Inlägg från: Rosen3 |Visa alla inlägg
  • Rosen3

    BIM JUNI 2022

    Hej! Jag dyker in i denna tråd då jag precis fått mens. Vi försöker med 1:a barnet och började i oktober. Fick dock MA i april så 2:a försöket efter det. Har beräknad BIM 24/6.



    1/6 Klara 1997 ( 3 barnet, missfall i april)
    1/6 1995lj (2:a barnet 1a försöket)
    1/6 Lurifaxen (1:a försöket)
    3/6 Pepsin
    3/6 Joohanna89 (6:e försöket)
    5/6 19977 (1:a barnet, 2:a försöket)
    5/6 Ella Maja (2:a barnet 1:a försöket). 
    8/6 Gravidvetej (1:a barnet, 1:a försöket)
    8/6 SajberDream ( 3e barnet, 1a försöket)
    10/6 karinnirak (1 barnet, MA i april)
    11/6 Rosahimmel86 (4e barnet, 5e försöket)
    146 H0nd3ndär (4e barnet, 4e försöket)
    16/6 okändokänd2 (2a barnet, 2a försöket
    21/6 Almen28 (2a barnet, 1a försöket
    19/6 Roxwell (1a barnet, 1a försöket)
    24/6 Rosen3 (1a barnet, 5e försöket 2a efter MA)

  • Rosen3

    Grattis till er som blivit gravida! Så kul! Håller tummarna för oss andra oxå.

    Tror att jag var ägglossning snart. Har börjat testa med digitala stickor nu och ingen glad gubbe ännu (tror att jag har ägglossning på lördag). Men känner att jag har ont i äggstockarna typ som mensvärk. Någon mer som känner så vid ägglossning?

  • Rosen3
    LillyE skrev 2022-06-13 10:04:37 följande:

    Hur går de för er? 

    Jag har positivt på ägglossningstest Idag. Har även symtom, hade mkt symtom igår. Men igår var testet inte positivt utan svagt sträck. Men idag är de lika starka. 

    Hade sex i fredags & igår.
    Nu till min undran är det bäst att ha sex idag också eller imon? De nog dessvärre svårt att få till både idag och imon... 


    Det rullar på här med. 


    Jag hade positivt ÄL-test i lördags. Har oxå haft mycket symtom denna gången. Typ som mensvärk. Vi hade sex i torsdags, lördags (en gång på morgon och en gång på kvällen) och sen igår kväll. Vet att man kanske inte ska ligga för ofta för då kanske spermiekvaliten blir sämre vad vet jag, men det råkade bli så :) Vet faktiskt inte vad som är bäst :)

  • Rosen3

    ?.Förra gången när jag klev gravid hade vi sex samma dag som ägglossning och två dagar efter vet jag och då tog de sig iaf :)

  • Rosen3
    LillyE skrev 2022-06-13 10:38:06 följande:

    Såg svårt att veta när de e bäst. 

    Positivt test idag betyder väl att ägget släpper inom 24h.

    Jaa vissa menar ju på att man inte ska ha sex för ofta å andra inte. Satsar nog på idag iaf :p. 


    Jaa precis, är nog svårt att veta vad som är bäst faktiskt. Ja, idag är väl bra så missar du det inte iaf :)
  • Rosen3

    Har BIM den 24/6 men det känns som att jag har lite smått mensvärk nu :( Åh hoppas det tagit sig ändå. Någon som fått typ som mensvärk dagarna innan men ändå varit gravid? Man kan ju få lite ont i magen men känns ju som att det är mensvärk när det är typ en vecka innan BIM. 

  • Rosen3
    Klara1997 skrev 2022-06-18 04:09:10 följande:
    Jag har haft mensvärk innan positivt test tidigare, så det kan vara gravidteckenc,de är lika (tyvärr )
    lycka till
    jag har bim 26/6 
    Åh hoppas på det! :)

    Då har vi nästan samma BIM, lycka till för oss :) Tänkte du testa något dagarna innan?
  • Rosen3
    Klara1997 skrev 2022-06-18 12:04:50 följande:
    Jag känner inget än, borde kanske inte det heller haha
    men är lite neg att det tagit sig denna månad, men tror jag kommer testa några dagar innan bim ca -3 kanske.
    du då? Hur gör du? 
    Aa okej, jag är inte heller så positiv denna gången haha. Jag funderar på att inte testa förens BIM. Vill inte bli för besviken innan midsommar känner jag :)
  • Rosen3
    Klara1997 skrev 2022-06-19 12:56:17 följande:
    Det är svårt att vänta tycker jag? tänkte ta ett test i morse men jag hade glad gubbe på ägglossningstestet förra söndagen så är lite tidigt att testa, men är nyfiken, haha
    Jaa håller med man är ju nyfiken :) Får se om jag lyckas hålla mig haha
  • Rosen3

