• Anonym (Sexlöspappa)

    Familjeliv helt utan sex.

    Hej,
    lever i ett förhållande där vi typ har slutat med sex. Två barn och väldigt mycket full fart i övrigt. 


    knepigt men tänker att det kanske kommer tillbaka av sig självt?

    Är man ensam om detta eller fler som hamnat i den fällan? 


    Löste nu det eller separerade ni?

  • Svar på tråden Familjeliv helt utan sex.
  • SG Eng
    Casper9 skrev 2022-05-25 19:53:12 följande:
    jag har en man hemma som jag inte kunnat ha sex med, han förstår ock skulle aldrig vara otrogen. 
    Att vara oförmögen att ha sex tycker jag är en helt annan situationen. Det går inte att jämföra. 

    Vad övriga personer i tråden skrivit om är känslan när en partner plötsligt tappar intresset helt och inte verkar ha något som helst intresse att väcka glöden till liv.
  • Casper9
    Anonym (.) skrev 2022-05-25 20:06:10 följande:
    Kan du inte av fysiska skäl eller vill du inte?
    Jag kan inte av psykiska skäl. Sprack väldigt mycket vid min förlossning och det gör fortfarande ont och jag har ingen lust. Jag kan ha sex men det gör ont 
  • Mimosa86
    Anonym (Sexlöspappa) skrev 2022-05-25 15:01:22 följande:

    @Mimosa, jag får väl börja med att försöka rätta till allt det andra. Så kanske gnistan kommer tillbaka.
    Tror det är så som du säger. Får försöka fixa till det under semestern. Förmodligen störst chans att lyckas då. 


     


    Fast det är något ni båda ska göra :) så bjud in henne i planen. Hon kanske längtar i hemlighet men allt annat har kommit emellan
  • Anonym (XXX)
    SG Eng skrev 2022-05-25 18:42:47 följande:
    Var KVINNAN som upplevde samma sak som TS också dåligt påläst? 
    Eller menar du att kvinnor inte får sakna sex i en relation? 

    Den här tråden handlade inte om någon skillnad mellan kvinnor och män. 
    Fast det är ju nästan alltid kvinnan som tappar intresset för sex, när barnen kommer. (Av många orsaker: först amningshormonerna som stoppar ägglossningen och därmed sexlusten, sedan tröttheten, att hon är så utarbetad, att hon inte får sova, att hon får mer än nog närhet av barnet, och att hon ofta börjar uppleva maken som omogen och självisk, när han vill hänga fast vid kompisar och hobbies i stället för att hjälpa till med barn och hem, vilket får kärleken att dö.)

    Det finns ett undantag dock: det är män som har varit med vid förlossningen, sett mer än vad de egentligen ville se, och blir äcklade av sin frus underliv efter det. 
  • SG Eng
    Anonym (XXX) skrev 2022-05-25 21:57:11 följande:
    Fast det är ju nästan alltid kvinnan som tappar intresset för sex, när barnen kommer. (Av många orsaker: först amningshormonerna som stoppar ägglossningen och därmed sexlusten, sedan tröttheten, att hon är så utarbetad, att hon inte får sova, att hon får mer än nog närhet av barnet, och att hon ofta börjar uppleva maken som omogen och självisk, när han vill hänga fast vid kompisar och hobbies i stället för att hjälpa till med barn och hem, vilket får kärleken att dö.)

    Det finns ett undantag dock: det är män som har varit med vid förlossningen, sett mer än vad de egentligen ville se, och blir äcklade av sin frus underliv efter det. 
    Om det som du säger ovan (att kärleken dör), så förstår jag inte problemet med att sära på sig. Och gå skilda vägar. 
    Jag vände mig emot att det skulle vara något fel att avsaknaden av sex och närhet kan leda till att man bryter med sin partner. 
    Beror det på att kärleken är död, oavsett anledning till detta, så ser jag inte separation som något kontroversiellt alls. 
    Frågan gällde ju mer om man bör härda ut i ett sexlöst förhållande med någon som säger sig fortfarande älska en.... 
  • Everlo00ong

    Vanligare än folk tror att mannen är den som vill mindre, men det talas mindre om det. Eftersom det går mot samhällets föreställningar. Kvinnorna som avvisas känner sig ofta misslyckade och oattraktiva eftersom "alla vet" att alla män alltid vill ha sex. Så när deras egen man inte vill ha dem så måste det vara något fruktansvärt fel på dem. Så de lider. Överlag hade det varit bra om det pratades mer om sånt här.

    Och vad gäller de som vill tona ner lust och attraktions betydelse: Om båda är överens om att sex kan läggas på hyllan - fine! Alla glada och nöjda. Men för väldigt många är det en väldigt viktig grej i ett förhållande, och det är fullkomligt ok! Om någon vill bryta upp ett förhållande pga brist på lust är det ett alldeles godtagbart skäl. Är det något som är viktigt för den personen har ingen annan rätt att säga åt dem att deras känslor är fel eller ogiltliga. Och vice versa såklart, den som inte vill ligga ska inte behöva det.

