• Svar på tråden BIM Maj 2022
  • Elliot1

Hej alla! 

Har inte skrivit något i denna tråd men jag har läst mycket i den :) Nu kände jag dock att jag behövde spy ur mig lite.. 

Det här var vårt 5e försök och min cykel har varit 25-26 dagar sen vi började försöka (trackade den inte innan dess). Jag tempar inte men känner av ägglossningen tydligt och får mycket fertilt sekret osv. Och vi brukar ligga ganska mycket under de dagarna jag känner av ÄL, för att inte missa. Testat ÄL-tester men lagt ner det då jag bara blir stressad. 

Nu sitter jag dock här dag 28 utan minsta tecken på
    mens. Har ont i bröstvårtorna och har typ haft lite molande värk som kommit och gått sen ÄL. Det har jag dock ofta mellan ÄL och mens så inget direkt annorlunda. 

Tagit graviditetstest CD26 och idag CD28, alla negativa.

Om man nu inte får bli gravid denna månad heller, kan man inte bara få sin mens då så man kan gå vidare och ta nya tag liksom? Vet att 5 försök inte är mycket men nu börjar man ju bli frustrerad och jag tyckte liksom bara det var kul och spännande de 2 första försöken? Nu är det ju bara ett projekt och om det misslyckas vill man ju bara börja om. Så sitter man istället här och väntar på en försenad mens! 

Det var egentligen bara det jag ville säga. Behövde någonstans att ta ut min frustration :) :) 

• Ella Maja

Uppdatering:
    tog ett tidigt rfsu test igår som visade ett otroligt svagt streck. Imorse vaknade jag med årets illamående, kissade mycket under natten, har haft ihållande molande värk HELA dagen + ont i ena äggstocken. En tydlig smärta liksom. 

testade mig imorse och det visade ingenting, inte ens det svaga strecket som fanns igår? (BIM-7). Har tidigare plussat svagt på Bim-9

• Fyrklöverns
    Ella Maja skrev 2022-05-11 22:57:49 följande:

?Ett plus är alltid ett plus och man kan inte riktigt styra  ödet?.  Så fint skrivet och så sant ??

Vi har bim samma dag visst? 22/5? det ska bli kul att följa varandra och hålla tummar och tår för alla ????när ska du ta nästa test? Är osäker på när jag borde ta? 

Tack :) Vad roligt det har vi visst! När hade du ägglossning? Jag är bara 3 dagar efter ägglossning så det är för tidigt att börja testa. Brukar väl börja där runt äl+7 eller 8 då testerna ska kunna börja visa om ägget fäst. Sist plussade jag på äl+9 (BIM -5)
    Hoppas dina test blir starkare, det kan ju variera lite första veckan. Vad skönt ändå med symtom, det lindrar ju oron lite grann :)

• Mangoros

Gick och la mig och började må så illa att jag var tvungen att gå upp och rätt ut på balkongen för att andas frisk luft. Tog ett test bara för att men negativt. Har lagt mig i sängen igen och illamåendet.. Från helvetet är här, igen.

Har ställt in mig på att mensen kommer på söndag den 15/5 då det inte finns en tillstymmelse av skugga på stickan varesig nu eller tidigare. Exakt såhär kändes jag ju förra månaden också och var helt säker på ett plus.. 

• Fyrklöverns
    Emzor1 skrev 2022-05-12 08:25:04 följande:

Fyrklövern: ja det är roligt! Jag vet inte om det är samma för alla, men med mitt mf blev plusset aldrig helt starkt - det syntes klart och tydligt men hcg gick aldrig uppåt.. så när jag tog ett test då två dagar senare var det exakt likadant, den här gången ökar det tydligt Glad Det är som du säger lite nervöst med att testa tidigt, man blir ju så orolig att det inte ska stanna kvar, men samtidigt får man nog försöka tänka att man väntar barn och inte missfall Hjärta

Linaaaag: STORT GRATTIS! Vad fantastisktHjärta Jag kan absolut inte säga att jag förstår då jag bara har haft ett mf och väldigt tidigt, men jag har försökt lägga testerna åt sidan nu. Jag har tagit 4 tester och sett ökning på alla så försöker sätta mig in i det jag skrev ovan, att jag väntar barn och inte missfall {#emotions_dlg.flower} Kanske kan du prata med bm och få lite tips och trix som kan hjälpa mot din oro?

Mitt var väldigt svagt först och blev lite starkare, sen stannade det av helt. Jag blev orolig men slutade testa, sen kom blödningen efter några dagar så klart. Tufft det där att fortsätta testa, man vill veta fast samtidigt inte. Men ja du har så rätt, är man gravid så är man :) då får man försöka glädjas och bara tänka positivt. 

linaaaag skrev 2022-05-11 23:36:05 följande:

Hej . 

idag -3 BIM plussade jag äntligen !!! Är överlycklig men samtidigt livrädd för har 3 missfall i bagaget. 

Jag vet knappt hur jag ska hantera detta . Oron och ångest över att det ska gå fel igen ? men samtidigt så lycklig ! 

Stort grattis Lina! Jag förstår också oron. Försök att fokusera på lyckan och om du har svårt att släppa oron så finns det hjälp att få, prata med din barnmorska :) Kram och lycka till! <3

• Ella Maja
    Fyrklöverns skrev 2022-05-12 23:14:52 följande:

?Ett plus är alltid ett plus och man kan inte riktigt styra  ödet?.  Så fint skrivet och så sant ??

Vi har bim samma dag visst? 22/5? det ska bli kul att följa varandra och hålla tummar och tår för alla ????när ska du ta nästa test? Är osäker på när jag borde ta? 

