• Super Mario

    Säg något du inte skulle våga säga i verkligheten:

    Finns det något du skulle vilja säga rakt ut till dina kollegor, vänner, partner eller någon annan, men som du inte vågar? Här är din chans. Vad skulle du säga om du kunde eller vågade? 

    Jag skulle nog säga till min väninna att gå vidare och sluta gnälla om och på sitt Ex. Att hon bör skaffa sig ett eget liv och inte fokusera så mkt på sitt ex och hans nya. Det har gått mer än 2 år.. pls move on! Använd inte heller er unge som leverage.. är inte ok! 

  • Svar på tråden Säg något du inte skulle våga säga i verkligheten:
  • Super Mario
    Anonym (Agne) skrev 2022-05-20 19:31:03 följande:

    Skulle vilja be en kollega att inte alltid dra på sig sin jävla offerkofta och där alla samtal handlar om hur män gör, hur man tänker och varför män inte förstår henne. Skulle vilja be henne att börja prestera lite själv utan att skylla hennes tillkortakommanden på hennes manliga omvigivnig. Skulle vilja skrika det vid morgonfikat så taket lyfter sig i kontorslandskapet.


    Hej Alla, har varit borta ett tag, sorry! 

    Ohh den här kollegan har jag också haft :D Visst blir man frustrerad!!
  • Super Mario
    Anonym (förihelvete) skrev 2022-05-20 19:48:38 följande:

    Till en vän:

    Det är ditt eget jäkla fel att du har misskött din sjukdom så illa att du nu måste sitta i rullstol, om det nu är tillfälligt eller permanent vet man inte.

    Du har haft alla chanser till hjälp i många år- vi har hjälpt dig, vården har hjälpt dig och du bara fortsätter sabba din kropp. Du är för feg för GBP, sticker huvet i sanden och tror inte att "det värsta" kan hända dig, men om några år får du troligen amputera dina underben.

    Det gör ont i mina skattepengar när jag hör hur du som vuxen människa (som inte jobbar eller bidrar ett dyft till samhället sen flera år) måste fraktas runt som ett kolli till vården 1-3 gånger varje vecka, för att få dyra undersökningar, med färdtjänst hemma och rullstolsanpassningar i trappor och hemtjänst för att du inte ens kan torka dig i arslet snart.

    Allt detta kunde ha undvikits genom att man inte blir smällfet utan går till dietist och tar emot psykologhjälp för sina problem.


    Oj oj!! Är det så att personen i fråga "bara" är överviktig? Och bara fortsatt att käka massor? Eller finns sjukdom också? Är svårt när man försökt att hjälpa en person men de vägrar att ta till sig det. 
  • Super Mario
    Anonym (Dess) skrev 2022-05-22 00:18:10 följande:

    Till min man:

    Din bror är mycket bättre än dig i sängen. 


    Wow! Vad tror du skulle hända om han fick veta? Får man fråga, varför är du fortfarande med din man & inte brodern? Vet att det är svårt & komplicerat, är ju din mans bror. Men spännande!
  • Super Mario
    Anonym (Corinne) skrev 2022-05-22 11:33:03 följande:

    Vet du att vi anpassar vårt jobb efter att du inte är här, de gånger du dyker upp blir vi förvånade. Jag är så jävla less på all din frånvaro då det faktiskt är mig du sätter i skiten. Du överdriver allt, pratar alldeles för mycket om dig själv och är allmänt jobbig. Ska bli skönt att slippa dig!

    Jag tycker inte om dig! Du är en nyfiken egoist som kämpar för att hålla en fin fasad! Jag tror mest att det var mig du ville bort från. Men lägg inte över ditt tvivel på mig! I ärlighetens namn så vill jag krossa dig!!!

    Att jag är kär, och har ett förhållande, med just den här mannen är något du inte skulle kunna acceptera, det är därför jag inte har sagt något. Jag har velat prata med dig om honom, om mina känslor, men det hade varit för egoistiskt av mig att be dig bära det så därför har jag inte sagt något. Snälla förlåt mig, du är min bästa vän!


    Är det här till 2 olika personer? Tänkte på den första lät som att det var till en dryg kollega och den sista till en vän.
  • Super Mario
    Anonym (...) skrev 2022-05-22 19:19:46 följande:

    Till en vän:
    Jag tycker du går alldeles för fort fram med din nya pojkvän, att flytta ihop efter att ha träffats i en och halv månad är för tidigt tycker jag. Vad händer om de skiter sig inom de närmaste månaderna, varför måste du vara så jävla impulsiv i allt du gör? Det har gått nio månader sen din ex sambo flyttade ut och sedan dess har du varit upp över öronen förälskad och planerat framtid med minst fem olika killar, vem säger att denna är rätt? Är de inte bättre att lära känna killen innan ni fattar ett så stort beslut? 

    Till en annan vän:
    Jag vet att du är kär i mig och lever på hoppet att jag en dag kommer lämna min sambo, men släpp det. Jag är inte intresserad av dig på det sättet, jag vill inte för din egen skull att du går miste om kärleken för att du ska vänta på mig. Jag uppskattar dig mycket, som vän. 


    Har också en vän som verkar super desperat efter att slippa vara ensam. Jag tror att din vän, likt min vän klarar helt enkelt inte av att vara ensam. Så fort ngn ger de uppmärksamhet & säger några fina kärleksfulla ord så släpper de allt och hoppar in i ett förhållande utan att tänka.

