• Svar på tråden BIM Maj 2022
  • Emzor1

Ella Maja: jag ser ett till sträck! Så himla roligt, håller tummarna att det bara blir starkare för varje dag Glad

Fyrklövern: Det är ju inte så långt kvar då, fast dagarna mellan äl och bim känns som hundra år... Jag har bim 17/5 Glad

• Emzor1
    Emzor1 skrev 2022-05-11 21:51:49 följande:

Ella Maja: jag ser ett till sträck! Så himla roligt, håller tummarna att det bara blir starkare för varje dag Glad

Fyrklövern: Det är ju inte så långt kvar då, fast dagarna mellan äl och bim känns som hundra år... Jag har bim 17/5 Glad

17/5 enligt ena appen och 15/5 enligt andra skulle jag ha haft mens**
  • Fyrklöverns
    Ella Maja skrev 2022-05-11 21:05:38 följande:

Molande värk, nästan som mensvärk men mer ihållande. Har ömma bröst och är otroligt trött på dagarna. Jag har behövt ta en power nap ett par gånger. Så var jag under förra graviditeten också, och jag plussade tidigt då också. 

Ser du också ett otroligt svagt streck eller hallucinerar jag?? Haha blir tokig 

Jo då det syns, du hallucinerar inte! :)
  • Fyrklöverns
    Emzor1 skrev 2022-05-11 22:03:15 följande:
    17/5 enligt ena appen och 15/5 enligt andra skulle jag ha haft mens**

Det är den där tiden på månaden när dygnet har 48h istället för 24 haha. 

Aha vad roligt att du plussade så tydligt så tidigt! :) Undrar om jag kommer kunna hålla mig från att testa. Jag är ju en tvättäkta testnarkoman annars haha. Blandade känslor kring att plussa tidigt igen, dels känns det som att tiden går långsamt tills det börjar hända saker och sen hinner man bygga upp en rädsla om mf igen. Men tänker att ett plus är alltid ett plus och man kan inte riktigt styra över ödet oavsett när man plussar. Sist passerade jag BIM men det hjälpte ändå inte. 

• Ella Maja
    Fyrklöverns skrev 2022-05-11 22:28:15 följande:

Det är den där tiden på månaden när dygnet har 48h istället för 24 haha. 

Aha vad roligt att du plussade så tydligt så tidigt! :) Undrar om jag kommer kunna hålla mig från att testa. Jag är ju en tvättäkta testnarkoman annars haha. Blandade känslor kring att plussa tidigt igen, dels känns det som att tiden går långsamt tills det börjar hända saker och sen hinner man bygga upp en rädsla om mf igen. Men tänker att ett plus är alltid ett plus och man kan inte riktigt styra över ödet oavsett när man plussar. Sist passerade jag BIM men det hjälpte ändå inte. 

?Ett plus är alltid ett plus och man kan inte riktigt styra  ödet?.  Så fint skrivet och så sant ??

Vi har bim samma dag visst? 22/5? det ska bli kul att följa varandra och hålla tummar och tår för alla ????när ska du ta nästa test? Är osäker på när jag borde ta? 

• linaaaag

Hej . 

idag -3 BIM plussade jag äntligen !!! Är överlycklig men samtidigt livrädd för har 3 missfall i bagaget. 

Jag vet knappt hur jag ska hantera detta . Oron och ångest över att det ska gå fel igen ? men samtidigt så lycklig ! 

• Emzor1

Fyrklövern: ja det är roligt! Jag vet inte om det är samma för alla, men med mitt mf blev plusset aldrig helt starkt - det syntes klart och tydligt men hcg gick aldrig uppåt.. så när jag tog ett test då två dagar senare var det exakt likadant, den här gången ökar det tydligt Glad Det är som du säger lite nervöst med att testa tidigt, man blir ju så orolig att det inte ska stanna kvar, men samtidigt får man nog försöka tänka att man väntar barn och inte missfall Hjärta

Linaaaag: STORT GRATTIS! Vad fantastisktHjärta Jag kan absolut inte säga att jag förstår då jag bara har haft ett mf och väldigt tidigt, men jag har försökt lägga testerna åt sidan nu. Jag har tagit 4 tester och sett ökning på alla så försöker sätta mig in i det jag skrev ovan, att jag väntar barn och inte missfall {#emotions_dlg.flower} Kanske kan du prata med bm och få lite tips och trix som kan hjälpa mot din oro?

