• Anonym (Fialisa)

    Behöver bara någon att prata med, har du en stund över?

    Jag har haft en slags relation med en man ett tag, trots att han är gift. Jag vet att det är fel och allt det där men jag blev så galet förälskad i denna man. Han i mig med, sa han. Han skulle till en början absolut aldrig lämna sin familj men sedan började vi prata framtid och han sa att det var oundvikligt att vi skulle bli vi, han skulle bara bli färdig först... Jag hakade fast vid dessa ord ganska länge men valde igår att bryta helt- inga meddelande, inga samtal, inga träffar. "Tills han lämnat" som han uttryckte sig. Det sista han sa och skrev till mig var att han älskar mig och ser fram emot vår framtid tillsammans. Jag tror honom... Men är ändå rädd för att han aldrig vågar, kanske också för att han lurar mig totalt. Men jag tror faktiskt inte det! Hur  som helst så gör det så sjukt ont, trots att jag vet att det är det enda rätta!!! Kan inte prata med någon om detta men behöver ändå skingra mina tankar, någon som har en stund över? Kan skriva om precis vad som helst, behöver inte handla om det jag går igenom just nu! Tack :)

  • Svar på tråden Behöver bara någon att prata med, har du en stund över?
  • Anonym (lll)

    Bra att du hittade din gräns TS. Jag var inte direkt förälskad men jag stod på randen till att inleda något med en person som var gift. Jag var singel och han var trevlig, men när jag insåg att det började kunna bli något, sa jag att jag inte ville vara älskarinna. Han bedyrade så klart att han ville skilja sig (det ville han, det pratade vi om långt innan det blev några större känslor i det hela). Han blev stressad när jag sa att han får ordna med sin skilsmässa först, så får vi se sen. Vi höll kontakt ett tag till men sågs inte efter det. Han tyckte det var oerhört jobbigt. 

    Han sa det klassiska: "vi har det inget bra hemma" "jag vill inte ha sex med min fru" "jag vill skiljas". Jag när glad att jag tog mitt beslut så tidigt för han är ff gift och det har nu gått flera år. 

    Det "din" karl säger är ju inte ens det. Han påstår inte att han har det dåligt hemma - han har bara sex med dig ändå! Det är liksom ännu värre. Därför bör du kunna se vad han går för, enklare än man ser med den typen jag mötte. 

  • Anonym (Fialisa)
    Anonym (lll) skrev 2022-05-26 07:34:01 följande:

    Bra att du hittade din gräns TS. Jag var inte direkt förälskad men jag stod på randen till att inleda något med en person som var gift. Jag var singel och han var trevlig, men när jag insåg att det började kunna bli något, sa jag att jag inte ville vara älskarinna. Han bedyrade så klart att han ville skilja sig (det ville han, det pratade vi om långt innan det blev några större känslor i det hela). Han blev stressad när jag sa att han får ordna med sin skilsmässa först, så får vi se sen. Vi höll kontakt ett tag till men sågs inte efter det. Han tyckte det var oerhört jobbigt. 

    Han sa det klassiska: "vi har det inget bra hemma" "jag vill inte ha sex med min fru" "jag vill skiljas". Jag när glad att jag tog mitt beslut så tidigt för han är ff gift och det har nu gått flera år. 

    Det "din" karl säger är ju inte ens det. Han påstår inte att han har det dåligt hemma - han har bara sex med dig ändå! Det är liksom ännu värre. Därför bör du kunna se vad han går för, enklare än man ser med den typen jag mötte. 


    Ja, jag förstår precis hur du tänker men jag ser det lite tvärtom. Han målar inte upp att de har det dåligt eller att de bråkar hela dagarna. Han är ärlig om dem- och ändå säger han sig vilja vara med mig.  Tiden får väl utvisa det där antar jag...