    Åh, jag blir med nyfiken på att testa. Men har hållt mig. Är på BIM-4 idag. Väntar in fredag/lördag och ser :) (testade inte före BIM förra gången jag blir gravid så tänker att detta är en tur-grej haha, även fast det nog inte är så). Jag hade lite som mensvärk föra veckan men nu känner jag inte så mycket. Ont i ligamenten när jag nyser haha. Hade det förra gången när jag var gravid med men det kan ju likaväl vara mensvärk. Så ja, det är sjukt svårt att veta. 


    Så lika vi är ändå, vi alla tre har ju fått missfall/missed ab i april. Håller verkligen tummarna för oss för detta är vi värda ;)

  • Rosen3
    Misken skrev 2022-06-22 18:36:31 följande:

    Hejsan, har bim 28.6 är alltså nu bim-6 och dagarna sölar sig fram! Känner mig så gravid att är rädd för att vad händer om jag inte är det.. Är testberoende och kunde inte hålla mig och testade idag, neg.. Men testade med OneStep som är såå dåliga, med första visade testet positivt först vid bim+4 och det är ju förstås tidigt än. Symptom är mensvärk och brösten har vuxit + ömmar, har kännt mig mer trött en vanligt och idag lite yr. Har bara en bra känsla :D Undrar om jag ska klara hålla mig till efter midsommar med att prova ett digitalt test :D

    Så spännande att få följa med er hur det går, är det era bådas första barn LillyE och Klara1997? :D


    Spännande! Jag ska oxå vänta att testa till efter midsommar, har BIM 24/6 på midsommar. Har testat tidigt förra gången men vill vänta denna gången (även om det är svårt att hålla sig). Inatt vaknade jag med sjuk illamående. Men det kan ju vara för att mensen är på gång oxå. 
  • Rosen3
    Almen28 skrev 2022-06-22 19:46:53 följande:

    Jag plusade i eftermiddags! Bim +1 idag, just kommit hem från en resa och kunde inte hålla mig till imorgon för att testa (morgonurin brukar ju vara bäst). Två streck dök upp på en gång :) har inte förstått det än - ska vi ha ett till barn??!! 


    Åh, stort grattis!! 
  • Rosen3

    Fick en liten midsommaröverraskning! Jag är gravid! Testade mig idag då mensen inte kom igår på beräknat BIM och det visade starkt positivt :) Nu hoppas vi lillen vill stanna :)

  • Rosen3
    Misken skrev 2022-06-25 18:00:59 följande:
    Åååh grattis grattis!! Vilken härlig midsommaröverraskning ? 
    Verkligen! Trodde de inte samtidigt som jag hade det lite på känns. Har mått lite smått illamående senaste dagarna :)
  • Rosen3
    Misken skrev 2022-06-25 18:00:59 följande:
    Åååh grattis grattis!! Vilken härlig midsommaröverraskning ? 
    Tack föresten :) Nu gäller det bara att ta det som de kommer och njuta ändå. Efter MA i april så är man ju sjukt orolig att det ska hända igen :)
  • Rosen3
    Klara1997 skrev 2022-06-25 20:26:06 följande:

    Rosen3
    stort grattis va kul! Lycka till nu!! 
    min bim är imorgon
    Men jag testade negativt i onsdags, så tror det är kört denna månad 
    men jag är så glad för din skull, jobbigt med missfall..usch 


    Tack så mycket! Håller tummarna för dig med! Annars nya tag nästa månad :):)
  • Rosen3

    Hej på er igen, fick precis missfall :( Så jag kommer troligtvis hoppas in i den andra gruppen senare när allt landet lite, så se vi kanske där :)

  • Rosen3
    Klara1997 skrev 2022-06-30 00:04:29 följande:

    Rosen3
    beklagar!
    ta hand om dig, usch..
    hade ju det i aprildag ett missfall för ett år sedan  så vet vad du går igenom 


    Tack för omtanken. Ja det är hemskt, speciellt när man haft ett MA i april oxå. Även om man kommer igen och testar igen sedan så tror man ju att det ska hända hela tiden när man redan fått två missfall :( Försöka ta ny tag. Finns ju inget mer att göra än att försöka se positivt. 
Svar på tråden BIM JUNI 2022