• MagganTop

BF JANUARI 2023

Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023Hjärta 

• Svar på tråden BF JANUARI 2023
  • Lilablommande
    ems1991 skrev 2022-07-06 12:55:58 följande:

Hej tjejer! Vi gjorde Nipt för två veckor sen och nu kom resultatet. Nipt är normalt och vi väntar en liten tjej skriver läkaren Glad Hjärta

Grattis!! Åh va roligt, en liten flickaHjärta och nu har ni både strålande resultat på Kub och en nipt som bekräftar det. Hoppas att du kan njuta och lita på din graviditet nu, det förtjänar du!

Men där ser man, hon som gjorde ultraljudet gissade kanske lite för tidigt då iom att hon trodde pojke till 80%Skrattande
  • 2023 händer de

Hej!

Jag väntar mitt fjärde barn, bf 1/1. Min sambos första.

Trodde jag var påväg in i klimakteriet då min mens betett sig så konstigt senaste året å sedan uteblev. Men det var visst av andra orsaker den försvann :D

Det ska bli riktigt roligt att se hur den här graviditeten blir och sedan tiden efter, då jag lärt mig så mycket mer om vad kroppen behöver än vad jag visste under mina tidigare graviditeter (yngsta barnet är 13 år). Helt andra förutsättninga!

Vi har inte berättat för barnen än, men min dotter börjar nog ana något, tycker att hennes blick dras till magen ibland, som nu börjat puta lite <3 Det är lite nervöst, har ingen aning om hur de kommer reagera.

• ems1991
    Lilablommande skrev 2022-07-06 17:43:46 följande:
    Grattis!! Åh va roligt, en liten flickaHjärta och nu har ni både strålande resultat på Kub och en nipt som bekräftar det. Hoppas att du kan njuta och lita på din graviditet nu, det förtjänar du!

Men där ser man, hon som gjorde ultraljudet gissade kanske lite för tidigt då iom att hon trodde pojke till 80%Skrattande
    Ja det känns jätte skönt att få så bra besked Glad Hjärta  Ja vi blev lite paff när Nipt resultatet kom och stod tjej då vi tänkte att hon har säkert rätt. Det är säkert en pojke men som sagt det är ju väldigt tidigt och lätt att se fel. Hon var ju inte helt hundra. Men roligt att veta så man kan vara lite förberedd och börja fundera på namn osv Glad Har ni tagit reda på kön?
  • Lilablommande
    ems1991 skrev 2022-07-07 13:36:22 följande:
    Ja det känns jätte skönt att få så bra besked Glad Hjärta  Ja vi blev lite paff när Nipt resultatet kom och stod tjej då vi tänkte att hon har säkert rätt. Det är säkert en pojke men som sagt det är ju väldigt tidigt och lätt att se fel. Hon var ju inte helt hundra. Men roligt att veta så man kan vara lite förberedd och börja fundera på namn osv Glad Har ni tagit reda på kön?
    Ja vi väntar en liten pojkeGladHjärta
  • ems1991
    Lilablommande skrev 2022-07-07 20:54:20 följande:
    Ja vi väntar en liten pojkeGladHjärta
    åh så mysigt Glad Hjärta
  • Anonym (Mina)

En vecka till KUB. Är såååå dålig på att vänta. Otålig är bara förnamnet Drömmer

Hur mår alla? Glad

• MagganTop
    Anonym (Mina) skrev 2022-07-08 13:08:01 följande:

En vecka till KUB. Är såååå dålig på att vänta. Otålig är bara förnamnet Drömmer

Hur mår alla? Glad

Helt ogravid, förutom foglossning Oskyldig hade inga symtom i min förra graviditet heller så hoppas jag slipper denna gång medFlört bara denna oro som ger en hjärnspöken. Spännande med kub Hjärta
  • Anonym (Mina)
    MagganTop skrev 2022-07-08 18:31:25 följande:
    Helt ogravid, förutom foglossning Oskyldig hade inga symtom i min förra graviditet heller så hoppas jag slipper denna gång medFlört bara denna oro som ger en hjärnspöken. Spännande med kub Hjärta
    Oj, foglossning redan, kämpa på Glad. Jag känner mig verkligen 0% gravid, har svårt att förstå fortfarande. Det enda är väl oro såklart, men så kommer det nog vara hela vägen. Fick gå tillbaka på progesteron (gjort FET) nästan direkt efter jag slutade för några veckor sedan. Verkar som att moderkakan sitter precis vid livmoderhalsen, så fick blödningar när jag försökte sluta. Får se vad de säger på KUB, skönt att slippa blöda iaf även om prog. blir kladdigt. 
  • MagganTop
    Anonym (Mina) skrev 2022-07-09 12:51:04 följande:
    Oj, foglossning redan, kämpa på Glad. Jag känner mig verkligen 0% gravid, har svårt att förstå fortfarande. Det enda är väl oro såklart, men så kommer det nog vara hela vägen. Fick gå tillbaka på progesteron (gjort FET) nästan direkt efter jag slutade för några veckor sedan. Verkar som att moderkakan sitter precis vid livmoderhalsen, så fick blödningar när jag försökte sluta. Får se vad de säger på KUB, skönt att slippa blöda iaf även om prog. blir kladdigt. 
    Ja, men fick barn för 8 månader sedan så är nog därför det kommer så tidigt denna gång Oskyldig jag hade oxå placenta previa sist med blödningar, som tur var klättrade moderkakan uppåt i takt med att magen växte så jag kunde föda vaginalt Glad
  • Anonym (Mina)
    MagganTop skrev 2022-07-09 19:07:02 följande:
    Ja, men fick barn för 8 månader sedan så är nog därför det kommer så tidigt denna gång Oskyldig jag hade oxå placenta previa sist med blödningar, som tur var klättrade moderkakan uppåt i takt med att magen växte så jag kunde föda vaginalt Glad
    Haha, jaha men dåså :) när började foglossning i förra graviditeten? Ja, jag har läst att det är väldigt vanligt att den klättrar upp så får hoppas att det blir så för mig också :). 
Svar på tråden BF JANUARI 2023