BF JANUARI 2023
Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023
Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023
Kul att det är några som skrivit hittills. Hoppas att ni hade en mysig midsommar.
Jag är i vecka 10+3 nu efter FET. Varit på ultraljud två gånger, nästa på onsdag. Jag slutade med östrogen och progesteron denna vecka och är inne på dag tre utan. Dock så började jag få brun spotting igår. Men det är förhoppningsvis bara irritation från att ha gått på det i åtta veckor.
Jag har inte heller haft några direkta symptom så vi får väl se om det börjar om nån vecka då
Under en vecka, kanske vecka 7/8 var jag ganska trött och extremt hungrig. Men det är det typ. Brösten gör väl lite lite ont om jag trycker på dem eller har tighta toppar. Men kan lika väl ha varit från medicinerna.
Beställde hem en doppler igår som kom imorse (för att stilla oron efter spotting). Och jag lyckades hitta ett jättesnabbt hjärta en biten under naveln. 
Hej!
Skrev ett inlägg tidigare men verkar försvunnit ????????
Finns det plats för en till gravid med bf 24/1 enligt sista mensen? ???? Väntar mitt femte barn ????
Har försökt gått tillbaka och hängt med i gruppen men var ju en hel del sidor ???? Såg iaf att det skapas en grupp på Facebook, är gärna med i den om det finns plats ????
Insåg nu att man inte kunde använda emojis från tangentbordet därav alla frågetecken :)
Jag går in i vecka 14 i dag, 13+0 vilket känns helt magiskt!
Detta är första barnet, gick igenom ett MA i höstas. Är 38 år så har varit orolig i princip konstant för diverse risker fram tills nu. Har haft 2 privata vul vecka 6 och vecka 8 och nu ett ordentligt kub ul i torsdags då jag blev lite framflyttad och var i vecka 12+4. Gjorde nipt privat i vecka 10+1 så gjorde inga blodprov inför kub men behöll alltså det lite mer utökad ultraljudet dom erbjuder då. Så nu efter både nipt och vecka 12 ul där allt sett bra ut så vågar jag tro på den här graviditeten. Berättade för familjen nu över midsommar och imorgon måndag ska jag berätta på jobbet. Det är verkligen på tiden att jag säger något för jag har mått så himla dåligt och tror en del av mina kollegor börjar tro att jag är på väg att gå in i väggen eller något haha för jag har varit borta jättemycket och undvikit alla sociala sammanhang som haglat tätt på min arbetsplats. Från ca vecka 7-11 så har jag mått konstant illa, inte kräkts men känslan i kroppen har varit som den absolut värsta baksmällan och sömnbristen kombinerat 24/7. Ett tag där så blev jag nästan lite deprimerad, det var fruktansvärt att må så dåligt och samtidigt gå runt och vara vansinnigt orolig över att det kanske var något fel, tankarna på MA och paniken över att fostret kanske inte ens lever... hemskt jobbigt. Men nu efter provsvar och ordentligt ul där vi fick jättefina bilder och videos på bebisen (som för övrigt är en pojke) så har jag kommit ut på andra sidan och nu vågar jag faktiskt tro och lita på att det här ska gå vägen. Självklart finns det alltid risker som med allt annat i livet men den här "innan man passerar vecka 12 paniken" som jag kände är faktiskt borta.
Jag är fortfarande väldigt trött och sover middag varje dag, uppe och kissar på nätterna, ömma bröstvårtor, tycker vanliga saker som tex mint luktar vansinnigt illa. Tandkräm smakar skit och alla mina krämer, tvålar och tvättmedel måste vara parfymfria för jag tycker att precis allt stinker haha. Sen kan jag inte äta saker som smakar artificiellt och typ saker med sötningsmedel eller bubbelvatten med någon fruktsmak går helt bort. Vill helst äta saker som frukt, kokt potatis, ångade fisk, färskt bröd med skivad tomat på.
Illamående kan göra sig påmint ibland men jag känner att jag börjat bli mer mig själv igen de sista två veckorna, så nu ska jag njuta av att vara gravid för första gången i mitt liv
Och juste, magen syns ganska ordentligt nu, klär jag mig för att framhäva magen så ser jag absolut gravid ut nu
Jag går in i vecka 14 i dag, 13+0 vilket känns helt magiskt!
Detta är första barnet, gick igenom ett MA i höstas. Är 38 år så har varit orolig i princip konstant för diverse risker fram tills nu. Har haft 2 privata vul vecka 6 och vecka 8 och nu ett ordentligt kub ul i torsdags då jag blev lite framflyttad och var i vecka 12+4. Gjorde nipt privat i vecka 10+1 så gjorde inga blodprov inför kub men behöll alltså det lite mer utökad ultraljudet dom erbjuder då...
.
.

Jag förstår att det nästan kännas trist att inte ha några direkta symptom, jag kände lika dant i början och tyckte att äsch jag tar gärna det där illamåendet så länge det ger mig bekräftelse på graviditeten. Men ojojoj vad jag ångrade det uttalandet när jag låg där vecka ut och vecka in helt däckad och oförmögen till någonting. Försök att njut av att du är en av dom som klarat dig och så håller vi alla tummar för att ditt nästa UL ser fint ut
För jag kan hälsa att man är precis lika orolig och dras med samma overklighetskänslor över om graviditeten verkligen är på riktigt även när man mår pyton
Någon mer som blir avstängd från att arbeta från v 20 pga covid-19? Ni som inte blir det, vad är arbetsgivarens argument för det? Min arbetsgivare säger att dom inte kan garantera att smittspridningen hålls nere, och då jobbar vi ändå ensamma, det är endast i lunchrummet vi kollegor möts. så är bara nyfiken hur andra företag agerar nu när smittan ändå är låg.
Jag förstår att det nästan kännas trist att inte ha några direkta symptom, jag kände lika dant i början och tyckte att äsch jag tar gärna det där illamåendet så länge det ger mig bekräftelse på graviditeten. Men ojojoj vad jag ångrade det uttalandet när jag låg där vecka ut och vecka in helt däckad och oförmögen till någonting. Försök att njut av att du är en av dom som klarat dig och så håller vi alla tummar för att ditt nästa UL ser fint ut
För jag kan hälsa att man är precis lika orolig och dras med samma overklighetskänslor över om graviditeten verkligen är på riktigt även när man mår pyton
Någon mer som blir avstängd från att arbeta från v 20 pga covid-19? Ni som inte blir det, vad är arbetsgivarens argument för det? Min arbetsgivare säger att dom inte kan garantera att smittspridningen hålls nere, och då jobbar vi ändå ensamma, det är endast i lunchrummet vi kollegor möts. så är bara nyfiken hur andra företag agerar nu när smittan ändå är låg.