Inlägg från: MagganTop |Visa alla inlägg
  • MagganTop

    BF JANUARI 2023

    Idag fick vi svar på vårt nipt test. Låg risk på alla trisomier Hjärta men labbet hade missat att analysera om det fanns någon könskromosomsavvikelse så nu går jag runt o nojar över det, att man aldrig kan känna lugn Skrikandes

  • MagganTop
    Lilablommande skrev 2022-06-23 21:20:41 följande:
    Grattis!! Det kommer säkert att se precis lika bra ut när du får de andra resulten ocksåHjärta Vi har kommit så långt nu att odsen för att det här ska gå bra är på vår sida nu{#emotions_dlg.flower}
    Åh jag hoppas verkligen det, tack för positiv energiHjärta
  • MagganTop

    Jag går lite emot strömmen och fick mina symtom närmare v 12 haha. foglossning, yrsel och ömma bröst är väl det som är mest kännbart. Kräkts två ggr. Gjort ett ultraljud i v 10+3 då vi gjorde NIPT privat. Kommer få ett TUL inom två veckor Glad Är idag i v 12+0. 

  • MagganTop

    Någon mer som blir avstängd från att arbeta från v 20 pga covid-19? Ni som inte blir det, vad är arbetsgivarens argument för det? Min arbetsgivare säger att dom inte kan garantera att smittspridningen hålls nere, och då jobbar vi ändå ensamma, det är endast i lunchrummet vi kollegor möts. så är bara nyfiken hur andra företag agerar nu när smittan ändå är låg.

  • MagganTop
    Lilablommande skrev 2022-06-29 08:02:54 följande:

    MagganTop:
    Jag jobbar på kontor som förvisso höll helt stängt när det var som värst med pandemin men under hela 2022 har vi haft öppet och smittspridning var ju inte nådig där runt och efter nyår. Ändå hade jag 3 gravid kollegor som alla födde barn nu under vintern/våren och jobbade fram tills nån vecka före förlossning. Självklart var det frivilligt att gå till kontoret, ingen (gravid eller ej) blev intvingad och man kunde välja att jobba hemifrån men det var absolut inte tal om någon avstängning och de flesta var inne iaf ett par dagar i veckan. Vi jobbar i öppet kontorslandskap så det är inte möjligt att isolera sig från andra när man väl kliver innanför dörrarna. 

    Hur känner du för att bli avstängd, är det lite skönt så att du får vara hemma och ladda upp inför bebis nr.2 eller hade du helst fått jobba?


    Nej jag jobbar gärna då jag varit avstängd sedan juni 2021 då jag gick in i v 20 med vår förstfödde, nu kommer jag gå in i v 20 precis när det är tänkt att börja jobba efter mammaledigheten så det suger faktisk att vara hemma så  lång tid
  • MagganTop
    Anonym (Mina) skrev 2022-06-29 14:34:59 följande:

    Precis haft tredje ultraljudet och bebis har blivit så stor sedan sist. Mäter precis på dagen (tidigare mätt 2-3 dagar efter). Aktiv och stretchade för oss. Så skönt Solig


    HärligtHjärta vilken vecka?
  • MagganTop

    Någon mer vars oro börjar komma tillbaka? Gjorde nipt i v 11 och allt såg bra ut. Har ett tul i nästa vecka, kommer då vara i v 15 och nervositeten och oron gör sig påmind Foten i munnen längtar tills dessa veckor är över och man börjar känna fosterrörelser som kan lugna en lite. 


