun. Min älskling vill det ibland, dock absolut inte alltid. Jag märker det när hon vill det, då pressar hon med bägge händerna på mina höfter för att liksom trycka mig djupare in i hennes mun. Det är bara att köra på då tills jag kommer rätt ner i halsen. Det är jäkligt porrigt och hon gör det säkert bara för att hon vet att jag gillar det och vill göra det skönt för mig. So sue me.

Men den som tror att det är något hon inte väljer det själv, kan inte ha mer fel. Hon är nog den mest bestämda person som jag någonsin känt, det finns inte en chans att jag skulle kunna få henne att göra något som hon inte vill. Sex är lite av ett givande och tagande, vissa gillar lite hårdare tag vissa dagar, vissa gör inte det, det gäller att känna sin partner. 
  • Anonym (Anonym)
    Tillbaka till TS:s ursprungsfråga:
    Jag har tränat upp det under lång tid med samma partner för att jag ville det själv. Det går att träna upp om man är intresserad och om man är två som är med på det. Tycker du inte om det så strunta i det. Är du intresserad så får du ge det tid, kanske till och med lägga det på paus ett tag och slappna av, och sedan ta lite i taget, lite längre ner för varje tillfälle (och då menar jag vid olika avsugningstillfällen, inte vid olika "stötar" med munnen under en och samma  avsugning) och till slut komma på tekniker som funkar för DIG. 
  • Tompa2022
    Anonym (Delta) skrev 2022-04-15 15:47:01 följande:
    Jo, ibland är det precis det som man vill, att bara helt hämningslöst råknulla hennes mun. Min älskling vill det ibland, dock absolut inte alltid. Jag märker det när hon vill det, då pressar hon med bägge händerna på mina höfter för att liksom trycka mig djupare in i hennes mun. Det är bara att köra på då tills jag kommer rätt ner i halsen. Det är jäkligt porrigt och hon gör det säkert bara för att hon vet att jag gillar det och vill göra det skönt för mig. So sue me.

Men den som tror att det är något hon inte väljer det själv, kan inte ha mer fel. Hon är nog den mest bestämda person som jag någonsin känt, det finns inte en chans att jag skulle kunna få henne att göra något som hon inte vill. Sex är lite av ett givande och tagande, vissa gillar lite hårdare tag vissa dagar, vissa gör inte det, det gäller att känna sin partner. 
    Grattis och tack för den fantastiska insikten i ditt sexliv som du så frikostigt delade med dig av någon anledning, men nu var det inte det som var frågan här.

Till TS:

Ja, till en viss del går att träna bort kräkreflexen. Min före detta sambo arbetade som IVA-sköterska och ställde ibland upp som försöksperson när någon skulle lära sig att sätta en sond i matstrupen. Efter ett tag kunde hon fixa det utan större obehag. Enligt henne var det bara en träningsfråga, dvs att lära sig att slappna av i tunga och inre halsmuskler samt svälja vid rätt tillfälle. Eller något sådant, fråga mig inte hur.

Nu är det såklart en skillnad på en magsond som ska föras ner och en penis som en kåt karl juckar in och ut med, men principen borde vara samma, dvs någon slags avslappning i halsmusklerna.

Iskallt vatten är bra för lite bedövning. Det finns även någon slags salva eller spray som verkar bedövande, men jag vet inte om man kan köpa det receptfritt. Om du vill testa, tycker jag att ni kan prata med varandra om det och avsätta lite tid så kan ni prova lite olika tekniker. Men det gäller att han är med på det, så att han inte exempelvis börjar höftstöta precis när du ska slappna av. 

Går det inte eller vill du inte, så är det för tusan inte hela världen, det är inte värt att du ulkar och kräks ner dig.
  • Svennebanan75
    Elefantmannen2 skrev 2022-04-14 18:20:53 följande:

Att ta hela gör ju varken till eller från sexuellt. Det känns som en konstig fixering och att det är bättre att fokusera på andra saker?
    Jag tror inte det blir skönare för någon för att man får in mer i munnen/halsen?

Då tror jag inte du upplevt deepthroat, känslan när ollonet passerar svalget påväg ner i halsen slår den fysiska känslan i att knulla alla dagar i veckan.

Det är inte samma sak att ta den den långt in i munnen och att göra deepthroat. För det måste kuken ner i halsen, och det ställe så klart krav på killen också att han har tillräckligt lång kuk.

Jag hjälpte en tjej att träna på DT igår. En del tycks nästan kunna det naturligt, men de flesta måste träna. Min erfarenhet är att för att träna framgångsrikt så krävs det en man som är villig att vara lite hårdhänt, de sista centimetrarna förbi svalget kan kräva arr mannen verkligen pressar ner kuken i halsen.
  • Elefantmannen2
    Svennebanan75 skrev 2022-04-16 01:12:56 följande:
    Då tror jag inte du upplevt deepthroat, känslan när ollonet passerar svalget påväg ner i halsen slår den fysiska känslan i att knulla alla dagar i veckan.

