• MagganTop

BF JANUARI 2023

Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023Hjärta 

• Svar på tråden BF JANUARI 2023
  • Lilablommande
    ems1991 skrev 2022-07-15 12:10:33 följande:
    Vi gjorde Nipt och fick på sms från läkaren att resultatet var normalt, låga risker och att vi väntade en flicka Glad
    Vi fick samtal från en BM som meddelade att det inte fanns några avvikelser sedan frågade hon om vi ville få svar på kön där och då (vi väntar en pojkeHjärta) Sen skickade dom hem provresultatet med post och där stod kön väldigt tydligt på första sidan. 
  • Anonym (Mina)

Med mitt nya bf efter KUB (fick svar på blodprovet också, 1:50000. Skönt Glad) går jag in i vecka 15 idag och därmed andra trimester. Berättade för min familj i helgen. Känns lite mer på riktigt men också läskigt. 

• Anonym (2a gången gillt)

Tack alla för svar! Och härligt med så många positiva kub- och nipt-resultat Skrattande 

Vi bor i Stockholm och fick veta att jag får veta svaret på nipt (så länge allt ser bra ut) genom att logga in på Karolinskas labresultat-sida, med ett aktivt val på en länk för att se kön. 

• Anonym (Mina)
    MagganTop skrev 2022-07-18 21:13:52 följande:

V 16 idag (15+0) och kände idag fladder Hjärta så underbar känsla

Åh vad mysigt Hjärta Längtar!
  • MagganTop

Vägde mig för skojs skull idag och har bara gått upp 0.3kg, är i v 17. Läste att till v 20 bör man gått upp 5 kg, bör jag vara orolig? Säkert ingen fara men man blir ju så nojig för allt Skrikandes har inte spytt eller haft illamående så beror inte på det

• Anonym (Mina)
    MagganTop skrev 2022-07-23 17:28:40 följande:

Vägde mig för skojs skull idag och har bara gått upp 0.3kg, är i v 17. Läste att till v 20 bör man gått upp 5 kg, bör jag vara orolig? Säkert ingen fara men man blir ju så nojig för allt Skrikandes har inte spytt eller haft illamående så beror inte på det

Säkert ingen fara, jag har som mest gått upp 1,5 kg hittills. Men det är nog mest all vätska jag får i mig, dricker ca 3 liter om dagen så det är nog lite missvisande Glad Hur var det i förra graviditeten? Kanske också är för du är mer aktiv och tar hand om en liten. 

Idag var jag och badade utomhus för första gången som gravid. Fick en brun spotting nu på kvällen, så himla trist. Hoppas det inte blir mer irriterat Rynkar på näsan 
  • MagganTop
    Anonym (Mina) skrev 2022-07-23 21:42:42 följande:
    Säkert ingen fara, jag har som mest gått upp 1,5 kg hittills. Men det är nog mest all vätska jag får i mig, dricker ca 3 liter om dagen så det är nog lite missvisande Glad Hur var det i förra graviditeten? Kanske också är för du är mer aktiv och tar hand om en liten. 

Idag var jag och badade utomhus för första gången som gravid. Fick en brun spotting nu på kvällen, så himla trist. Hoppas det inte blir mer irriterat Rynkar på näsan 
    Ja så kan det säkerligen vara! förra graviditeten gick jag upp tot 14kg men kommer inte ihåg hur det var fördelat under trimesterna. 
  • Anonym (Luna)
    Lilablommande skrev 2022-07-15 13:54:12 följande:
    Vi fick samtal från en BM som meddelade att det inte fanns några avvikelser sedan frågade hon om vi ville få svar på kön där och då (vi väntar en pojkeHjärta) Sen skickade dom hem provresultatet med post och där stod kön väldigt tydligt på första sidan. 
    Är det första barnet? :)
Svar på tråden BF JANUARI 2023