    En dag i tagetHjärta

  • MagganTop
    Anonym (Mina) skrev 2022-07-08 13:08:01 följande:

    En vecka till KUB. Är såååå dålig på att vänta. Otålig är bara förnamnet Drömmer

    Hur mår alla? Glad


    Helt ogravid, förutom foglossning Oskyldig hade inga symtom i min förra graviditet heller så hoppas jag slipper denna gång medFlört bara denna oro som ger en hjärnspöken. Spännande med kub Hjärta
  • MagganTop
    Anonym (Mina) skrev 2022-07-09 12:51:04 följande:
    Oj, foglossning redan, kämpa på Glad. Jag känner mig verkligen 0% gravid, har svårt att förstå fortfarande. Det enda är väl oro såklart, men så kommer det nog vara hela vägen. Fick gå tillbaka på progesteron (gjort FET) nästan direkt efter jag slutade för några veckor sedan. Verkar som att moderkakan sitter precis vid livmoderhalsen, så fick blödningar när jag försökte sluta. Får se vad de säger på KUB, skönt att slippa blöda iaf även om prog. blir kladdigt. 
    Ja, men fick barn för 8 månader sedan så är nog därför det kommer så tidigt denna gång Oskyldig jag hade oxå placenta previa sist med blödningar, som tur var klättrade moderkakan uppåt i takt med att magen växte så jag kunde föda vaginalt Glad
  • MagganTop
    Anonym (Mina) skrev 2022-07-11 13:13:47 följande:
    Förmodligen Skrattande Hoppas att det inte är allt för illa. 

    När du hade placenta previa med blödningar, fick du några restriktioner? Tänker främst på resor etc, tex flyga (i EU) eller lång bilresa? 
    Nej jag blev tillsagd att inte lyfta tungt bara (styrketränade mycket)
  • MagganTop

    Vägde mig för skojs skull idag och har bara gått upp 0.3kg, är i v 17. Läste att till v 20 bör man gått upp 5 kg, bör jag vara orolig? Säkert ingen fara men man blir ju så nojig för allt Skrikandes har inte spytt eller haft illamående så beror inte på det

  • MagganTop
    Anonym (Mina) skrev 2022-07-23 21:42:42 följande:
    Säkert ingen fara, jag har som mest gått upp 1,5 kg hittills. Men det är nog mest all vätska jag får i mig, dricker ca 3 liter om dagen så det är nog lite missvisande Glad Hur var det i förra graviditeten? Kanske också är för du är mer aktiv och tar hand om en liten. 

    Idag var jag och badade utomhus för första gången som gravid. Fick en brun spotting nu på kvällen, så himla trist. Hoppas det inte blir mer irriterat Rynkar på näsan 
    Ja så kan det säkerligen vara! förra graviditeten gick jag upp tot 14kg men kommer inte ihåg hur det var fördelat under trimesterna. 
  • MagganTop
    Lilablommande skrev 2022-07-26 15:17:24 följande:

    Jag gjorde något lite kontroversiellt. Köpte hem en doppler för att kunna lyssna på bebisens hjärta. Vet att det är många som tycker att man ska låta bli men jag kunde bara inte hålla mig. Jag har aldrig fått höra hans hjärtslag (sett hur det slår på ultraljud men inte fått höra ljudet) förrän idagHjärta Vilken otrolig lycka jag känner över att han lever där inne!!! Jag har gått in i vecka 18 och det känns som att tiden stått stilla senaste veckorna, det liksom händer inte så mycket och jag undrar dagligen om jag verkligen är gravid på riktigtSkrattande Visst, magen har nog växt lite och jag tycker mig ha känt något som rör sig där inne men det är så diffust allting.

    Hur känner ni för dopplers? Någon annan som testat eller är sugen eller tycker ni att jag är galen som köpt en?

    Vill tillägga att jag inte kommer att använda den mer än max en gång i veckan och då bara i någon minut. Jag spelade in hjärtljuden på mobilen idag så att jag kan gå tillbaka och lyssna om och om igenGlad


    Nej jag skulle aldrig själv få för mig att använda det. Det finns en anledning till varför inte barnmorskan lyssnar på hjärtljuden förrän efter v 20. Dels vet man inte vad man lyssnar på, hittar man hjärtljuden så behöver man utbildning för vad som låter bra eller inte, man blir orolig i onödan, man väcker/stör bebis. 


