Eurydike skrev 2025-04-06 13:31:25 följande:
En solig gästhamn låter bättre det! Så synd att du har haft fler anfall och jag förstår att det påverkar dig efteråt. Jag vet inte exakt vad som händer i din kropp när det blir så, men att få ett anfall måste ju vara traumatiskt för kroppen. Då är det inte alls konstigt att man blir både fysiskt och psykiskt nedsatt. Det hade varit konstigare om du bara kunde gå vidare som om inget hänt. Ja, fundera vidare på om det finns något du kan göra för att minska anfallen!
Jag tycker faktiskt mycket om att dyka, men gör det nog helst lite så där för att leta skatter på sjöbotten. Än så länge har jag inte hittat någon riktig skatt, men jag är säker på att det kommer en vacker dag 🤑🐚 Sedan om skatten är en kista fylld med guldpengar, en extra vacker snäcka eller en ring från en gammal pirat återstår att se. Ja, sjöar kan verkligen ge ett ombonat intryck. Jag tycker om både hav och sjöar, men på olika vis. Sjön är liten och hemtrevlig (i brist på bättre ord) och havet är oändligt (ändligt) stort 🌊 Jag tycker om skatterna du hittat! Fick en känsla av att jag frågat om det förut när jag läste svaren. En peng är ju alltid en peng och en vacker dag kanske du hittar ett lås där nyckeln passar. Kanske i det där mystiska gamla skrinet som jag skrev om i den andra tråden. Vem vet ☺️
Det som sker är att det oftast först kommer en förkänning, en så kallad aura, det känns väldigt konstigt, därefter försvinner medvetandet och kroppen krampar då enligt vittne. Hinner jag inte reagera på förkänningen så faller jag mer eller mindre handlöst, och jodå, jag har slagit mig mer än en gång. Då jag vaknar upp är jag helt väck, jag förstår nästan ingenting eller vad som har hänt och minnet över de närmsta timmarna är borta och återkommer bit för bit, utom kanske den allra första tiden vid uppvaknandet. Ibland bryter jag ihop helt och gråter. Också dagarna efter kan jag känna mig trött och inte helt bra. Träningsvärken från kramperna kan sitta i ett tag. I morgon är det meningen att jag ska börja med medicin igen, förra gången vågade jag inte mer på grund av biverkningar. Den här gången måste jag försöka mer.
Nog kommer det! Du vet säkert redan, men dyk inte med simglasögon, de går inte att tryckutjämna då man inte kan blåsa ut luft i dem som i ett cyklop. Med simfötter så går det snabbare att ta sig nedåt och omkring under vattnet. Öronen får man också tryckutjämna, efter sådär 12 meter eller så och nedåt är trycket ganska påtagligt, eller så är jag känslig. Ja verkligen, sjöar kan vara riktigt mysiga! Haha, ja det vore något det! Kanske att skrinet i sin tur skulle innehålla en nyckel som skulle gå till ett annat lås?