    Sen för de som har ont vid samlag. Man kan ha sex utan penetration. Eller skulle ni säga att ex vis lesbiska aldrig har sex eftersom det inte är penis i vagina som händer? För den som längtar efter sin partner så är det främst känslan att ens partner är attraherad av en och att det finns en ömsesidig lust som är det viktiga. Hade min partner skadat sig och inte kunnat ha pentrerande sex mer hade mina känslor för henne inte tagit stryk. Om hon däremot inte längre var attraherad av mig och inte ville hitta tillbaka till det vi hade däremot, ja då hade det nog gått åt pipan rätt snabbt. Och jag hoppas hon tänker likadant ifall min utrustning skulle fallera en vacker dag. Finns viljan hittar man ett sätt. Finns inte viljan är det hopplöst.

  • SG Eng

    Bra skrivet. Jag håller med 


    Everlo00ong skrev 2022-05-25 22:34:02 följande:

    Vanligare än folk tror att mannen är den som vill mindre, men det talas mindre om det. Eftersom det går mot samhällets föreställningar. Kvinnorna som avvisas känner sig ofta misslyckade och oattraktiva eftersom "alla vet" att alla män alltid vill ha sex. Så när deras egen man inte vill ha dem så måste det vara något fruktansvärt fel på dem. Så de lider. Överlag hade det varit bra om det pratades mer om sånt här.

    Och vad gäller de som vill tona ner lust och attraktions betydelse: Om båda är överens om att sex kan läggas på hyllan - fine! Alla glada och nöjda. Men för väldigt många är det en väldigt viktig grej i ett förhållande, och det är fullkomligt ok! Om någon vill bryta upp ett förhållande pga brist på lust är det ett alldeles godtagbart skäl. Är det något som är viktigt för den personen har ingen annan rätt att säga åt dem att deras känslor är fel eller ogiltliga. Och vice versa såklart, den som inte vill ligga ska inte behöva det.

    Sen för de som har ont vid samlag. Man kan ha sex utan penetration. Eller skulle ni säga att ex vis lesbiska aldrig har sex eftersom det inte är penis i vagina som händer? För den som längtar efter sin partner så är det främst känslan att ens partner är attraherad av en och att det finns en ömsesidig lust som är det viktiga. Hade min partner skadat sig och inte kunnat ha pentrerande sex mer hade mina känslor för henne inte tagit stryk. Om hon däremot inte längre var attraherad av mig och inte ville hitta tillbaka till det vi hade däremot, ja då hade det nog gått åt pipan rätt snabbt. Och jag hoppas hon tänker likadant ifall min utrustning skulle fallera en vacker dag. Finns viljan hittar man ett sätt. Finns inte viljan är det hopplöst.


  • Anonym (Sexlöspappa)
    Casper9 skrev 2022-05-25 20:28:35 följande:
    Jag kan inte av psykiska skäl. Sprack väldigt mycket vid min förlossning och det gör fortfarande ont och jag har ingen lust. Jag kan ha sex men det gör ont 
    Har du konstant ont? Jag menar att man faktiskt kan ha sex på mängder med olika sköna sätt utan att penetrera.
  • Anonym (.)
    Casper9 skrev 2022-05-25 20:28:35 följande:
    Jag kan inte av psykiska skäl. Sprack väldigt mycket vid min förlossning och det gör fortfarande ont och jag har ingen lust. Jag kan ha sex men det gör ont 
    Ok, jag förstår att du inte vill ha sex om det gör ont. Men att det gör ont flera år efter förlossningen kan inte vara normalt. Har du sökt hjälp för att bli av med smärtan?
  • Anonym (.)
    Everlo00ong skrev 2022-05-25 22:34:02 följande:

    Vanligare än folk tror att mannen är den som vill mindre, men det talas mindre om det. Eftersom det går mot samhällets föreställningar. Kvinnorna som avvisas känner sig ofta misslyckade och oattraktiva eftersom "alla vet" att alla män alltid vill ha sex. Så när deras egen man inte vill ha dem så måste det vara något fruktansvärt fel på dem. Så de lider. Överlag hade det varit bra om det pratades mer om sånt här.

    Och vad gäller de som vill tona ner lust och attraktions betydelse: Om båda är överens om att sex kan läggas på hyllan - fine! Alla glada och nöjda. Men för väldigt många är det en väldigt viktig grej i ett förhållande, och det är fullkomligt ok! Om någon vill bryta upp ett förhållande pga brist på lust är det ett alldeles godtagbart skäl. Är det något som är viktigt för den personen har ingen annan rätt att säga åt dem att deras känslor är fel eller ogiltliga. Och vice versa såklart, den som inte vill ligga ska inte behöva det.

    Sen för de som har ont vid samlag. Man kan ha sex utan penetration. Eller skulle ni säga att ex vis lesbiska aldrig har sex eftersom det inte är penis i vagina som händer? För den som längtar efter sin partner så är det främst känslan att ens partner är attraherad av en och att det finns en ömsesidig lust som är det viktiga. Hade min partner skadat sig och inte kunnat ha pentrerande sex mer hade mina känslor för henne inte tagit stryk. Om hon däremot inte längre var attraherad av mig och inte ville hitta tillbaka till det vi hade däremot, ja då hade det nog gått åt pipan rätt snabbt. Och jag hoppas hon tänker likadant ifall min utrustning skulle fallera en vacker dag. Finns viljan hittar man ett sätt. Finns inte viljan är det hopplöst.


    Dina inlägg är väldigt kloka. De är en befriande motvikt till de påhopp som annars alltid förekommer i dessa trådar och handlar om att den som saknar sex är en egoist som bara tänker på att knulla. 
Svar på tråden Familjeliv helt utan sex.