• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-25 19:38:48 följande:
    Jag har i och för sig varit irriterad vissa dagar, exempelvis att datorn varit långsam och dylikt, tänk om det skulle kunna vara ett symptom. Och en kväll då jag skulle duscha kom jag på att en tvål blivit kvar i köket, där det var tänt, så jag går dit ut och nappar åt mig den, samtidigt som jag ser att någon går förbi på gatan utanför och får syn på mig. Jag var alltså inte klädd och fick givetvis bråttom tillbaka till duschen. Det var obetänksamt, tänk om det också skulle kunna vara ett symptom. Eller så blir vi alla irriterade och obetänksamma ibland. Kanske att jag borde höra med läkaren, vad gäller det här ämnet kanske jag är överkänslig.

Ja, försiktighet kan löna sig många gånger.
    Säkerligen ingen fara...stress och lättretlig kan vi alla vara fast att det inte är så ofta ändå.
    Jaja vi får tro att personen på gatan blev glad...det är kanske det finaste han sett på år och dar! 😃

Inget dumt dock att prata med läkaren...tänker på allergi, dosering, eventuella biverkningar osv.

Råkat visa sig naken har vi alla gjort...jag var 15 och var hemma hos min första tjej som var 16, hennes kompis var 15 som jag och vi alla skulle göra oss klara att gå och lägga oss. Hennes kompis skulle sova över och exet var inne och tog en snabbdusch.
    Jag skulle ta av jeansen och råkade (med handen på hjärtat) få tag i kalsongerna och slita ner både jeans och kalsonger samtidigt...jag stod upp och kompisen satt på en soffa inte två meter bort...hon tappade hakan och jag blev röd som en tomat 🤪

Ooja försiktighet är inget dumt det! 
  • fultextad användarhandbok
    burleskburkläsk skrev 2025-04-25 19:51:39 följande:
    Säkerligen ingen fara...stress och lättretlig kan vi alla vara fast att det inte är så ofta ändå.
    Jaja vi får tro att personen på gatan blev glad...det är kanske det finaste han sett på år och dar! 😃

Inget dumt dock att prata med läkaren...tänker på allergi, dosering, eventuella biverkningar osv.

Råkat visa sig naken har vi alla gjort...jag var 15 och var hemma hos min första tjej som var 16, hennes kompis var 15 som jag och vi alla skulle göra oss klara att gå och lägga oss. Hennes kompis skulle sova över och exet var inne och tog en snabbdusch.
    Jag skulle ta av jeansen och råkade (med handen på hjärtat) få tag i kalsongerna och slita ner både jeans och kalsonger samtidigt...jag stod upp och kompisen satt på en soffa inte två meter bort...hon tappade hakan och jag blev röd som en tomat 🤪

Ooja försiktighet är inget dumt det! 
    Ja, man får väl ta det på det viset istället, kanske att jag gjorde honom lite glad, annars hade han väl tittat bort, det kan jag i så fall bjuda på, men lite dumt blev det nog.

Jag har ganska regelbunden kontakt med läkaren just gällande det som väl är. Speciellt vad gäller biverkningar och hur upptrappningen ska se ut.

Haha! Där kom nog skrattet, men inte åt dig, utan åt själva situationen. Nåja, misstag gör vi alla lite då som då. Uppenbarligen har vi blottat oss ofrivilligt bägge två, vilket återigen bevisar att försiktighet kan vara bra! Förhoppningsvis blev det ingen desto mer pinsam situation er emellan sedan. Tack för inpasset, det är ett väldigt känsligt ämne för mig, så det var ändå skönt att det gick att lätta upp. Hoppas att du får en god natt, så skrivs vi igen.
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-25 21:14:18 följande:
    Ja, man får väl ta det på det viset istället, kanske att jag gjorde honom lite glad, annars hade han väl tittat bort, det kan jag i så fall bjuda på, men lite dumt blev det nog.

Jag har ganska regelbunden kontakt med läkaren just gällande det som väl är. Speciellt vad gäller biverkningar och hur upptrappningen ska se ut.

Haha! Där kom nog skrattet, men inte åt dig, utan åt själva situationen. Nåja, misstag gör vi alla lite då som då. Uppenbarligen har vi blottat oss ofrivilligt bägge två, vilket återigen bevisar att försiktighet kan vara bra! Förhoppningsvis blev det ingen desto mer pinsam situation er emellan sedan. Tack för inpasset, det är ett väldigt känsligt ämne för mig, så det var ändå skönt att det gick att lätta upp. Hoppas att du får en god natt, så skrivs vi igen.
    Fast väldig skillnad om du hade gjort nåt mer än bara stått där...det kunde varit mycket värre!

Mycket bra att det hålls koll på och tas seriöst...det är riktigt bra!

Härligt att det livade upp och att du fick skratta, det glädjer mig...och vet du vad, vi är bara människor 😃

Nej det var inget konstigt sedan, vi kom överens om att hålla det för oss själv för jag tror inte att hon hade trott på det.

Såklart, skratta mer och ha det gott...så skrivs vi!

Natti natti 
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-25 18:39:58 följande:
    Jag ville egentligen bara tipsa om även Kanteletar, ett systerverk till Kalevala. En av de mer kända balladerna finns här i kort sammanfattning på svenska: sv.wikipedia.org/wiki/Elins_d%C3%B6d

I nordisk mytologi finns det mycket att hämta för ett sådant projekt kan jag tro. Lykka till!
    Så spännande! Det måste jag kolla in 👀
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2025-04-24 23:29:20 följande:

Warning! Feverish rambling incoming!

*host, host, host, host*

Det är sååååååå kul att ha astma. Förkyld i 4-5 dagar, hosta i 4-5 veckor. YAY!

Jag hittade min storebrors musikpärm från mellanstadiet. Mycket intressant de lät 11-åringar sjunga för 30 år sen. I Folkviseton, Du käre lille snickerbo, Mio, min Mio, Bellmans Måltidssång... Roxettes Sleeping in my car... Wild times, friends. Wild times. 

De sålde ut påskgodis på hemköp. Lindt-kaniner för 10 spänn. Mums!

Jag har börjat skriva på en ny fantasy. Jag tänker väva in en del nordisk mytologi, folktro och sägner den här gången. Mest som bakgrunds / world building element. Är det något ni anser måste få lite representation? Finns risk att det även dyker upp något från Kalevala också. Jag är fånigt förtjust i bådadera.

Rant end... 

Det låter verkligen tufft med astma!

Angående sånger man sjöng på mellanstadiet så sitter vissa av dem i huvudet än och lär väl göra det tills man trillar av pinn. Jag vill ha blommig falukorv till lunch, Skrammelbil, Där hemma på vår gård står en gammal Ford, Det var så roligt jag måste skratta det kom en trekantig gubbe in? och så vidare. Jag minns hur låtarna går, men inte vad de heter.

Lindt-kaniner för en tia är ett riktigt fynd! 🐰

Helt klart tummen upp till att väva in nordisk mytologi, folktro och sägner i din nya fantasy! 👍
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-24 21:15:44 följande:
    Du är en riktig dykare du! Dessutom spar man ju luft på att inte behöva tryckutjämna ett cyklop. Visst blir sikten lite suddigare utan cyklop, men det går nog helt bra. Ljuset räcker en bra bit soliga sommardagar ändå. Ja, eller så hade vi helt enkelt tillverkat ett lås som nyckeln hade passat i. Så slipper man prova på främmande lås också, och att någon kanske undrar vad man har dit att göra och vad man dyrkar efter.Solig Tillverka en lösning på en sorts gåta. Tja, varför int!
    Ja, det funkar utan också och är väldigt effektivt precis som du skriver! Suddig syn kan bjuda på spännande upplevelser. En död fisk kan bli en skatt och tvärtom 😅 Det låter som en bra idé istället för att leta efter det där jäkla låset resten av livet! 🙃 Jo, lite mysko verkar det nog att stryka runt med en nyckel och prova främmande lås. Kanske blir man själv inlåst rätt vad det är 🚔
  • Eurydike

På tal om lås så hittade jag ett spännande lås häromdagen och då tänkte jag på dig och den här ovanliga diskussionen! Jag vet inte vad det är eller var nyckeln är, men jag blev sugen på att öppna det och se vad som finns inuti 🥲
  • Snälla Killen

Jag var inne på Butricks tidigare idag och kunde inte låta bli att köpa en "schnel hest" mask...

Snäll? Definiera snälla...
  • Eurydike
    Anonym (Stooler) skrev 2025-05-16 02:25:45 följande:

Tungan ute
    Nämen, tack så mycket Stooler! 🤩

Nu vet jag vad som finns inuti och ska bara lyckas lista ut vad det är. Det ser ut som en gammal (mini)räknare eller kassaapparat 😅
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!