    Jag tog mig igenom en första dag utan någon som helst kontakt, jag överlevde! Men jag har inte sovit många minuter inatt. Har liksom bara legat och stirrat rakt ut...
  • Anonym (lll)
    Anonym (Fialisa) skrev 2022-05-26 08:41:06 följande:
    Ja, jag förstår precis hur du tänker men jag ser det lite tvärtom. Han målar inte upp att de har det dåligt eller att de bråkar hela dagarna. Han är ärlig om dem- och ändå säger han sig vilja vara med mig.  Tiden får väl utvisa det där antar jag...

    Jag tog mig igenom en första dag utan någon som helst kontakt, jag överlevde! Men jag har inte sovit många minuter inatt. Har liksom bara legat och stirrat rakt ut...
    Jag har lite svårt att förstå din logik i att se det tvärtom: Du vet att han har sex med både sin fru och dig, och du har köpt det? 

    Men jag hoppas du avhåller dig från att ta kontakt, du kommer se att det blir lättare för varje dag som går. Sen kan du se sommaren an och kanske möta den du verkligen kommer dela livet med i stället. 
  • Anonym (Fialisa)
    Anonym (lll) skrev 2022-05-26 10:09:53 följande:
    Jag har lite svårt att förstå din logik i att se det tvärtom: Du vet att han har sex med både sin fru och dig, och du har köpt det? 

    Men jag hoppas du avhåller dig från att ta kontakt, du kommer se att det blir lättare för varje dag som går. Sen kan du se sommaren an och kanske möta den du verkligen kommer dela livet med i stället. 
    Jag har köpt det... Konstigt, det ser jag ju när jag läser det, men kärleken är visst blind!

    Jag kommer inte att ta kontakt! Jag vet att det kommer bli lättare för varje dag, jag hoppas jag kommer möta en vettig man istället, men jag kan inte se att kärleken till någon annan kan vara lika stark. Det får jag leva med...
  • Anonym (Tummen upp)

    Det var starkt gjort av dig och oavsett hur framtiden blir så kommer det att göra dig gott. Skickar lite positivitet från en som varit i samma sits men som partnern lämnade sitt för några år sedan för att vara med mig.
    Må bäst 

  • Anonym (Jessi)
    Anonym skrev 2022-05-25 18:59:01 följande:

    Starkt av dig att bryta.


    Mmm hoppas bara hans tjej fått veta detta! Annars hade jag sagt det till henne om jag vore ts 
  • Anonym (Jessi)

    Undrs  var hon sagt om hon vore tjejen! Då hade hon säkert velat veta. Men tvärtom, nejdå. Det går inte att berätta då. Nej nej.

  • Anonym (Fialisa)
    Anonym (Tummen upp) skrev 2022-05-26 12:34:43 följande:

    Det var starkt gjort av dig och oavsett hur framtiden blir så kommer det att göra dig gott. Skickar lite positivitet från en som varit i samma sits men som partnern lämnade sitt för några år sedan för att vara med mig.
    Må bäst 


    Tack, jag vet ju det!
    Vill du dela med dig av din story? Hur länge sågs ni? Var ni ifrån varandra innan han lämnade? Hur har ni det nu?
  • Anonym (Fialisa)
    Anonym (Jessi) skrev 2022-05-26 12:39:31 följande:
    Mmm hoppas bara hans tjej fått veta detta! Annars hade jag sagt det till henne om jag vore ts 
    Hon kommer aldrig få veta! Inte av någon av oss...
  • Anonym (Fialisa)
    Anonym (Jessi) skrev 2022-05-26 12:41:07 följande:

    Undrs  var hon sagt om hon vore tjejen! Då hade hon säkert velat veta. Men tvärtom, nejdå. Det går inte att berätta då. Nej nej.


    Jag tror att den här kvinnan helt slipper få veta. Jag tror hon vill fortsätta leka lyckliga familjen.

    Jag- jag hade velat veta för då hade jag lämnat min man. Det är hon för svag för...
Svar på tråden Behöver bara någon att prata med, har du en stund över?