• Fri 15 Apr 2022 21:36
    7995 visningar
    13 svar
    13
    7995

    Personlig assistent ( orimliga tider)

    Jag jobbar som personlig assistent och mår verkligen piss över mina arbetstider. Vet inte om de är jag som är för svag/dålig?

    Mina tider ( vaken natt)

    Vecka 1:

    mån: 20:30 - 10:00

    ons: 20:30 - 08:00

    tors 20:30 - 08:00

    vecka 2:

    tis: 20:30 - 10:00

    fre 20:30 - 10:00 eller 16:30 - 10:00

    lör: 20:30 - 10:00

    sön: 20:30 - 08:00

    Går de runt så och i många fall tvingas man hoppa in pga sjukdom.

    Nu har dem börjar åka till sommarhuset och de tar mig 2 Tim extra att åka dit enkelväg vilket betyder att jag knappt ibland får någon sömn. Ca 5 Tim Men då ska jag sova, äta och sköta min egna hygien.

    Jag tycker att de är jobbigt som fan och har börjat gråta innan jag ska till jobbet men även efter. + humörsvängningar.  Känner inte igen mig själv alls.

    jag tyckte de va jobbigt även när de var i stan och då var de bara 40 min enkelresa men jag hinner inte repa mig pga schemat.

    överdriver jag eller är detta sådant jag ska finna mig i? 

    Detta är ett privat företag!


     

  • Svar på tråden Personlig assistent ( orimliga tider)
  • Fri 15 Apr 2022 22:24
    #1

    Kolla med ditt fack

  • Sat 16 Apr 2022 09:17
    #2

    Det ser ut som helt normala arbetstider inom det yrket och du borde hinna med både sömn och hygien mellan passen. Ta inte på dig något extra om du inte vill och med tanke på hur lång körtid du har skulle jag se mig om efter ett annat jobb.

  • Majonn­äs
    Sat 16 Apr 2022 11:25
    #4

    Sök nytt jobb, du ska uppenbarligen inte jobba som personlig assistent! 

  • Sat 16 Apr 2022 12:20
    #5

    Helgerna vecka 2 saknar en halvtimme för dygnsvila, i övrigt ser väl schemat vettigt ut. Kanske passar det dig inte att jobba natt?