    Din vän som du tror väntar på dig, tror du inte att du skulle kunna vara ärlig där? Vet att det kan vara svårt men ibland är det mest snällaste man kan göra, så de släpper taget & går vidare i livet.
  • Super Mario
    Anonym (Backspegeln) skrev 2022-05-22 20:30:59 följande:

    Jag vill att du flyttar  hemifrån. Jag är less på att aldrig få vara själv. Alltid måste fixa mat. 


    Skulle gärna se en av bonusarna flytta ut snart. Håller tummarna! Är dags nu! Om hen fortsätter att bo kvar så kmr hen aldrig att mogna och lära sig att sköta vissa saker. Dessutom behöver jag rummet till vår minsta som tagit över vår säng & vår intimitet!
  • Super Mario
    Anonym (Sånt man aldrig kan säga öppet) skrev 2022-05-23 17:19:09 följande:

    Att jag trivs betydligt mindre i Sverige efter senaste invandringsvågen. Att jag känner mig otrygg bland vissa etniciteter och religioner, mest människor från arabiska länder och människor som är religiösa av olika slag och särskilt männen som jag faktiskt fruktar starkt.

    Skulle också önskat att man slapp arbeta under sin livstid för sin försörjning.

    Att jag tror att alla män är farliga och ganska perversa innerst inne och tänder på barn.


    Är ett känsligt ämne.. Har personligen ingenting emot invandrare eller personer med utländsk bakgrund. Men det som jag reagerar på är hur dödsskjutningar där personer med utländsk härkomst är överrepresenterade. Hur Sverige och de svenska politikerna (inte) sköter detta särskilt snyggt är vad som gör mig mest arg. Man upplever att de inte bryr sig & skiter fullständigt vad Sverige har blivit och hur det ser ut. Ju fler ggr detta sker desto mer fientliga blir folk mot de som kommer från  andra länder & bor i Sverige. Tycker dessutom att det svenska rättsväsendet är ett skämt! Hur kan man döma en person som utfört skattefusk eller ett rån (där ingen blev särskilt skadad) till 10 + års fängelse men en pedofil eller våldtäktsmän, kvinnomisshandlare etc sitter i max 2 år?? Så kvinnofientligt, kvinnohatande rättsväsende!! Usch!
  • Super Mario
    Anonym (Corinne) skrev 2022-05-23 20:05:23 följande:

    Jag tror inte du är helt ärlig mot mig! Jag tror du älskar mig och skulle vilja testa ett liv med mig men att lämna det du har, det tror jag inte du har intentioner att göra. Tror aldrig du haft... Imorgon är det jag som avslutar det här och med tiden lär vi märka om jag har rätt, jag hoppas jag har väldigt fel!


    Hur gick det??
  • Super Mario
    Anonym (Oj :/ blir känsligt) skrev 2022-05-18 00:13:20 följande:

    Vill inte såra någon och det här hade inte vart konstruktivt att säga, men ok:

    Jag var 100ggr lyckligare i garderoben med min exman än jag är som lesbisk.

    Kvinnor är dumma i huvudet, mig själv inkluderad. 

    Jag älskar min exman mer än dig.

    Jag önskar ibland att jag var man och bög så jag slapp kvinnor helt.


    Wow! Snapp! Det låter illa! Går det inte att du bara avslutar detta förhållande med henne? Har varit tsm med både män & kvinnor. Nej kvinnor är inte alltid lätta att ha att göra med. Men jag personligen ångrar inte att jag valde kvinnor mer än män. Är lättare att hitta en kvinna som faktiskt vill tillfredsställa dig utan att bara ta & ta. Dessutom så måste man tjata på män om allt, vilket får en att känna att man är tsm med en tonåring. Med detta sagt menar jag inte att det inte finns bra män därute. Det är bara att "bra" män är utrotningshotade:D
  • Super Mario
    Anonym skrev 2022-05-18 18:50:50 följande:
    Varför har någon gjort tummen ner för denna kommentar?
    Ingen aning!? Lite konstigt tycker jag också.. nåja strunt I det. Kanske bara ett troll :)
  • Super Mario
    Anonym (Luigi) skrev 2022-06-08 21:21:28 följande:

    Till min chef.
    Sluta var så jävla bitter och negativ. Sluta gnälla, prata skit och gråta (ja, bokstavligen gråta) över allt. Jag blir knäpp.
     Din offerkofta hade passat en halv stad och vad har du ens att gnälla över? Du är chefen, ändra på skit om du inte gillar det.


    Sitter er chef & gråter?? Är inte särskilt proffsigt! Gå in på toan på rasten isof. Är inte alla som fixar att vara chef! Jag personligen skulle aldrig vilja (med min utbildning) bli enhetschef. Är då jag aldrig skulle trivas med sån skitgöra.r  hellre ute & möter människor & gör det jag kan för att hjälpa & stötta de.
  • Super Mario
    Anonym (Corinne) skrev 2022-05-27 16:53:03 följande:

    Vilken jävla lam idiot du är, fy fan! Jag kommer avslöja vad du gjort! Hur fan kan du ljuga, manipulera och såra mig så? Var vi inte vänner innan allt det här, är jag inte värd mer?


    Oj, vad har hänt? Hoppas allt löser sig! Är ett svek med falska vänner!
Svar på tråden Säg något du inte skulle våga säga i verkligheten: