Inlägg från: Hotelliggaren |Visa alla inlägg
  • Hotelliggaren

    Om en penis är för stor?

    Anonym (blackjack) skrev 2022-05-13 15:40:28 följande:
    5-6 cm bred, det ger en omkrets på 16-19 cm, det låter exceptionellt stort. Är du helt säker?
    Hon skrev ju att den är så stor att det är problematiskt ibland, så det låter nog troligt. Finns kådisar för storlekar uppåt 20 cm i omkrets så det är inga fantasier.
    Men visst är det ovanligt....
  • Hotelliggaren
    Anonym (blackjack) skrev 2022-05-14 16:05:56 följande:

    Tror fortfarande att du drömmer om storleken. Ingen man har en kuk som är 17 cm i omkrets.


    Varför tror du inte det? Läs undersökningar så ska du se att ca 0,5% av männen har det. Finns det tre miljoner vuxna män i sverige så betyder det att 15 000 svenska män har det..... Rätt många ändå!
    Jag ligger klart under 17cm men är ändå av den grövre varianten. Ändå har rätt många kvinnor jag legat med vittnat om större. Så stora att de inte ens ville testa om det gick. Så ja, 17 cm är inget fantasimått.
  • Hotelliggaren
    Anonym (??) skrev 2022-05-14 18:15:17 följande:
    Vilken undersökning refererar du till? 
    Läste nånstans att 1%har över 15 cm så det känns troligt att 0,5% har 17.... Här är oxo kondomguide där man listar omkretsar upp till 18 cm och vilken kådis man då ska ha. om det bara var feaks by nature som hade så stora skulle aldrig göras kådisar för det, inte lönsamt. www.gents.se/text/kondomguide

    Oxo rätt skalenligt att den procent som har längre än 22 cm har en grovlek i den dimensionen. (95% har mellan 9-22 och något fler har under 9 än över 22).
    Så om en 14 cm kuk är 12 i omkrets är det väl helt naturligt att en på 23 är 17 i omkrets?
  • Hotelliggaren
    Anonym (??) skrev 2022-05-14 21:44:37 följande:

    "Läste någonstans" :)


    Det finns utmärkta kurvor baserat på sammanställningen av de största studierna universalt och en population över 15K, så du slipper gissa. Du förstår inte normalfördelning öht eller sannolikheten med avvikelser. 


    Här får du länk: en.wikipedia.org/wiki/Human_penis_size där du kan se att det är en normalfördelad kurva som spänner närmast över 8-17 cm och närmare 70% ligger i spannet 11-14 cm. 


    Du förstår inte heller tillverkningsprocesser för kondomer eller hur tillverkare nischar sig. Om man endast tillverkade kondomer för anomalier skulle jahg hålla med, men det gör man givetvis inte. Lika lite som Nike endast tillverkar skor för storlek 62 och uppåt. 


    Nej, kukar är inte skalenliga heller. 


    Om det fanns pris i missuppfattning skulle du få det. Inte ett rätt. 


     


     


    Ok, lovar att leta upp sidan jag läste det på. Men hur förklarar du att denna kondom www.kondomkungen.se/vibratissimo-xx-l-vanilla-69-mm säljs? På en kuk under 17 cm i omkrets sitter den inte bra, du kollade inte tabellen som visade förhållandet kukomkrets/kondombredd? Och jag har själv närmare 16 cm. Skulle jag då nästan ha störst världen? Flera jag legat med har sagt att de träffat på större och de bör då ligga på typ 17. Köpte dessutom för en tid sen en satisfyer-ring av större typ. Den satt lite löst på mig, hade nog varit perfekt om jag var 17 runt. Så naturligtvis finns dem! Jag fattar inte varför du anser att det inte finns... Flera här på forumet har ju oxo vittnat om bamsar som de knappt fått in.... 
  • Hotelliggaren
    Hotelliggaren skrev 2022-05-14 22:28:37 följande:
    Ok, lovar att leta upp sidan jag läste det på. Men hur förklarar du att denna kondom www.kondomkungen.se/vibratissimo-xx-l-vanilla-69-mm säljs? På en kuk under 17 cm i omkrets sitter den inte bra, du kollade inte tabellen som visade förhållandet kukomkrets/kondombredd? Och jag har själv närmare 16 cm. Skulle jag då nästan ha störst världen? Flera jag legat med har sagt att de träffat på större och de bör då ligga på typ 17. Köpte dessutom för en tid sen en satisfyer-ring av större typ. Den satt lite löst på mig, hade nog varit perfekt om jag var 17 runt. Så naturligtvis finns dem! Jag fattar inte varför du anser att det inte finns... Flera här på forumet har ju oxo vittnat om bamsar som de knappt fått in.... 
    Ser ju oxo att diagrammet på wikipedia täcker in okretsar upp till 18 och att kurvan går in där så.... Världsrekorden ligger ju runt 19 så att en del har 17 är inget trolleri.
  • Hotelliggaren