Det är inte samma sak att ta den den långt in i munnen och att göra deepthroat. För det måste kuken ner i halsen, och det ställe så klart krav på killen också att han har tillräckligt lång kuk.

Jag hjälpte en tjej att träna på DT igår. En del tycks nästan kunna det naturligt, men de flesta måste träna. Min erfarenhet är att för att träna framgångsrikt så krävs det en man som är villig att vara lite hårdhänt, de sista centimetrarna förbi svalget kan kräva arr mannen verkligen pressar ner kuken i halsen.
    Ok. Du talar om för mig vad jag upplevt och hur saker känns för mig? 
    Fräscht.
  • Anonym (Blurr)

Vill bara flika in att de som säger att inga kvinnor gillar deap throat har fel. Det kanske inte är många men de finns. 

• Anonym (Anonym)

Citat från svennebanan: "Jag hjälpte en tjej att träna på DT igår. En del tycks nästan kunna det naturligt, men de flesta måste träna. Min erfarenhet är att för att träna framgångsrikt så krävs det en man som är villig att vara lite hårdhänt, de sista centimetrarna förbi svalget kan kräva arr mannen verkligen pressar ner kuken i halsen."

Detta tror jag verkligen INTE på! #TS

• Hotelliggaren
    Anonym (Anonym) skrev 2022-04-17 19:57:05 följande:

Citat från svennebanan: "Jag hjälpte en tjej att träna på DT igår. En del tycks nästan kunna det naturligt, men de flesta måste träna. Min erfarenhet är att för att träna framgångsrikt så krävs det en man som är villig att vara lite hårdhänt, de sista centimetrarna förbi svalget kan kräva arr mannen verkligen pressar ner kuken i halsen."

Detta tror jag verkligen INTE på! #TS

Tror inte det alltid måste vara så, men ibland är det ändå sant. Delar svennebanans tanke att det är galet skönt när den där sista biten får riktigt tryckas in.
  • Anonym (Eleven)

Intressant det där som (helt onödigt) skriver om att ge en avsugning vs bli munknullad ich med dito analvariant.
    Jag är inte direkt så att jag vill ha kontrollen hela tiden men jag inser att man kan vara på olika humör. Ibland känner jag verkligen att jag bara vill bli tagen, att han knullar mig hårt och ordentligt. Ibland är jag istället mer lekfull och det är då jag kan känna att jag vill ha kontroll och "ge" honom en avsugning. Att kunna få överraska med att ta den till roten skulle tända mig enormt.
    Sen skulle jag gärna uppleva känslan av att bli sprutad direkt i halsen. Inte för att jag inte gillar att svälja utan mer för att få känna hur det känns.

Uppenbarligen är det inte alla killar som uppskattar deepthroat, precis som att alla killar inte vill slicka eller ha analsex.

Det verkar trots allt finnas de som tränat upp sin deepthroatförmåga, så jag ska intenge upp riktigt än. Men jag kanske borde hitta någon med lagom stor kuk som kan vara min lärare.

• Anonym (An)

Först till TS: 
    Givetvis har alla anatomiskt olika förutsättningar. För min del var det dock mest psykiskt. Jag har aldrig gillat att suga kuk tills för några månader sen. Oh när jag väl började uppskatta att suga kuk så var det inga problem att ta min partners kuk till foten trots att han har grov och över 20 cm. 

öva på något annat också , typ en dildo eller gurka/morot - ja eller vad som nu passar :D 

Till er andra som säger att killen är porrskadad eller har en fixidé besatthet etc av DT, det fick mig verkligen helt ur balans för min kille älskar DT och som jag uppfattar honom så är det det han gillar med avsugning och iaf överlägset mest älskar. Nu blev jag helt plötsligt väldigt frågande Till varför han älskar det så mkt (jag hatar porr och sådant) 

• exandthecity
    Porrskadeteorin tror jag inte alls på. I yngre tonåren testade jag och en jämngammal killkompis på varandra och då hade vi inte sett någon typ av porr med DT/MK-inslag. Sedan har jag levt hetero hela mitt vuxna liv men såklart har det hänt att man har fantiserat. Har också erfarenhet av kvinna som önskat göra detta på mej, med mer och mer inslag av icke-vanilj efterhand som hon blivit mer trygg i situationen. DT ger mej inte den typ av stimulans som leder till utlösning men då kvinnan njuter av det och vill utmana själv så är det väldigt läckert.. kanske som förspel till MK eller något annat.
Svar på tråden Lära sig deepthroat