    men alla gör som dom vill och blir du trygg i det så är det bra för dig Hjärta

  • MagganTop

    jämförde magbilder från förra graviditeten och jag har mycket mindre mage nu i v 17 än samma v i förra graviditeten. man har ju hört så mycket att det går så mkt fortare med andra barnet Oskyldig någon med fler barn som upplevt samma? Fattar ju att alla graviditeter är olika men såg fram emot att få mage tidigt Glad

  • MagganTop
    Anonym (2a gången gillt) skrev 2022-08-03 11:11:41 följande:

    Lyckas inte hitta inlägg för facebook gruppen men nu när jag nått mitten av vecka 16 vågar jag mig på att gå med i en sluten grupp HjärtaCool Är det möjligt att få länken/inbjudan? 


    tusen tack Oskyldig


    Du kan skicka pm till Lindflower här på familjeliv Glad

    för att citera ditt föregående inlägg så låter det ju inte helt orimligt. klokt tankesätt dessutom, typiskt att aldrig vara nöjd OskyldigHjärta
  • MagganTop
    Lilablommande skrev 2022-08-09 17:27:24 följande:

    Anonym (Mina)
    Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Dras också med otroligt starka overklighetskänslor stundvis. Nästan så att det känns som att man ljuger när man berättar för någon att man är gravid. Så knäppt! 

    Men jag var på mitt rutinultraljud idag, är i vecka 20 nu och nog finns det en liten grabb där i min mage! Så otroligt häftigt att få se honom igen och det här ultraljudet kändes som den sista tröskeln att ta sig över på nåt vis. Visst det är lång tid kvar och saker kan alltid hända men nu efter detta viktiga ultraljud och fint resultat på nipt där allt indikerar på att han är frisk och växer som han ska så tror jag att jag vågar pusta ut. Jag ser definitivt gravid ut nu och känner fosterrörelser så för varje dag som går känns det mer och mer verkligt. 

    Så nu håller jag tumarna för alla er andra som snart ska in på er RUL att ni får fina resultatHjärta

    Är det någon som börjat shoppa till bebis än? Fattar att ni som redan har små barn hemma har en del saker men har ni köpt några nya saker? Personligen så sa jag innan vi blev gravida att jag absolut skulle vänta tills barnet anlänt innan jag skulle köpa något. Men det höll jag absolut inteSkrikandes Har köpt massor med kläder, dock det mesta begagnat på Tradera men jag har lyckats fylla två papperspåsar med små bebisplagg här hemma redan samt en del andra grejer(!!) Tänker avvakta till Black Friday med de lite större sakerna som vagn och säng för att se om det går att få några fynd då men ja som sagt, jag har alltså redan börjat handlaDrömmer


    Så härligt! Grattis! Jag har RUL nästa vecka och känner inga fosterrörelser ännuså känns fortf overkligt. 
  • MagganTop
    Lilablommande skrev 2022-08-24 09:22:07 följande:
    Wow, 15000 steg! Det var imponerande! Just nu känns det som att jag aldrig mer i mitt liv kommer att kunna gå så många steg på en dagFlört Min kropp är så otroligt gravid, jag är i vecka 22 nu och har fått stor mage och har som sagt en hel del fysiska krämpor så nu känner jag mig iaf gravid på riktigt. Det är tungt men också väldigt härligt!

    Hur mår alla? Vore kul med lite uppdateringar Hjärta
    Jag är i v 21, magen har växt på men förutom det känner jag mig rätt ogravid. verkar få en symtomfri graviditet precis som sist Oskyldig precis börjat jobba sen mammaledigheten o det känns/går jättebra. 
  • MagganTop
    Fell23 skrev 2022-08-28 14:24:24 följande:

    Hej! 


    inte varit inne här sen jag gick med i facebookgruppen. Vet inte hur det fungerar men tror hon som var admin inte fortsatte sin graviditet och därför inte kollar sina meddelanden. Gruppen heter Familjeliv BF Januari 2023 om den går att söka på :) 


    gruppen är hemlig och bara admin som kan dela länken tror jag Skäms
Svar på tråden BF JANUARI 2023