    Tjatar lite.... Denna gg är det en regionhemsida som listar kondomstorlekar. 69 mm kådis för 17-18 cm, kukar på 15-17 ska ha 62 mm kådis. Så....finns ff inte?

  • Hotelliggaren
    Anonym (??) skrev 2022-05-14 23:11:15 följande:
    Ja. Mot vad? Jag har fortfarande aldrig påstått att det inte finns, det är ju något du själv uppfunnit och sedan konfronterar mig med. Riktigt låg argumentation.
    Jag svarade på "blackjacks" inlägg där hen skriver "Ingen har 17 cm omkrets" där jag menade på att det absolut finns. När du då ifrågasatte det jag skrev antog jag att du var av samma uppfattning som blackjack..... Varför skulle du annars ifrågasatt mig liksom?
  • Hotelliggaren
    Anonym (??) skrev 2022-05-14 23:08:54 följande:

    Har jag påstått att det inte finns de med omkrets på 17 cm? Hur argumenterar du människa? 
    Jag vänder mig mot dina hemsnickrade teorier om hur vanligt det är och siffrorna du slänger dig med. Det finns noll studier som visar att 0,5% av männen har en omkrets på 17 cm eller mer. Inte ens någon studie med självrapportering. 

    Kondomer tillverkas genom att stoppa glasstavar i uppvärmt gummi. Det är en minimal merkostnad att tillverka en glasstav och ev. förpackning i X omkrets. Det är ingen indikation på hur vanligt något är. 


    Har jag nånsin sagt att det är vanligt? Jag estimerade 0,5%....
  • Hotelliggaren
    Anonym (??) skrev 2022-05-14 23:08:54 följande:

    Har jag påstått att det inte finns de med omkrets på 17 cm? Hur argumenterar du människa? 
    Jag vänder mig mot dina hemsnickrade teorier om hur vanligt det är och siffrorna du slänger dig med. Det finns noll studier som visar att 0,5% av männen har en omkrets på 17 cm eller mer. Inte ens någon studie med självrapportering. 

    Kondomer tillverkas genom att stoppa glasstavar i uppvärmt gummi. Det är en minimal merkostnad att tillverka en glasstav och ev. förpackning i X omkrets. Det är ingen indikation på hur vanligt något är. 


    Hur förklarar du kurvan på wikipedia som du själv refererade till? Går tydligt upp till 18 cm. Går visserligen inte att utläsa hur stor andel, men höfta till med en promille då? Oavsett vilket har jag hört flera kvinnor berätta om killar de nekat sex för att kuken var "som en ölburk". Vi måste ju inte ange exakta tal, bara att det tydligen är lönsamt att tillverka, distribuera och sälja kådisar för dessa storlekar. Så då måste det handla om ett visst antal ändå. Fanns det bara tio i världen som var där hade dessa kådisar inte funnits., End of discussion
  • Hotelliggaren
    Anonym (??) skrev 2022-05-15 00:14:06 följande:

    End of discussion? Ha ha ha. 


    Jag har nu skrivit övertydligt vad jag menar. Och du fortsätter gå på i samma hjulspår. Det finns noll otydlighet i min ursprungliga fråga "vilken undersökning refererar du till?" och det krävs skills att totalt misstolka. 