Tack :) Vad roligt det har vi visst! När hade du ägglossning? Jag är bara 3 dagar efter ägglossning så det är för tidigt att börja testa. Brukar väl börja där runt äl+7 eller 8 då testerna ska kunna börja visa om ägget fäst. Sist plussade jag på äl+9 (BIM -5)
    Hoppas dina test blir starkare, det kan ju variera lite första veckan. Vad skönt ändå med symtom, det lindrar ju oron lite grann :)

Jag är 4-5 dagar efter ÄL, också tidigt för att testa men kunde inte låta bli. Köpte cb digital som jag tänkte testa på söndag. Är det för tidigt kanske? Mina symtom har varit grova idag, speciellt molande mensvärken som har hållit hela dagen. Är ganska säker på att jag inte är gravid tyvärr men förstår inte dessa symtom. Hur är de så grova haha 
  • Fyrklöverns
    Ella Maja skrev 2022-05-12 23:45:54 följande:
    Jag är 4-5 dagar efter ÄL, också tidigt för att testa men kunde inte låta bli. Köpte cb digital som jag tänkte testa på söndag. Är det för tidigt kanske? Mina symtom har varit grova idag, speciellt molande mensvärken som har hållit hela dagen. Är ganska säker på att jag inte är gravid tyvärr men förstår inte dessa symtom. Hur är de så grova haha 
    Det är nog lite tidigt, ägget fäster efter 5-6 dagar och sen tar det en eller två dagar för hcg att upptäckas i urinen. Det testet du la upp, var det testa tidigt? Du tog det bara nån dag efter ägglossningen om jag räknar rätt. Borde inte kunna visa så tidigt, men hoppas att du är gravid ändå :) symtomen är riktigt lovande, kanske är det livmodern som expanderar om ägget börjar ta fäste :) CB digital verkar vara de mest pålitliga enl min erfarenhet, det visade trots att jag hade knappt synbart test på vanlig sticka. Det är många test som visat svaga linjer men det inte varit något annars. Det finns en chans att det digitala kan visa på söndag, då är du äl +7 eller 8. Om du inte vill slösa det så tidigt kan du testa med något tidigt test så länge och vänta nån dag till :)
  • Ella Maja
    Fyrklöverns skrev 2022-05-13 09:08:56 följande:
    Det är nog lite tidigt, ägget fäster efter 5-6 dagar och sen tar det en eller två dagar för hcg att upptäckas i urinen. Det testet du la upp, var det testa tidigt? Du tog det bara nån dag efter ägglossningen om jag räknar rätt. Borde inte kunna visa så tidigt, men hoppas att du är gravid ändå :) symtomen är riktigt lovande, kanske är det livmodern som expanderar om ägget börjar ta fäste :) CB digital verkar vara de mest pålitliga enl min erfarenhet, det visade trots att jag hade knappt synbart test på vanlig sticka. Det är många test som visat svaga linjer men det inte varit något annars. Det finns en chans att det digitala kan visa på söndag, då är du äl +7 eller 8. Om du inte vill slösa det så tidigt kan du testa med något tidigt test så länge och vänta nån dag till :)

Precis tog testet två dagar efter ÄL, dock är jag lite osäker på när det var ÄL eftersom jag tog ut min p-stav i april, men enligt appen så är hade jag ÄL då och vi myste under hela min fertila vecka. 

Testet jag la upp var tidigt test. Jag ska nog göra som du säger, ta ett billigt tidig rfsu test på söndag och se innan jag använder cb. Hur håller man sig sysselsatt och tålmodig? Hjälppppp. Har haft konstant molande värk i flera dagar. 

• Mandelblomman

Hoppar också in här då andra ?BIM maj? tråden inte funkar? Rynkar på näsan  Jag har BIM imorgon och har inte gjort något test ännu. Idag har jag fått molande värk i magen (typ som mensvärk), ont i nedre delen av ryggen och en aning ömma bröst. Även vattniga flytningar? Har aldrig haft det innan mens förut. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, men min magkänsla säger tyvärr att mensen är på G. Jag tempar med NC och temperaturen är fortfarande en bra bit över linjen. Vad tycker ni? Ska jag ta ett test nu ikväll eller ska jag vänta till imorgon? <3

1/5 augusta0
    2/5 Ringingrid
    2/5 Elina24 34 år, 1:a försöket, 3:e barnet, 1:a gemens.
    2/5 Eal92 1:a försöket 2:a barnet
    3/5 Aducia
    4/5 Sanso
    5/5 millionvoices
    5/5 Esther13 - 2:a försöket, första barnet
    5/5 molly89, 30 år, femte försöket
    7/5 pepsin
    10/5 almen28 28 år, 1:a försöket 2:a barnet
    14/5 Kungsbacka, 34 år, 2:a barnet.
    14/5 Mandelblomman 
    15/5 emzor1
    16/5 Sophiee92, 30 år, 1:a barnet
    17/5 H0nd3ndär. 4e barnet
    19/5 Rosahimmel86 35 år, 3:e försöket 5:e barnet
    26/5 Sockerbulle1, försök 5 efter X, 1a barnet
    27/5 Paeonia123
    28/5 Fagelfri 9e försök. 34 år. 2:a barn, 1a gemensam.
  • Fagelfri

Hej alla! Vill någon hjälpa mig att tolka ÄL-test?

jag har tagit hela veckan. NC säger jag borde ha ÄL på söndag och denna månad testar vi ÄL-tester för första gången också. I förrgår och idag var svaga test-streck dvs. Negativt. Igår var det starkt men oklart om det är Linda starkt som kontroll-strecket? jag och mannen är oense om det är positivt eller ej?

iom att det blev svagare idag så borde ju peaken då varit igår? igår hade jag också väldigt ÄL-smärta så jag fick använda vetekudde. Någon rutinerad testare där ute? Bifogar gårdagens bild.
Svar på tråden BIM Maj 2022