• Simpan32

    Behövs personer som rasmus paludan idag?

    Hej

    Frispråkiga personer som står för yttrandefriheten såsom rasmus paludan och alexander bard och youtubekanalen riks. Behövs det i dagens samhälle eller blir det bara problem? Vad tycker ni? 

  • Svar på tråden Behövs personer som rasmus paludan idag?
  • Anonym (nope)

    Han är en clown som uppträder med sin show för att främja mörka krafter. 

    Jag tycker han är helt onödig. Det är på frukten man känner trädet, och de resultat hans handlingar får är totalt negativa. 

  • mari123

    Nu frågar ju varken Bard eller Paludan huruvida de "behövs" utan de kör sin helt egna grej. Självständiga starka individer som inte ber om lov. 

  • mari123
    Flash Gordon skrev 2022-05-19 07:08:09 följande:
    Du tänker på personer som Paludan? Som Lars Vilks? Som Salman Rushdie? Som medarbetarna på Charlie Hebdo i Paris?
    .
    Lars Vilks RIP är i mina ögon en hjälte. Själv skulle jag krupit till närmsta moské och bett om ursäkt för min teckning för att få leva ett normalt liv. MEN Vilks var större än så och vek ALDRIG ner sig och fick leva ett "halv-liv" i åratal. STORT! (
  • Ooof

    Jag håller inte med om hans tillvägagångssätt men samtidigt är det viktigt att vi kan låta alla medborgare demonstrera. Fredligt då och inte genom våld. Jag tycker att man, om man har problem med Paludan, själv bör gå ut och demonstrera. Då ska man demonstrera lagligt och utan att orsaka skada på andra eller andras egendom.

  • Anonym (jaha)
    mari123 skrev 2022-05-19 15:52:32 följande:

    Nu frågar ju varken Bard eller Paludan huruvida de "behövs" utan de kör sin helt egna grej. Självständiga starka individer som inte ber om lov. 


    Ja,så resonerar nog islamisterna med, de kör med sin egen "grej" och skiter i vad folk tycker om det så mao är Paludan precis lika pantad.
  • Anonym (Nej)

    Yttrandefrihet är en sak, uppvigling är en helt annan. Personer som Paludan är det sista vi behöver!!

  • Anonym (Eva)
    Simpan32 skrev 2022-05-18 13:32:59 följande:
    Behövs personer som rasmus paludan idag?

    Hej

    Frispråkiga personer som står för yttrandefriheten såsom rasmus paludan och alexander bard och youtubekanalen riks. Behövs det i dagens samhälle eller blir det bara problem? Vad tycker ni? 


    Nja, min åsikt är att de inte behövs, däremot så finns de ju här och tycker rimligtvis själva att deras livsgärning behövs.

    Sen tänker jag att det faktiskt är så att vi inte kan ha ett samhälle där vi inte accepterar att vissa människor är lite frispråkiga och tänjer på gränserna. Det kommer alltid finnas folk som beter sig knasigt och gör saker som de vet inte uppskattas. 

    Det finns en poäng med att vissa händelser belyser delar av samhället som vi tidigare inte sett ... Om Pauldan tillfört något får väl framtiden utvisa.
  • Anonym (lll)

    Jag blir jäkligt irriterad på att det kostat min kommun så jäkla mycket pengar varje gång Paludan stuckit hit sitt tryne.
    Flera miljoner som kunde gått till rätt många bättre saker. 

  • Tsprit

    Paludan är naturligtvis bara en provokatör, men han är samtidigt en vattendelare som avslöjar folk med antidemokratiska värderingar (främst inom vänstern och feminismen, surprise surprise)

    Fanns ganska många i media som att, istället för att lägga skulden på de våldsamma muslimerna, lade skulden på provokatören. Man ville skära i yttrandefriheten istället för att konfrontera muslimerna. Det är bara ren feghet.

    Det är lite grann den där feghetsmentaliteten:

    Granne A är en skitstövel som alla hatar. Men han är samtidigt otroligt aggressiv, så ingen vågar konfrontera honom.

    Granne B är halvjobbig, men väldigt timid. Det är honom alla går på för att klaga, eftersom det är riskfritt.

  • Anonym (Kom igen)
    Simpan32 skrev 2022-05-18 13:32:59 följande:
    Behövs personer som rasmus paludan idag?

    Hej

    Frispråkiga personer som står för yttrandefriheten såsom rasmus paludan och alexander bard och youtubekanalen riks. Behövs det i dagens samhälle eller blir det bara problem? Vad tycker ni? 


    Jag hoppas du inser att "youtubekanalen riks" är SD:s officiella nyhetskanal. Att de skulle stå för yttrandefrihet är därmed bara trams, det är ju ren politisk propaganda vi pratar om här. Anser du att t.ex. Marxist.se står lika mycket för yttrandefrihet som Riks gör?
Svar på tråden Behövs personer som rasmus paludan idag?