    Nej, dessa enskilda kondomer för en liten marknad behöver absolut inte vara lönsamma enskilt. Såklart. De ingår i en produktlinje och tillverkningsprocess med logistik, råvarukostnad etc. redan på plats. Hela USP för till exempel "My size" är just att tillhandahålla måttanpassade kondomer för olika storlekar.
    Att tillverka kondomer för endast kukar med rejält avvikande mått skulle givetvis aldrig bära sig. 


    Precis
  • Hotelliggaren

    Men att skippa en dejt bara för att kuken ligger någon cm utanför det optimala är väl att dra det långt? "Tyvärr är din kuk 2 cm för kort, jag vill nog inte ta en kaffe på stan med dig..."
    Dessutom menade Anonym (ung kvinna undrar) att det vore ett bra sätt för den som inte vill testa o dejta så mkt att sålla riktigt hårt på det sättet. Jag tänker att den som inte är så mkt för att ligga runt o testa inte vet så mkt om just detta. Man måste ju prova rätt många innan man vet vad som funkar. Är ju inte bara storlekj utan oxo formen och vad han gör med den. Kan oxo tycka det är konstigt att man öht sållar så hårt som det beskrevs....  "rätt personlighet, bakgrund, rätt yrke, rätt familj, rätt utbildning osv." Ska allt det stämma och dessutom kukstorleken vara rätt innan man ens överväger att dejta personen förstår jag om man förblir singel.


  • Hotelliggaren
    Anonym (??) skrev 2022-05-17 00:00:40 följande:

    Då läser vi lite olika. Hon vill undvika en för stor kuk. Pratar om optimal kuk på 15 cm, vilket många skriver under på. I spannet 11-15 cm återfinns ju över 80% av alla män, så det urvalet sållar ju bort färre än att de ska se ut på ett visst sätt, ålder, ha en viss utbildning eller många andra parametrar som ju är helt naturliga och inget man hymlar om. 
    Många väljer bort korta män direkt, vad är skillnaden om väljer bort för lång eller bred kuk?


    Ja vi verkar läsa lite olika du o jag. Jag reflekterade väl mer över hur svårt det måste vara att dejta om männen ska kvala in på alla kriterier innan man ens tar en kaffe. För ärligt, hur många är det som verkligen uppfyller alla dina kriterier? Blir ju liksom ALDRIG nån dejt om man diskvalificerar folk på en enstaka grej, typ hårfärg eller för den delen kukstorlek. Jag har dejtat en del och faktiskt aldrig fått frågan om kukstorleken på samma sätt som musiksmak eller om jag har husdjur. Sen har den kommit upp ändå nån gg men isf mer apropå allmänt sexsnack. Inte som nån sorts urvalsgrej. Visst har du en kink för det an det vara viktigt, men de flesta kvinnor bryr sig inte mkt alls om det där så länge man ligger inom det normala, vilket är ganska brett spektrum. Jag föredrar små bröst men kan väl dejta en storbröstad ändå. Gäller väl för de flesta tänker jag.
  • Hotelliggaren
    Anonym (??) skrev 2022-05-17 21:37:58 följande:

    Men varför skriver du om att kuken är två cm för kort om du förstår vad hon skriver? Bröststorlek är ju inget hinder för vaginalt sex. 


    Varför har dina preferenser och/eller upplevelser med det hela att göra? Att du dejtar allt som rör sig betyder ju inte att andra gör det. Jag ser ingen mening alls med att slösa tid och energi på dejter som inte uppfyller basala kriterier. Varför skulle man? Det råder definitivt inte brist på singelkvinnor. 


    Ts gjorde just en distinktion på ganska exakta mått och menade att orgasmen är avhängig av kukstorlek... Brukar du ha kukmått som ett kriterium för om du ska gå på dejt eller inte? Känner bara att det verkar väldigt ovanligt. Och kuken ska ju vara väldigt stor om det ska utgöra ett verkligt problem.....
Svar på tråden Om en penis är för stor?