• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Aniiee

Jag är död! Det här är fan värre än Tokyo..... Kan det komma lite regn här ute, tack?

Annars har jag ett ny projekt: "cyckla" (virtuellt, med träningscyckel) frårn Kirkenes i norra Norge till Aten i Grekland, längd Europas kust, med avstickare till GB och Irland. 

Annars mår du?

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • FredrikLiksom
    Aniiee skrev 2025-07-24 23:33:06 följande:

Jag är död! Det här är fan värre än Tokyo..... Kan det komma lite regn här ute, tack?

Annars har jag ett ny projekt: "cyckla" (virtuellt, med träningscyckel) frårn Kirkenes i norra Norge till Aten i Grekland, längd Europas kust, med avstickare till GB och Irland. 

Annars mår du?

Håller med! Det är lite väl torrt och varmt just nu.
    cykla virtuellt? Wut?

Du hittar alltid alla moderna grejer jag inte hört talas om.
    Smart grej.

Jo tack, det är bara fint! Även om jag skulle vilja ha lite mer semester.

• Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2025-07-24 23:16:27 följande:

Trådlyft!

2 månaders sen det hände något här. 

Hur mår ni?

Hallå där i natten!

Under de här 2 månaderna har jag äntligen vuxit upp och slutat göra allt som är roligt. Jag har gått och lagt mig innan nattugglan och klivit upp före tuppen. Dessutom har jag inte rört en endaste droppe kaffe!

Skojade bara 😂 Allt är precis som förut!

Men jag mår bra och Fultextad får vi nog inget svar från just nu, för hon har gett sig ut på äventyr ⛵️ Själv har jag haft semester! En riktig långkörare 😎

Var har du hittat på på semestern?

• FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2025-07-26 01:40:40 följande:

Hallå där i natten!

Under de här 2 månaderna har jag äntligen vuxit upp och slutat göra allt som är roligt. Jag har gått och lagt mig innan nattugglan och klivit upp före tuppen. Dessutom har jag inte rört en endaste droppe kaffe!

Skojade bara 😂 Allt är precis som förut!

Men jag mår bra och Fultextad får vi nog inget svar från just nu, för hon har gett sig ut på äventyr ⛵️ Själv har jag haft semester! En riktig långkörare 😎

Var har du hittat på på semestern?

Gott med långsemester!
    Jag har också låtit bli att skärpa mig.

Det har blivit några dagar på hotell och lite sightseeing inom landet men för det mesta har jag faktiskt gjort ingenting vilket känns rätt bra. Jag har inte ens gjort de grejer jag hade planerat snygga till här hemma.

Värmen gör mig lite immobiliserad. Men det är ok! Jag har ju resten av året på mig att fixa.

Roligt att Fultextad är på äventyr. Jag tänker mig att det handlar om segling.
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2025-07-26 07:40:55 följande:
    Gott med långsemester!
    Jag har också låtit bli att skärpa mig.

Det har blivit några dagar på hotell och lite sightseeing inom landet men för det mesta har jag faktiskt gjort ingenting vilket känns rätt bra. Jag har inte ens gjort de grejer jag hade planerat snygga till här hemma.

Värmen gör mig lite immobiliserad. Men det är ok! Jag har ju resten av året på mig att fixa.

Roligt att Fultextad är på äventyr. Jag tänker mig att det handlar om segling.
    Din semester låter trevlig! 😎 Att göra ingenting är viktigt som omväxling och du kan snygga till i hemmet sedan när du får lust. Jag har också rest lite inom landet. Det har blivit några turer till Göteborg och jag har besökt Liseberg, Konstmuseet och Naturhistoriska. Häromdagen var jag i Borås och åt på Café Viskan och kikade på konstmuseet där. Dessutom åt jag jättegod gelatoglass i Jönköping och en glass med 8 kulor på Crêperiet i Alingsås. Du kan se den glassen på min profilbild 😋

Ja, värmen kan vara lite utmattande så här års! Jag kan tipsa om att plocka svamp i skogen, där är det lite svalare och svampen växer som ogräs 🍄

Du gissar rätt! En båt är inblandad, men jag är osäker på om det är en segelbåt. Oavsett så befinner hon sig i sitt rätta element, ute till havs 🌊
  • FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2025-07-27 02:25:06 följande:
    Din semester låter trevlig! 😎 Att göra ingenting är viktigt som omväxling och du kan snygga till i hemmet sedan när du får lust. Jag har också rest lite inom landet. Det har blivit några turer till Göteborg och jag har besökt Liseberg, Konstmuseet och Naturhistoriska. Häromdagen var jag i Borås och åt på Café Viskan och kikade på konstmuseet där. Dessutom åt jag jättegod gelatoglass i Jönköping och en glass med 8 kulor på Crêperiet i Alingsås. Du kan se den glassen på min profilbild 😋

Ja, värmen kan vara lite utmattande så här års! Jag kan tipsa om att plocka svamp i skogen, där är det lite svalare och svampen växer som ogräs 🍄

Du gissar rätt! En båt är inblandad, men jag är osäker på om det är en segelbåt. Oavsett så befinner hon sig i sitt rätta element, ute till havs 🌊
    Härligt! Jag har också varit på Naturhistoriska, fast i Sthlm. På Naturhistoriska i Göteborg har jag inte varit sen skolan. Dit måste jag nog ta en tur snart.

Alingsås har jag inte heller varit sen skolan. Det kanske är en trevlig stad?
  • burleskburkläsk

Nattugglor mitt i dagssolen, det var otippat! ✌️😛

Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Aniiee
    FredrikLiksom skrev 2025-07-26 07:40:55 följande:
    gjort ingenting 
    Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting
    Tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring
    Onsdag går jag ut och vankar
    Torsdag sitter jag i tankar
    Fredag gör jag vad jag vill
    Lördag stundar helgen till
    Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Eurydike
    burleskburkläsk skrev 2025-07-27 15:30:11 följande:

Nattugglor mitt i dagssolen, det var otippat! ✌️😛

Att vara nattuggla är ett ärofyllt heltidsjobb så vi passar på att kraxa oss hesa dygnet runt 😂✌️🦉
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2025-07-27 13:37:36 följande:
    Härligt! Jag har också varit på Naturhistoriska, fast i Sthlm. På Naturhistoriska i Göteborg har jag inte varit sen skolan. Dit måste jag nog ta en tur snart.

Alingsås har jag inte heller varit sen skolan. Det kanske är en trevlig stad?
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!