• Mangoros

Grattis till alla plussar!

Det här är tredje månaden vi försöker. Mensen kom både i mars och apr fastän jag hade symtom (trodde jag). Har nu insett att min kropp inte ter sig som den brukar, dvs brukar inte ha mensvärk, brukar inte ha värk införför ägglossning samt efter ägglossning samt illamående osv. Typiska tecken som jag gick igång på men varje gång jag gjort test vill jag bara gråta.

Jag vet att tre försök inte är mycket men som sagt, jag känner min kropp och det gör är inte normalt för att vara jag så ska till gynekologen igen på måndag. Sist jag var där (förra månaden) fick jag höra att jag har framfall efter senaste förlossning och att hon rekommenderade mig att operera men ska man ha fler barn känns det onödigt och hon höll med. Är det svårare att få barn med framfall?

Symtom idag Bim-3:
    Illsmående, halsbränna, mensvärk, dålig hy, trööööttt men inget utslag på drickan. Blir så jävla jävla trött.

Ni som försökt hur hade ni sex? Vi hade sex VARJE dag under mins fertila dagar just för att pricka. Icke sa nicke. 

Blir så jävla less
  • Sophiee92

GRATTIS alla ni som plussat!

Noterade precis som flera att "BIM maj första barnet" tråden inte längre verkar fungera så jag skriver in mig i den här BIM listan istället. Är idag på BIM -3 eller -4 och har massor av symtom (som vanligt), både ihållande mensvärk och enorm trötthet. Men vågar inte hoppas på något.

Det här blir 8:e försöket för oss... Påbörjat en fertilitetsutredning men hoppas så innerligt att vi ska lyckas på egen hand innan IVF. En jobbig resa är detta minst sagt. 

1/5 augusta0

2/5 Ringingrid 
    2/5 Elina24 34 år, 1:a försöket, 3:e barnet, 1:a gemens.
    2/5 Eal92 1:a försöket 2:a barnet
    3/5 Aducia
    4/5 Sanso
    5/5 millionvoices
    5/5 Esther13 - 2:a försöket, första barnet
    5/5 molly89, 30 år, femte försöket
    7/5 pepsin
    14/5 Kungsbacka, 34 år, 2:a barnet. 
    15/5 emzor1
    16/5 Sophiee92, 30 år, 1:a barnet
    17/5 H0nd3ndär. 4e barnet
    19/5 Rosahimmel86 35 år, 3:e försöket 5:e barnet
    27/5 Paeonia123
    28/5 Fagelfri 9e försök. 34 år. 2:a barn, 1a gemensam.
    10/5 almen28 28 år, 1:a försöket 2:a barnet
  • Sockerbulle1

Hoppar in här pga inaktivitet i andra maj-tråden :)

Fortfarande inte fått bekräftad ÄL i appen, men hade positivt ÄL-test för två dagar sedan. Ser ut som att BIM blir 26 maj. Glad

1/5 augusta0
    2/5 Ringingrid
    2/5 Elina24 34 år, 1:a försöket, 3:e barnet, 1:a gemens.
    2/5 Eal92 1:a försöket 2:a barnet
    3/5 Aducia
    4/5 Sanso
    5/5 millionvoices
    5/5 Esther13 - 2:a försöket, första barnet
    5/5 molly89, 30 år, femte försöket
    7/5 pepsin
    10/5 almen28 28 år, 1:a försöket 2:a barnet
    14/5 Kungsbacka, 34 år, 2:a barnet. 
    15/5 emzor1
    16/5 Sophiee92, 30 år, 1:a barnet
    17/5 H0nd3ndär. 4e barnet
    19/5 Rosahimmel86 35 år, 3:e försöket 5:e barnet
    26/5 Sockerbulle1, försök 5 efter X, 1a barnet
    27/5 Paeonia123
    28/5 Fagelfri 9e försök. 34 år. 2:a barn, 1a gemensam.
Svar på tråden BIM Maj 2022