Inlägg från: Anonym (Lea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lea)

    Förvara skurhinken vid toalettstolen?

    Anonym (Donna) skrev 2022-05-25 21:21:34 följande:

    Jag som inte har en adopterad skurhink skrapar ihop duschvattnet med en raka, det är väl inte trevligt att ha en ständigt våt mopp i badrummet?


    Samma här. Raka och en skurduk som vrids ur och sen får torka på elementet. 
  • Anonym (Lea)
    Anonym (Donna) skrev 2022-05-25 21:34:28 följande:
    För mig räcker det med rakan, jag drar ihop det så mycket jag kan och ner i golvbrunnen. Det är inte mycket att torka upp efter det. 

    Nu är jag ensam i mitt hem, det blir förstås meckigare om man är familj. 
    När vi hade plastgolv räckte det med rakan. Nu har vi klinkers. Och som du skriver så spelar det roll hur ofta det duschas också. :) 
  • Anonym (Lea)
    Skrattande
    Anonym (ts) skrev 2022-05-25 21:49:39 följande:
    Tja..vi har ju betalat för den så.. Definitivt inte fött den iaf ;)
  • Anonym (Lea)
    Anonym (ts) skrev 2022-05-25 21:52:40 följande:
    Det går inte pga hög kant in till duschen. För mig är det dock inga problem att hantera det lilla vatten som blir med en handduk men jag har en sambo som kliver ut och låter en halv ocean rinna av utanför duschen och små barn som skapar en sjö utanför vid varje dusch/bad.

    Under de förusättningarna hade jag definitivt lämnat kvar hinken och moppen i badrummet. Men jag hade ställt moppen med fluffet uppåt och luftigt, så att den torkar snabbt. Kanske invid elementet om det gick. 

  • Anonym (Lea)

    Vår mopphink har en hållare för moppskaftet. Där ställer jag ibland moppen upponer (fluffet uppåt) för att torka. 

Svar på tråden Förvara skurhinken vid toalettstolen?